Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Inderdaad mooi scratchwerk. Zoals Peter al zegt, ook mooi scratchwerk in je snijmat.
 
Thanks.
Het is meer spelen en ondervinden en ja die mat ziet af .

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Da's de basis van scratchen, herleiden tot een basisvorm, en van daaruit weer opbouwen. Knappe werken...
 
Beste Pascal,

Ik heb het afgelopen jaar zelf eens geprobeerd om enkele onderdelen van een project te scratchen en wanneer ik hier uw vorderingen zie weet ik dat ik in deze discipline nog een lange weg te gaan heb. Verbazend hoe jij uit het niets toch zeer realistische onderdelen en voorwerpen tot stand brengt.
Jouw project is een genot om te volgen en zeer leerrijk.

Mvg
airbus56
 
Scratchen is een kwestie van het gewenste stuk in gedachten onderverdelen in partjes. Toevallig komt vanavond onze nieuwe vlog uit, met daarin getoond hoe we een (kwijt geraakt) onderdeeltje scratchen.
 
Dank u en we doen verder ons best om er iets van te bakken.
alles staat nog los en moet nog wat uitgelijnd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hele mooie cabine, netjes gemaakt.

Bediening van links naar rechts,
Rij-rem-controller.
Aan/uit cq vooruit/achteruit schakelaar.
Gesloten luchtrem bediening, kan ook gevuld zijn met stikstof. Word niet gevoed door een compressor, maar een drukvat/ buffervat.
Mechanische handrem.
En het alom bekende wisselijzer.
 
Dank voor uitleg Aris.
Handig dat we u als wattman aan boord hebben zo leer ik wat bij van wat ik maak.
Scratchen is wel heel tof om te doen en heb me dan maar gerief aangeschaft wat gisteren is aangekomen en moet zeggen wouw.
Dure aanschaf maar ga mij er te pletter mee amuseren.
cabine is klaar aan de binnenkant en kan beginnen aan de tweede.

Aanschaf RP toolz.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hola, wat een aanschaf zo ineens! Mooi hoor.

Kun je eens precies vertellen waar die drie setjes voor zijn? Eentje is een hexagonal puncher, de ander neem ik aan een klinknagelmaker... maar wat is de derde?

Binnenkort de beurs in Houten, ik hoop van harte dat ik mezelf kan inhouden.

Je foto's van voortgang zijn weer erg smakelijk. Zeker nu je de voorbereiding hebt genomen je niveau nog een treetje hoger te zetten, zie ik met toenemende interesse vooruit naar je volgende update.
 
Efkes er tussen komen wanneer is de beurs in Houten ? Ik vind zelfs in het magazine van IPMS geen verwijzing ernaar
Pascal werkelijk dat heb je toch mooi voor mekaar gekregen , het is net of ik een flashback heb , heb dikwijls met tram 2 gereden naar de koekestad ( Antwerpen in het dialect )en werkelijk het ziet er gewoon hetzelfde uit en dat kraakte en steunde dat het een lust was al dat hout op stalen wielen dat leefde wel zo een trammeke
Geweldig
Marc
 
De dag voor de forummeeting Marc, 23 november. Karmijn en ik zijn er ook met de Honda, hopelijk.
 
Bedankt Marc en Roy.
Roy : De twee door u genoemd klopt en de derde is small circle punch and die set 0.5-2mm .( voor cirkels en zal waarschijnlijk de grotere set ook aanschaffen.)
 
Man, wat ben jij mooie dingen aan het maken !

Goeie besteding van je centjes, van die tools zul je veel schik hebben.
Je kunt daarmee dus ook heel kleine ringetjes maken wanneer je schijfjes doorslaat.
 
Men valt hier van de ene verbazing naar de andere, mooi werk.

Grtz Bart.
 
Dank u zeer en ben erg tevreden over de aanschaf en is gelijk al in gebruik.
De deuren gingen niet zonder slag of stoot ( zeven pogingen voor uiteindelijk 4 deuren) maar stillaan komt er zicht in.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Deuren zien er heel mooi uit, mag je trots op zijn. Verder ken ik ik 1/1 geen enkele tramdeur die wel goed past, of geplaatst kan worden, wat dat betreft zit je heel dicht bij de werkelijkheid. Mooi wielen, vergeet niet de loopvlakken en binnenkant flens een metaalkleur te geven.
 
Fraai stukje scratch werk Pascal en met de nieuwe tools kan het alleen nog beter worden.
 
Ik heb net je draadje bekeken en ik kan niets anders toevoegen dan: prachtig werk ! :)
 
Wederom dank voor de interesse.

Voorbereidingen dak zijn geplaats maar zal eerst het onderstel beginnen omdat later eerst de figuren (ben ik nog niet gestart) nog in de tram worden geplaatst om dan het dak af te werken.
Verwacht geen technische wonderen van het gestel want ga voort op de foto's die ik gemaakt heb en was moeilijk van de zijkant op mijn buik .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan