Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Dat is een flink oppervlak, maar dergelijke allure zijn we wel van je gewend Pascal, ik kan me niet anders voorstellen dan dat je diorama weer mooier wordt dan het vorige. Je bent goed op gang.
 
Da's een schitterend begin... ziet er beter uit dan de originele kit ;-)
 
Flinke afmetingen, ga je ook nog de hoogte in?
 
Dank u voor het volgen.
Traag maar gestaag gaan de werken verder.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amai Pascal, die scratch gaat nogal vooruit man.
 
Bedankt Peter.
De uren vliegen wel vooruit als je zo bezig bent Erwin.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hele mooie update, toch wil ik een keline kant tekening plaatsen. De koppelstang hoort eigenlijk langer te zijn dan de bumper, maar dat is een discussie punt, door de vorm van koppelen. Echter de vangbeugel, oftewel het glijlager, hoort wel over de breedte van je tram te zijn. Als je namelijk een bocht ingaat, duurt het heel lang voordat het voertuig ook gaat draaien. Dat is een eigenschap van de tweeassers. In de bocht zal opeens de motorwagen gedraaid zijn, terwijl de volgwagen nog rechtdoor gaat. In dat geval zal de hoek van 45 graden tov de voorkant, tegen de dezelfde hoek van de andere wagen komen, zo dichtbij dat er geen hand meer tussen past.
Zoals nu bij jouw, met de beugel tussen de twee middelste balken, zal de lichtste wagen uit de rails gewipt worden, en ook afscheuren bij de voorkant/achterkant van de bogie.
 
Goed bezig Pascal !

vraag : waarom kopieer je onderstel details niet van de originele kit ?
 
Dank u mannen.
Het is niet de bedoeling om 100% correct te zijn in de bouw van de tram want zover gaat mijn interesse niet om weken en maanden de informatie op te zoeken.

Aris :Ik werk op basis van wat ik kan zien en probeer zo goed mogelijk na te maken van wat ik zie en daarom foto van tram die ik tracht te benaderen.
Peter: Dan kan ik evengoed de kit terug kopen want die is in details en passing geweldig.
Wat je ziet Peter is en veronderstelling van hoe het kan zijn want de onderkant van deze tram is compleet anders dan van die ik aan het namaken ben.
De tram die ik probeer na te maken is ook een stuk korter en die reed in Antwerpen in ww2.
Ik ga hem wel niet blinderen.


attachment.jpg
 
Pascal dacht ik al, de koppeling die je op de foto ziet, Recht op de bumper, zie je een bolletje. Dat is de bovenkant van een pen. In de bumper gestoken. Die zit met een ketting vast aan de koppeling. Op die manier word de koppeling aan de rechtervoorkantkant van de tram gehouden. Bij het koppelen, word de pen losgemaakt en in het koppelstuk gestoken, zodat de koppeling over de gehele voorkant kan glijden.
In ieder geval, helemaal precies hoeft niet, maar dan wel de verklaring van dat bolletje op de bumper.
 
Peter: Dan kan ik evengoed de kit terug kopen want die is in details en passing geweldig.
Wat je ziet Peter is een veronderstelling van hoe het kan zijn want de onderkant van deze tram is compleet anders dan van die ik aan het namaken ben.
De tram die ik probeer na te maken is ook een stuk korter en die reed in Antwerpen in ww2.
Ik ga hem wel niet blinderen.

Mijn suggestie van details overnemen was eigenlijk gericht op de koppeling alleen. Twee gelijke koppelingen koppelt lekker dacht ik...
Nu begrijp ik dat het twee verschillende trams worden. Maar die komen wel aan elkaar vast te staan ?
 
Dank u voor uitleg Aris.
Ga ze niet aan elkaar zetten Peter.(Ben nog op zoek naar een straat die me bevalt om te maken).
Kleine vorderingen. Ben aan de wielen paar keer herbegonnen met dit resultaat (20 deeltjes per wiel)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ferm... de eigenbouw moet zeker niet onderdoen voor de kit...
 
Wow Pascal hier valt mijne mond toch van open inderdaad ongelooflijk wat jij hier presteert
Ik krijg gewoon niet genoeg van het kijken en zeggen dat ik nog op zulke trammetjes heb meegereden toen ik nog een uk was , natuurlijk niet de oorlog versie maar de andere wel
Suc6 verder goed bezig
Marc
 
Na een poos afwezig geweest te zijn door drukke werkzaamheden ga ik weer wat tijd krijgen om wat te lezen en te bouwen.
Begonnen om " even " bij te lezen hier.....
Knap werk wat je hier laat zien Pascal. Zowel de kit als de zelfbouw zien er knap gebouwd en geschilderd uit.
De figuurtjes zijn, ondanks dat ze amper zichtbaar zijn, weer zeer mooi en gedetailleerd.
Het vele werk en herbeginnen werpt zeker zijn vruchten af, goed bezig!

Fred
 
Man, wat een mooie scratch arbeid !! Jouw kundigheid op dit gebied is met sprongen toegenomen, goed bezig CRfk0r.gif
 
Knap dat je dit allemaal zo uit het niks kan maken. Je zou het zelfs als kit kunnen uitbrengen.
 
Vol verbazing Pascal, prachtig scratchwerk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan