Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Met wat jij hier presteert hoop ik toch echt dat je deze gaat inbrengen volgend jaar in de wedstrijd te Hoboken, tram alleen of in dio, maakt niet uit.
 
Jaja in Hoboken want daar heeft die tram gereden , nu weet ik niet of vele deze nog zullen kennen he
Marc
 
Dank u voor lovende woorden en we blijven ons best doen.
Wat het inzetten betreft in Hoboken zal ik beoordelen als hij volledig af is want op gebied van scratchwerk ben ik echt nog een beginneling hoor .
Toch na een paar dagen droogtijd van vernis ben ik vandaag wat verder gegaan met het afwerken van de lampen die nu verder geschilderd kunnen worden.
De foto's laten zien hoe ver ik vandaag sta met de werken . De borden en de stroomgeleider staan nog los omdat ik het dak nog wat wil bijschilderen en verweren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
hallo hoe geweldig is dat , zeg Pascal ik wist niet dat die wrijfletters nog bestonden , vroeger veel gebruikt ziet er met de moment beter en beter uit
Marc
 
Dank u Erwin en Marc.
Marc ik heb die 2 jaar geleden opgekocht voor 20 cent per blad omdat die zaak ze niet meer kreeg verkocht.
De tram is af en heb gelijk een titel voor deze bouw.
Als iemand van ons beheer zo goed wil zijn om de titel te veranderen en deze wil klaarmaken.
,,Tram in Antwerp during occupation autumn 1940’’.
Dank bij voorbaat.
Ik zal trachten een tram halte te maken aan de Groenplaats Antwerpen omdat ik daar in de buurt lang gewoond heb en wekelijks de tram nam naar het internaat op het Kiel als kind.
Ik ben best tevreden met het resultaat naar mijn niveau van kunnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De ijzerdraad is er voorlopig tot de finale setting want die moet nog de kleur krijgen van koord.
 
Die Antwerpse tram moet je nu zeker inzetten in Hoboken hé Pascal, hij passeert bijna op de Salezianenlaan!
Prachtig werk enneuh .... "naar mijn niveau van kunnen" .... zeg maar dat het hoog ligt als je dat kan scratchen.
 
Prachtige werkzaamheden weerom, ik kan er alleen maar bewondering voor hebben wat je presteert.
 
Hey Pascal raar he ik heb daar vanaf mijn 5 jaar gewoond tot ik gehuwd ben dat we elkaar nooit zijn tegengekomen he , ik ben naar Den Tir naar school geweest en ging altijd langs de Cyriel Buysestraat zo naar school de Abdijstraat was toen een van de mooiste en levendigste winkelstraten , heb altijd opde Boomsesteenweg gewoond tussen al die tankstations
Uwen tram is ongelooflijk knap ge gaat daar prijzen mee winnen
Proficiat
Marc
 
Dat is al aardig op weg om knappe tram te worden. Het enigste wat ik kan opmerken is iets meer aandacht voor de afwerking van de kleine delen, zoals iets beter schoonmaken en als je naar je sierlijsten kijkt staat een kant in verstek gezaagd en de andere kant gewoon op elkaar gezet. Het zijn kleine dingetjes maar op een wedstrijd kan het je model maken of breken (winnen/verliezen)
 
Echt heel mooi wat je maakt Pascal.

Topic naam is aangepast naar "Tram in Antwerp during occupation autumn 1940"

Fred
 
Bedankt mannen .
Erwin: Als ik het kan inzetten als beginner durf ik het wel doen.:unsure:
Ron: Terechte opmerkingen maar oefenen baart kunst en word aan gewerkt :). ( eigenlijk met wat ik nu weet zou ik hem opnieuw moeten maken maar heb daar geen zin in )
Bedankt Fred om titel te veranderen.
 
Als ik het kan inzetten als beginner durf ik het wel doen.

beetje meer zelfvertrouwen kan geen kwaad, beginner is iets voor beginners puur sang, ik ken zogenoemde pro's die hier niks van bakken.
 
Ik sluit me aan bij wat Grijze Wolf zegt en zie je als een vergevorderde bouwer, niettegenstaande je te waarderen bescheidenheid. Ook een beetje voorzichtig mee zijn, want een échte beginnende bouwers die leest dat jij jezelf als beginner ziet zal wellicht z'n wenkbrauwen fronsen en met de staart tussen de benen modelbouwland verlaten.
 
Beginnend in de zin van nog niet lang met modelbouw bezig is juist maar dat staat los van de kwaliteit. Je kan 50 jaar modelbouwen en geen hoog niveau kunnen halen of net beginnen en wel op hoog niveau bouwen en ik beschouw u als die laatste. ;)
 
Ik vind de tram uiteraard schitterend. Misschien strooit dit wel wat roet in het eten als je die wrijfletters voor deze periode wil gebruiken, maar over het lettertype "folio" vond ik het volgende:
"Folio is a realist sans-serif typeface designed by Konrad Bauer and Walter Baum in 1957 for the Bauer Type Foundry. Bauer licensed the design to Fonderie Typographique Française for sale in France under the name Caravelle".
 
Pascal,

Ik sluit mij aan bij voorgaande commentaren.
Prachtige tram. Inderdaad misschien nog een beetje meer aandacht schenken aan bepaalde details maar dat komt bij de volgende bouw zeker in orde. Ik ben zelf aan een scratchbouw bezig en ik weet dat je daar snel vorderingen in maakt maar ik weet ook dat deze vorderingen er niet vanzelf komen. Ook bij mij zijn de eerste onderdelen iets minder afgewerkt dan de laatste stukken.
Wat het inschrijven voor een wedstrijd betreft ; zeker doen (en niet in de categorie beginners, dit is een meer dan volwassen bouw…).

Mvg
 
Dikke proficiat, de tram ziet er schitterend uit

Greetzzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan