Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Mooi diorama geworden Pascal. Het enigste wat ik weer jammer vind is de goedkope afwerking van de zijkanten van de grondplaat.
 
:wow:

Proficiat met je zeer mooie resultaat. Echt Chapeau !!!
Voor mij hoort den Duitsche soldaat er bij. Je dio heet toch Occupied Antwerp dus de bezetter moet zichtbaar zijn. Mijn gedacht hè.

Greetzzzz Modest
 
Dag Pascal, hoedje af je heb een prachtstuk neergezet. Persoonlijk zijn de twee rijkswachters en hun fietsen voor mij de absolute toppers (ik ben dan ook een figurenfanaat), van dit op zich al hoog staaltje modelbouw. De Duitser hoort er volgens mij gewoon bij.
Wat Ron aanbrengt is een feit, maar je bent niet de enige die er zich schuldig aan maakt. Maar misschien naar de toekomst toe toch een werkpunt.
 
Prachtwerk Pascal, je hebt het hem weer gelapt !
Een Duitse motor zonder soldaat vind ik zo een beetje van .... "het staat er bij om de boel te vullen" .... maar met de soldaat erbij krijgt het een ander verhaal temeer daar hij iets in zijn hand heeft en hij blijkbaar iets noteert. Zou kunnen te maken hebben met de rijkswachter en de arrestant in de tram.

Verder toch nog een vraag: Was er aan de tramhalte geen aanduiding van de plaats en naam van de halte alsook vermelding van het lijn nummer? vb. een paaltje met een bordje "Antwerpen Groenplaats" of zo? Werd dit al gedaan in die tijd of werden ze weggenomen bij het uitbreken van de oorlog?
je hebt nu een tram van lijn 4 maar reden er nog andere lijnen over ditzelfde traject?

Wat de opmerking met betrekking tot de rand betreft ben ik het er ook volledig met eens. Door de hoogteverschillen in het dio misschien eens nadenken over een vorm van kleefband zoals een marmer imitatie of houten latjes (is maar een gedachte hoor).
Als je foto's hebt van datgene waarop je dio gebaseerd is misschien verkleinen en op de rand aanbrengen?

Vind het ontzettend jammer dat ik dit prachtstuk dit weekend niet kan zien.
 
Bedankt voor jullie reactie.

Ron : ga hier eens een aparte topic voor starten want is een moeilijke oefening.
Erwin : Heb hier 2 dikke boeken liggen over trams waarvan 1 over Antwerpen.
Raar maar waar zie ik op geen enkele een paal staan met de nrs.
Vanaf april denk ik, opent het trammuseum terug en zal dat de 1ste vraag zijn die ik daar ga stellen want zelf maak ik zo weinig mogelijk van wat ik niet kan zien op foto of dergelijke.

attachment.jpg


Verder nog wat sfeer foto's uit die tijd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nogmaals bedankt en dit mag afgerond worden.
 
Heel prachtig diorama geworden.Ben benieuwd wat het volgende word.
Marc S.
 
prachtig eindresultaat, je kan hier een hele tijd gefascineerd naar kijken en telkens nieuwe dingen blijven ontdekken.
 
Als ik het goed kon volgen heb je nu nog een tram, auto's , twee Duitse militairen en ?? over, genoeg om nog een tweede diorama in dezelfde stijl te bouwen ?
 
Nogmaals dank en strop96 je heeft goed gevolgd;) maar de volgend word anders en gaan we nog verder terug in de tijd.
 
Hey,

Zoals al gezegd, een tijdje geleden dat ik kon reageren.
Pascal, jongen, je hebt jezelf hiert weeral overtroffen hoor, knap diorama die civiel en toch een beetje militair is, knappe mengeling die je gedaan hebt.
Inderdaad, den Fritz hoort erbij, het is hij die het verhaal af maakt zoals Erwin al schreef.
Ivm de zijkanten kan ik Ron volgen, er zijn er velen die dit vergeten maar het geeft zoveel meer als je deze ook afwerkt, vb met balsahout die zeer gemakkelijk te bewerken is en te lijmen is.
 
Hoi Pascal, ook van mij nog de complimenten, een heus toppertje, ik vind het een overtuigend verhaal geworden.

Zelf mag ik graag goed gevulde dio's zien, maar wat eerder al is gezegd moet ik aan toegeven. Minder druk komt hier heel goed over !

Waar laat je al die grote diorama's eigenlijk, heb je een zwart gat op zolder ? ;)
 
Wauw, de start van dit dio had ik gezien , maar nu enkele maanden verder .... sta ik versteld van het knappe resultaat , knappe details , fijn werk , wederom een geslaagd project naar mijn mening Pascal.
 
Wederom bedankt allemaal.
Heb nog een 10 tal schabben leeg in de hobby kamer Peter dus ben nog even zoet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan