Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

petje af voor je Pascal, er staan hierboven 2 tips om je werk nog te verbeteren en je neemt meteen de koe bij de horens.
Prachtig , net zoal het hele verslag natuurlijk.
 
Wel Pascal, ondanks jouw sombere kijk op het bouwen of afwerken van voertuigen moet ik zeggen
dat zowel de truck alsook de motorfiets er al goed uitzien !

De spiegel op de moto zou ik weg laten. Alles mag uiteraard maar ik heb op een Duitse WW2 moto nog nooit een spiegel gezien,
bovendien zit die behoorlijk hoog.

Chauffeur van de truck oogt overtuigend, echt een vent uit de 'arbeider klasse'.

Ga zo door kerel :)
 
Dank u mannen.
De spiegel is weg gehaald en zie mijn eerste motor is een feit.
Verbeteringen zijn zeker aan de orde maar ik moet ergens beginnen he.
In de doos zijn er 2 motoren dus kan ik die later bouwen met de ondervindingen van deze.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het is toch weer niet waar zeker onze Pascal is hier weer iets in elkaar aan steken , ik heb er geen woorden voor , ga toch proberen gewoon fantastisch
Ik kijk vol ongeduld naar het vervolg uit
Marc
 
Mooi Pascal,ik zie dat u zwarte primer gebruikt, wel slim.
 
Mooi gedaan die motor , blijf vol bewondering dit project volgen.

Greetzzzz Modest
 
De Zündapp ziet er geslaagd uit ! het stof heb je ook mooi subtiel aangebracht.

Al doende leert men niewaar ? ga zo door kerel :)
 
Dank u voor complimenten wat weer de nodige moed geeft om verder te gaan.
Ja Peter : mijn redenering is dat hij in de stad rijd en wat stof genoeg was.
Dan hier de vorderingen van plan B :33: wat niet moet blinken :147:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Heel erg mooi Pascal, ik zou alleen de koplampen goed uitlijnen ten opzichte van elkaar. Tuurlijk zaten ze op auto’s in het echt ook niet altijd 100% recht maar in de modelbouw kun je er meestal beter wel naar streven. Wordt anders toch als een fout van de bouwer gezien. Eea tenzij je bewust en per se die lamp schuin wilt hebben.
 
Nou Pascal, wat Roy aangeeft is voor mij ook het enige puntje van kritiek. Had er één recht gestaan had ik er nix van gezegd ;)

Interessante aanpassing met de huif, dat staat de Ford goed !
 
Pascal ziet er echt mooi zo natuurlijk als voertuigen in oorlogstijd eruit zagen , nu de koplampen ja dat had ik nu ook wel gezien maar de collega vrienden waren me voor
Ben eens nieuwsgierig hoe ik het er vanaf ga brengen met mijn oud camionekke van MiniArt
Marc
 
Wederom dank voor interesse en tips.
De koplampen een uur mee aan het spelen geweest waardoor wat schade, maar hoop dat dit wat beter is want durf niet verder meer te manipuleren .
Ook dryfit van bak + in de primer zodat ik morgen verder kan met afwerking.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het spijt me mijn eerlijkheid voorrang te moeten geven op de verstrekking van een goed gevoel, maar ik zie niet echt een verschil wat de koplampen betreft. Zou het jammer vinden als je dit zo zou laten.
 
Het zijn de fenders onder die lampen die het geheel uit evenwicht brengen. Je ziet in de vorige foto dat de afstand tot de laadbak aan beide kanten verschilt. Dat lijkt me moeilijk op te lossen, misschien door Tamiya extra thin onder de rechter fender te laten lopen en iets tussen het wiel te steken waardoor hij omhooggedrukt wordt terwijl het dunne plastic iets weker wordt.
 
ik vind dit persoonlijk mieren n**ken op hoog niveau, het gaat hier om een model 1/35 dat op een diorama staat waar de hoofdattractie de zelfgebouwde tram is.
Als ik er me voor zet zal ik al goed moeten zoeken en in de ganse context van het gebeuren lijkt me een verbogen fender geen unicum in het dagelijks leven.
Maar zoals gezegd persoonlijke mening.

Ik vind dit al modelbouw van een hoog niveau, proficiat Pascal
 
In een diorama is er voor mij geen hoofdattractie en zijn alle elementen even belangrijk, dat zie je ook aan de inspanningen die Pascal in elk detail steekt. Maar ik gaf de commentaar alleen omdat Pascal aangaf dat hij hiermee een tijd bezig geweest is en er geen oplossing voor vond.
 
Ik denk ook dat het aan de fenders ligt. Misschien kan je de linkse wat naar beneden buigen en de rechtse wat naar boven.
Of zoals Steven schrijft met wat lijm soepel maken aan de aanhechtingspunten en dan wat buigen.
Als je denkt dat ze gaan breken dan misschien zo laten...
De keuze is aan jouw ;)
 
Lamp eraf twee stroomdraadjes ervoor in plaats en probleem opgelost en kunnen weer verder met mieren lichamelijk onderzoeken :)
 
Mannen allen bedankt voor uw reactie hoe sterk ook.
Persoonlijk ben ik niet gechoqueerd met jullie reacties maar mag ik zelf in mijn topic uitmaken wat ik van een gegeven reactie of opmerking vind en hoe ik er mee wil omgaan
Ik leer van jullie allen veel bij en vind het een eer dat jullie mijn topic willen volgen en bijsturen waar nodig.
Respectvol en met bewondering volg ik jullie topics en streef ik ook naar beter en beter.
Door recht toe en recht aan, jullie mening te geven die steeds goed bedoeld is, hoe ongebreideld ook leer ik steeds wat bij.
Maar laat dit niet in een conflict uitaarden waar niemand wat aan heeft.
Dus om een lang verhaal kort te maken had ik na de eerste opmerkingen van Roy zitten prutsen aan de glazen van de koplampen omdat die scheef stonden zonder te beseffen wat Roy bedoelde.
Dus maakte Roy de opmerking dat hij niet echt iets zag, dus even aan de vrouw gevraagd of zij de fout zag.
Dan kwam Jan met zijn schrijven en in alle eerlijkheid was ik volledig akkoord met analyse tot de vrouw droogjes opmerkte dat het toch scheef stond en ze Roy gelijk gaf.
Dan begon Steven waarvoor dank over de fenders.
Stilte hier: want wat zijn in godsnaam fenders. Dus opgezocht en weet nu wat dat is.
Dus: a)Heb de buis tussen de lampen terug gebroken en wat aan gewerkt.
B)heb aan de fender wat gewrongen en gefriemeld.
Nu hoop, ik dat het beter is want verder laat ik het gerust en verwijs ik naar de tekst van Jan die helemaal niet slecht bedoeld is en waar ik Jan volledig in begrijp.

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan