Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Nog nooit binnen een minuut zoveel tekst gelezen van jouw hand Pascal :laugh:

Ik vind de stand van de spatschermen / fenders en de koplampen nu een hele verbetering en meen dat de huidige staat niet afdoet aan de hoge kwaliteit van de rest van je truck. Complimenten voor het doorzetten.
 
Ziet er goed uit Pascal. Nu ik de foto's herbekijk zie ik ook dat je de glaasjes rechter had gezet ipv de lampen zelf. Het is snel gebeurd om iets verkeerd te interpreteren via tekst.

Maar nu ziet het er zoals ik al zei heel goed uit.

En van wat heb je het zeil gemaakt? Het lijkt een zakdoek maar ben niet zeker.
 
Amai, wat een heisa en wat een geschrijf, zie en lees dat niet graag en ga me dan ook niet in de discussie moeien/mengen.
Enkel aan Jan de vraag om zijn mening te herzien en op dit forum te blijven want ik ben een grote fan van zijn werk.

Pascal, je hebt dat goed opgelost en je truck mag best gezien worden. Voortaan mag je je wat mij betreft zeker onder de militaire bouwers rekenen.
Het mag misschien simpel lijken maar een oude militaire vrachtwagen ombouwen naar een civiele versie is niet altijd vanzelfsprekend en je hebt dat heel goed gedaan.
 
Wel, de correctie aan de lampen is uiteindelijk goed gelukt. Petje af daarvoor, mede omdat je daarvoor ook nog de draagbeugel moest herstellen.

De huif ziet er fantastisch uit ! helemaal vanwege de zichtbare textuur en hoe fraai de stof plooit. Gewoon zo een katoenen zakdoekje voor gebruikt ?
 
Dank u voor complimenten.
Michel en Peter : Dit is inderdaad een gewone zakdoek a 20 cent /st.
Wel is mijn ondervinding dat het niet werkt zonder een badje heel sterk verdunde witte lijm.
Goed stijf trekken en laten drogen zodat het bewerkbaar word.
Dan kan je beslissen of je meer lijm nodig heeft en kan je die rechtstreeks erop smeren met borstel , verdunt naar eigen keus (het is wat ondervinden.)
Vanaf dan om het te bevestigen werkt de seconde lijm perfect (toch let op want eens de secondelijm droog, is die been hard en niet meer verwerkbaar.)
Hoop dat dit verstaanbaar is want ben goede schrijver.
De truck is klaar:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat nog te doen : De straten wat meer verweren alsook de figuren hun schoenen wat vervuilen.
Ben bezig met 2de Gendarme maar weet niet of dit gaat lukken.
Toch zal ik het diorama inschrijven voor Hoboken omdat inderdaad de tram daar naar toe reed.
 
Kippevel moment , omdat ik het een en ander erken vanuit mijn jeugd , tram 2 b.v. heb ik enorm veel genomen een echt gezellig diorama
Ik kan me nog herinneren dat als ik als kind mee mocht op de tram het een feestje was ofwel achter en heerlijk als ik eens mocht gaan zitten dat kwam niet veel voor dat je als kind mocht zitten
Ik kom zeker kijken want ik moet het in levende lijve zien
Marc
 
Werkelijk prachtig weer. Ook wat rustiger dan je vorige diorama’s, wat het kijkplezier ten goede komt.
 
Heel erg mooi. Het is genieten om naar de foto's te zien.
 
P&C Pascal? Goed gevonden, was even een nadenkertje.
Mooi dio, minder bevolkt dan we anders van jouw gewoon zijn tenzij je nog een paar Duitse figuren rond die motor gaat plaatsen.
Wees er zeker van dat ik deze in Hoboken zeker ga staan bewonderen.
 
Het diorama is dus (met uitzondering van enkele mogelijke kleine aanvullingen) in het eindstadium gekomen.
Prachtig resultaat. Alle onderdelen van dit dio zijn stuk voor stuk topwerken.
Modelbouw van een zeer hoog niveau. Hiermee val je zonder twijfel in Hoboken in de prijzen.
Mvg
 
Wederom dank voor het volgen.
Goed geraden Erwin ;)
Hiermee is de 2de gendarme af en kunnen we het geheel gaan verweren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Tsja ik vind het echt heel erg mooi. Maar dat was het al, toen ik dacht dat het af was. Dit is dan nog een verbetering.

Enige kritiekpunt dat ik kan bedenken is eentje dat momenteel nog niet eens van toepassing is en dus slechts voorwaardelijk toekomstig geldt: ik vind het diorama met wat minder onderwerpen in zicht erg mooi en rust biedend. Sommige diorama's zijn zo volgepropt dat duidelijk is dat de bouwer veel wilde bouwen en evenzo veel wilde tentoonstellen op zo klein mogelijk oppervlak. Dat vind ik dan meestal storend, omdat het meteen opvalt wat de (gekunstelde) bedoeling was. Niet dat ik jouw diorama's daarop heb mogen betrappen trouwens, maar ik hoop persoonlijk (hoewel het natuurlijk jouw bouw is) dat je er niet teveel meer bij zet want dat zou een aangename verrassing zijn tussen het dioramageweld op wedstrijden.
 
Als ik een klein opmerkingske mag maken op dit prachtig werkstuk: ik denk dat auto,s en vrachtwagens in 1940 al nummerplaten hadden met vijf of zes cijfers, maar het kan een oudere bak geweest zijn, die niet was opgeëist door het Belgisch leger.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig dio net zoals je andere dioramas.Veel succes er mee in Hoboken.
Marc S.
 
Zeer netjes Pascal, ij doe het je niet na.
 
Heel erg mooi en zoals Roy vdm het formuleert: een verademing tegenover de overladen dio’s. Top werk.
 
Ook de tweede gendarme is prachtig uitgevoerd.
Nu nog even wachten op enkele totaalplaatjes van het eindresultaat :) .
 
Dank u voor mooie commentaren.
Strop 96: Goede en onverwachte opmerking waar ik rekening mee hield.
Volgens Wikipedia liepen de nummerplaten van 1926 - 1953 van nr.1 tot 999.999. Rode cijfers op witte achtergrond.
Blauwe ondergrond met witte cijfers beginnend met een letter was ook nog goed.
Maar mijn keuze viel op een vroeg nummer zodat de truck niet de moeite was om in beslag te nemen. ( dit was mijn redenering in deze setting althans .)
Na nog wat verwering en bevuiling was dit het resultaat zoals ik hem wilde presenteren in Hoboken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook was de koord aan de tram aangebracht wat ik bijna vergeten was.

attachment.jpg

En dan nu een vraagje betreffende de Duitse soldaat.
Is dit een meerwaarde op diorama ?
Waarom die vraag : wel ik weet het niet of hij daar nodig is omdat ik de Duitse aanwezigheid miniem wilde houden omdat het de begin van bezetting was en de motor in mijn ogen de aanwezigheid aangaf.
Nochtans vind de vrouw des huizes dat die er wel mag staan dus geef gerust jullie vizie in deze.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het blinkende aan de frak heb ik gedaan omdat het een soort rubber is tegen de regen. (of het goed is laat ik aan jullie want is een poging natuurlijk.)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Mag ik verder iedereen die gevolgd en geschreven hebben hartelijk danken.
Verdere commentaren ter info ,raad en verbetering zijn welkom en word rekening mee gehouden naar de toekomst toe.
Bedankt
 
In het echt Aaantwarps heet dat " nen vetfrak " jas tegen de regen
Pascal echt man wat een fantastisch dio heb jij hier neergezet , 1 van de eerste beelden van de tram opzij dacht ik echt dat het een foto was van in die tijd , ongelooflijk knap , ik krijg er geen genoeg van om naar te kijken
Die soldaat ? Waarom niet ik vind ook dat het kan
Suc6 verder
Marc
 
Ik sluit me aan bij de woorden van Marc. Erg mooi gedaan, zoals al eerder uiteengezet. Jammer dat zo'n diorama begrensd is, want ik zou graag door de door jou gevisualiseerde stad willen lopen om er meer van te ontdekken.

Ben benieuwd naar je volgende project. Je hebt vast al een idee?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan