Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
Nog geen titel op deze moment.

Vermits ik nog niet weet waar de setting zal zijn, begin ik dit diorama zonder titel.
Het was tijdens zoektocht naar materiaal voor ander diorama dat ik deze tram tegen kwam en na een paar previews te lezen heb ik hem aan geschaft.
Het gebeuren is ergens tussen 1912 - 1932 of 1930 - 1940.
Waar ik wel zeker van ben dat het diorama ergens in België zal afspelen met de nodige drukte en gevels.
Het is nu eenmaal mijn manier van werken dat alle ideeën opkomen tijdens de bouw en vandaar dat ik de vrije keuze houd tot het laatste moment.
Ook kan ik zaken veranderen als de bouw van iets te moeilijk blijkt en het dan alsnog achterwege kan laten.
Wat u hier kan zien is model op de ondergrond 81cm x 31cmm waar ik op ga werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Pascal, gezien jouw artistieke talent kijk ik al uit naar hoe en waar deze fraaie tram uitgebeeld gaat worden !

Veel plezier !! :D
 
Ik kijk er al naar uit hoe het gaat worden.Maar u kennende zal het weer prachtig worden.
Marc S.
 
Prachtig, Pascal weer op dreef, zal weer uitkijken en genieten worden.
Ga mij hierbij in een gezellige en comfortabele zetel nestelen om dit topic te zien groeien.
 
Alles waar een tram bij komt heeft mijn belangstelling, benieuwd wat je er van gaat maken. Heel veel succes.
 
Heb alvast m'n stoeltje erbij genomen , want dit wil ik niet missen :) , veel plezier en succes !
 
dat zal weer een schot in de roos zijn , ik heb al zoiets zien gebouwd worden hier of bij Brouwers ik weet het niet meer juist maar in ieder geval toch weer leuk om te volgen
Pascal ik kijk er naar uit
Grt
Marc
 
tof idee Pascal, natuurlijk gaan we opnieuw je verslag volgen met grote nieuwsgierigheid, succes wat je er ook van gaat maken.
 
Hey,

We blijven dit wel volgen. Zo ook eens iets zijn op 1/72... :)
 
Hey,

We blijven dit wel volgen. Zo ook eens iets zijn op 1/72... :)

Ik heb hier nog een Engelse dubbeldeks tram liggen op 1/72 maar aan een groot dio zou ik mij toch niet wagen hoor.
 
Bedankt mannen en ik ga mijn best doen er iets te van maken.
Ja Marc ,en als ik het goed voor heb is het homegost die hier een knappe tram heeft neer gezet.
Erwin . Ik heb er ook van wat het kuizen van de onderdelen betreft en de vele punten die je moet knippen op de spreu.
Ik vermoed dat dit is om het gedetailleerd te maken ?.
Toch de details zijn erg aanwezig maar dat wist ik van een preview op Google.
De onderkant alleen al zit vol kleine stukjes en de passing is voorlopig geweldig.
De onderkant gaan we niet meer zien maar tracht toch de naad weg te werken en de meeste cirkels in de plastiek zijn weg gewerkt toch heb ik in elke wielkas 1 over het oog gezien maar kan er niet meer aan .
spijtig maar uiteindelijk verdwijnt dit door de wielen volledig.
Hier enkele foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Vlug is niet mogelijk in deze want amai Erwin lekker kuis werk en, ho; wat doe ik dat graag:@:O.
De details zijn echt wel de moeite moet ik zeggen.
De passing is zeer juist wat het wel een plezierig werken maakt al moet er nog veel gebeuren maar dat is wat ik tot nu toe ondervind.
De plastiek is wel zwak en je kuist al snel te veel zelfs met fijn schuurpapier.
Het schilderwerk is ver van af maar toch een idee welke kant het op gaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot later alweer.
 
Wow knap zoals gewoonte volg ik met alle plezier , het zal weeral de moeite zijn
Marc
 
Dank u en gelijk wat vordering.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal,

Mooi man, uw houtwerk komt goed uit, de nerven zijn goed zichtbaar hierin, knap maat...;) :)
 
Het houtwerk is het eerste wat mij was opgevallen, zeer realistisch!!
Het begin is al geslaagd ;)
 
Ik volg nog steeds mee, mooi houtwerk, de truck of bogie is ook mooi recht. De wielen heb je ook mooi afgewerkt. Waar die de rails raken, ik bedoel de banden en flens, is het staal of ijzer kleur. Hetzij door aanraking met de rails of door het contact met de remblokken. maar daar heb je al een mooie zwarte ondergrond voor geplaatst
 
Prachtig gedaan dat hout. Benieuwd naar het vervolg.

Greetzzzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan