Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Bedankt voor jullie bijdrage die zeer gewaardeerd word.
Voor de diorama heb ik het over een heel andere boeg gegooid daar ik niet de nodige info vind over kiosk.
Ook de witte foam was niet van die geweldige kwaliteit en heb ik me terug een kleine isolatie plaat aangeschaft.
Ook wil ik 2 gendarmen per fiets en later enkele burgers + voertuigen.
Ik krijg dit nooit af tegen beurs Hoboken maar zal de tram op zich inzetten.
Intussen de stand van zaken op deze moment.
Zoals u zal opmerken word het geheel wat kleiner in opp.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Gaat hier volledig goed komen. Blijf die fietsen knap vinden.
 
Fietsen zien er inderdaad bijzonder mooi uit. Hoboken te halen, is toch geen noodzaak denk ik he. Het is belangrijker (in mijn optiek dan) om een model af te werken waar je net dat ene vinkje extra trots kunt zetten en waar je straks met genoegen naar zult kijken en kunt laten kijken.

Ga zo door.
 
prachtige start in het volgende hoofdstuk van dit mega project.
Laat je zeker niet opjagen door een einddatum in je hoofd te prenten.
 
Het gaat mooie en goed vooruit Pascal.

Wat betreft het Opeltje in een glans kleurtje zetten :
Je zou kunnen overwegen om het koetswerk ouderwets met de hand te schilderen.
Eventueel met de AB een extra laagje vernis erover, al kan dat uiteraard ook met de hand.

Polijsten kan ook met een polijst vloeistof al weet ik nu even niet welke of waar dat te koop is.
Ikzelf heb nog een oud busje met een siliconen polijstmiddel staan, speciaal voor kunststof.
Heb daar al eens doffe lak en model autoruitjes mee mooi gemaakt.
 
Dank voor info en gaan ons best doen .
Intussen is de ondergrond klaar en kunnen we beginnen aan figuren en verder met auto.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vervuilen en verweren gebeurd gaandeweg.
 
Dat is een hele mooie ondergrond Pascal, gewoon prachtig!
 
Mooi werk weer Pascal, moest even kijken welke tram er nu op stond :) Maar kom de Miniart tram er ook nog op dan?
 
Beste Pascal ik heb me nog niet veel laten horen maar waarom ? Ik kan alleen kijken en enorm genieten van deze pracht dio
Ik ga stoppen en verder genieten
Suc6 verder met dit prachtig stuk geschiedenis
Marc
 
Hey,

Pascal, goed gezien man om de diagonale toer op te gaan met het diorama.
Dit geeft meer een beeld in 'perspectief' en brengt leven in een diorama...., knappe werken....
Mocht je nog kunnen en goesting hebben, ik zou, en dan wel persoonlijk he, wat meer kleur steken in de kasseien, maar dan zeker op filterbasis zodat het zeer subtiel gaat zijn...., je ziet maar he... ;)
 
Dank u voor interesse.
Ron. De tram van miniart heeft hier niet gereden vandaar dat ik hem niet gebruik.
Swa: Heb uw advies gevolgd in deze en hoop dat het genoeg is want soms zie je bijna niets en toch is er een verkleuring wat ik nog niet zo gewoon ben om in te schatten hoever ik kan gaan.
Verder heb ik kind rolschaatsen gegeven want het leven ging ook door tijdens de bezetting.
De dame heb ik verlost van een hand die me deed denken aan een bokser .
Verder foto's in wanorde want zo gaat dat hier door de droogtijden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Beter en beter Pascal, echt goed bezig.
Enkel een opmerking met betrekking tot de afgevallen bladeren, vind ze een beetje te veel in cirkel vorm liggen zowel rond de stam als algemeen. Bladblazers bestonden nog niet en tijd voor een schone opkuis zal er ook nog niet geweest zijn. Je zou rond de boom wel eventueel een kakje van een hond kunnen leggen, lijkt realistisch.
 
Die details en die kleuren vind ik zeer geslaagd. Verder volg ik de comment van Erwin over die bladeren. Die hondenpoep zou ik dan weer niet doen. In je foto’s zie ik twee Duitse soldaten met een verrekijker, persoonlijk vind ik een verrekijker midden in de stad er niet zo natuurlijk uitzien. Of zie ik dat verkeerd?

Greetzzzz Modest
 
Dank u .
De commentaren van Erwin en Modeforest indachtig en nog open voor verbeteringen en veranderingen, al deze aanpassingen.
Het is zo dat van gevechten op deze periode en op deze locatie geen sprake was en ga ik mee in de overdreven outfit ,al zal er hier en daar wel een stoere foto zijn getrokken om op te sturen naar huis.

Meisje geplaatst.




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu ook dame.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veel beter die bladeren vind ik. Your back on track :)

Greetzzzz Modest
 
De bladeren zijn veel beter zo Pascal.
 
Mooie vorderingen en aanpassingen !

Blaadjes mooi verdeeld, onder de boom helemaal goed.

Misschien nog wat grassprietjes tussen de voegen van stoeptegels hier en daar want aan onderhoud van straten zal niet veel gedaan zijn in die tijd.

Veldkijker kan natuurlijk altijd, stel dat die mens een vogelliefhebber is ;)
 
Hey,

Jawade Pascal, da's er boek op he man.... :)
Prachtig hoe je de gevallen bladeren hebt gelegd, komt heel goed tot zijn recht nu. Wij volgen...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan