Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Pascal hele mooie voortgang, mag je fier op wezen
 
Niet de meest makkelijke manier van modelbouw, maar waar een wil is..is een weg ;)

De gele verf is weg, maar het zwart niet... hoe heb je de gele verf verwijderd ?
 
Pascal,

Ik volg jouw project al een tijdje en vond het resultaat zoals het er eind juni uitzag zeer realistisch en mooi uitgevoerd.
Verbazend hoe jij je project in dit stadium afbreekt om er een totaal andere wending aan te geven. Je bent een zeer gedreven modelbouwer en ik ben er vrij zeker van dat het eindresultaat hoe dan ook van een hoge kwaliteit zal zijn (getuige hiervan de vorderingen die je in de loop van het bouwverslag hebt laten zien).
Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van je bouw en hoop dat je snel het juiste uitgangspunt vind (inclusief het tramrijtuig) om de bouw naar eigen tevredenheid verder uit te werken.

Mvg
airbus56
 
Ik ga hier niks zeggen of oordelen en gewoon volgen hoe dit weeral tot een kunstwerkje zal omgetoverd worden ( Pascal kennende )
Ik ga gewoon op mijn fictief stoeleke zitten wachten en gewoon kijken hoe dit wonder zich zal voltrekken
grt
Marc
 
Dank u voor de lovende woorden en besef dat modelbouw een constante leerschool is met vallen en opstaan.
Dit gezegd zijnde is dit de kleur die het meest benaderd van wat ik beoogde in het begin.
De afwerkingen aan de zijramen mochten beter maar daar was ik mee begonnen.
Door het stuur cabine anders aan te pakken besefte ik dat ik de zijkanten ook zo had moeten doen maar dat is die beruchte leerschool he.
Nu staat alles in vernis en laat ik het minstens 24 u drogen.
Intussen kan met de auto’s verder gaan.
PS: Ik heb alles in ovenreiniger gestoken en om de 2 a3 uur beetje bij beetje afgespoeld.
De verf die er het langst op ligt houd goed in mijn ervaring maar als je te lang wacht om te beslissen uw werk ongedaan te maken word het wel intensiever.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Netjes gedaan :)

De 4e foto laat denk ik het best zien welke kleur jij wenste.
Het komt mij over als "Buff".

Ga zo door Pascal oNYSjg.gif
 
Inderdaad Peter buff met een beetje oker geel.
De warmte speelt me parten maar toch wat foto's om te laten zien waar het naartoe gaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zo te zien gaat deze 'restauratie' helemaal goed komen :)

Carry on Pascal !
 
Mooie restauratie zover, ziet er veel beter uit.
 
Dank u.
Na enkele afgebroken stukken en herstellingen zo goed als mogelijk en kleine update.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Van tamiya had ik nog een fietszadel over en ben bezig die een beetje te fatsoeneren .
De plastiek weg gehaald en probeer het te vervangen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Haa een sta-steun. In Rotterdam moest men goed functioneren en al jaren schade vrij rijden, dan kwam je in aanmerking voor zijn ding. Je mocht er niet op zitten, maar wel tegen leunen. Maar als je een aanrijding kreeg, of zelfs slecht gepoetste schoenen was je hem weer kwijt. De meeste bestuurders waren ook niet blij om hem te mogen gebruiken. Aangezien hij nogal wat bewegingsvrijheid inperkte. Heel veel succes met de bouw
 
Aris.: Bedankt voor de aanvullende uitleg want wist dit niet.
Wel dat er zeer strenge reglementen waren, waar de wattman zich moest aan houden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Opletten met je tijdsframe bij deze. In het begin spreek je van 1912 - 1932 of 1930 - 1940 als tijdsframe...

Fanta onstond pas in de tweede wereldoorlog omdat Coca Cola Duitsland onder een embargo viel, en niet aan de juiste ingrediënten kon geraken. Ook in de periode 1910 was de reclame voor coca cola anders dan 20 jaar later.

Voor de rest mooi werk en strak gedetailleerd zadel...
 
Bedankt voor de opmerking Silenoz .
Heb de reclame gebruikt van de kit zelf en waardoor de setting in de WW2 zal zijn.
Belgische reclame vinden van die tijd is moeilijk en zal de cola reclame nog veranderen desnoods.

attachment.php
 
Mooi gemaakt die sta-steun !, een fijn priegelwerkje k237hT.gif

Misschien het zadel nog een subtiele drybrush geven met een geel-achtig zandkleur om slijtage van het leer te verbeelden ?

Belgische advertentie posters uit die tijd zijn wel te vinden hoor, maar zijn wellicht te groot.
Wil je er plaatsen op de zijkant van de tram ?

Belgische reclame bij Dio Dump
Belgische reclame bij Reality in Scale
 
Bedankt Peter en heb ze gelijk gebruikt.
De cola is verdwenen en hier nog wat vorderingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De tram ziet er goed uit Pascal !

je zei dat je ze (AM adds) meteen hebt gebruikt. Heb je de plaatjes zelf uitgeprint dan ?
 
Erg mooie ontwikkelingen, die in dit topic te zien zijn.

Als ik verplicht zou worden een punt van lichte kritiek te geven, zou dat zien op de linker veer van het zadel; die had mooier opgerold mogen worden. In dit geval leidt het geenszins tot problemen omdat deze veer nagenoeg uit het zicht verdwijnt, maar wellicht gelegenheid voor een tipje: je kunt zo'n veer prima oprollen op bijvoorbeeld dikke koperdraad, hem na het oprollen erafschuiven en elders plaatsen. In dit geval had je de vering in drie stukken kunnen maken, om ze daarna te verlijmen (of solderen, als je dat kunt).

Voor het overige niets dan lof. Het is fijn dat we een echte dioramabouwer in ons midden hebben.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan