Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Dank u mannen.
Het was daar steeds goed onderhouden en om de paar jaar veranderde er wel weer wat op de groenplaats.
Nu is het daar minder mooi en gezellig.
Neemt niet weg dat er nog wat moet verweerd worden en stof op schoenen straat. enz.
Auto wil niet lukken en probeer intussen nog wat van alles uit wat tot nu toe niet geweldig gaat.
Het blijft leren en schilderen gaat soms achteruit in plaats van voorruit.
Mijn slechter wordende ogen bederven ook soms wel de pret.
Maar toch.
De meeste figuren zijn geplaatst en nu wil ik het niet te vol zetten dus nog een auto , motor en nog een gendarme te fiets zodat ze met twee zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik vind dit al een prachtig werk, ik ben onder de indruk van het totaal plaatje. Er is enorm veel te zien, en dit op een zeer hoog niveau.
Maar als figuurbouwer vind ik je Gendarm en fiets gewoon meesterlijk, kritiek is hier niet aangebracht enkel bewondering.
 
Echt heel mooi wat je aan het maken bent Pascal.

Fred
 
Ok Pascal dat is hier weer dik in orde hoor
Marc
 
Figuren zien er zeer goed uit , ik zou het niet kunnen , keep up the good work !!!

Greetzzzzz Modest
 
Ik kan niets toevoegen aan de reeds geleverde commentaren.
Dit wordt (is reeds) een prachtig diorama. Alle details kloppen.
Een project van een zeer hoog niveau.
Mvg
 
Jammer dat het zo tegen zit met de auto, maar je vind er vast wel wat op.

Het is nog wat leeg nu maar ziet er al goed uit !
Rond de boom oogt het wat kaal... niet een struikje of wat gras planten ?
Ik mis de bovenleidingen wel...

Verder niets te zeuren ;)

Have fun Pascal :D
 
Dank u allen.
Peter : Op de groenplaats hebben nooit struiken of gras gestaan.
Wat de kabels betreft is het een lastige zaak daar zij tegen de gevel van gebouwen stond en ook wat palen op kant plein.
Ik kan gaan werken met doorschijnend plastiek platen aan de zijkant maar zie het niet direct zitten en zal er wat fantasie aan te pas moet komen aan de kijkerskant.
Intussen ben ik op plan B overgegaan en zal er een oude truck aangebracht worden die vervoert voor een haven bedrijf en al ferm heeft afgezien.
Jullie weten intussen dat auto's en motors een probleem zijn daar ik in 5 jaar dat ik dit doe geen ervaring genoeg heb om dit tot een goed einde te brengen.
Volledig afgaand op het visuele behaalde ik dit resultaat en zal het van de schilderwerken afhangen of ik deze voertuigen ga gebruiken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De nummerplaat is intussen recht gezet.
 
Veel suc6 Pascal zeker met die zeer mooie truck een droom maar zeer moeilijk om te monteren het is te zeggen veel , heel veel onderdeeltjes
Komt goed u kennende
Marc
 
Je zegt het moeilijk te hebben met trucks en motoren maar als ik al dat PE werk en bekabeling bekijk van die motor vind ik toch dat het je goed afgaat.
Wat die truck betreft, vergeet niet het chassis en de onderzijde van de laadbak te schilderen voordat je deze monteert, anders zal het moeilijk worden.
Op de foto van de voorruit en de chauffeur zie ik resten van de kleur binnenzijde aan de buitenzijde zitten, dat zal je moeten wegnemen. De chauffeur vind ik goed gelukt, heeft iets landelijks.
 
Bedankt Marc.
Hi,Erwin.Het is niet het monteren van het geheel maar bv. de bekabeling is gemaakt op het visuele van foto's maar of het ook daadwerkelijk klopt is een andere vraag.
Technisch ben ik niet in staat om de werking van motoren te bouwen.
En ja hier en daar toch wat veel lijm he (nen plakpot ):wub::D
 
Nog primer aangebracht om vanaf maandag te beginnen schilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De bluts in de deur heb ik zelf aangebracht .
 
Moet het zadel vooraan niet ergens aan vast zitten? Het lijkt nu te zweven op 2 veren.

Verder vind ik de bekabeling heel mooi gedaan.
 
Ziet er keurig uit zo, die motor... zit daar dan iemand op in het diorama? Als hij ergens staat te staan, hou er dan rekening mee dat het stuur links- of rechtsom slaat.
 
Hier zie je dat het zadel vooraan vastzit:

IMG_0595.jpg
 
Bedankt Michel en Roy.
Het is bij zo'n details dat ik niet stil sta omdat ik daar niet mee bezig ben.
Het stuur was zo vriendelijk om gewillig mee te werken en de stoel was wat op goed geluk.
Toch wou ik dit nog rechtzetten voor ik ga slapen met dit resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan