Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Pascal, wat dacht je van de titel "is this seat occupied?". De titel van een diorama moet niet teveel willen zeggen.
 
Of, als je het al in het Engels wilt doen (waarom eigenlijk... altijd maar Duits / Engels / Frans... we hebben toch ook onze eigen taal; en vanwaar nu de keuze voor het Engels? Het speelt zich toch af in Antwerpen?), zou je kunnen kiezen voor een van beide volgende suggesties:

1. Antwerp, autumn 1940
2. Occupied Antwerp, autumn 1940

Dat het een tram is, zullen de meeste toeschouwers wel herkennen. En zo niet, dan mag je ook niet van ze verwachten dat ze ooit hebben leren lezen. Je erg lange titel ("Tram in Antwerp during occupation autumn 1940") kun je flink verkorten door mijn tweede voorstel te nemen. Als je denkt dat de meeste mensen wel weten dat Antwerpen in de herfst van 1940 reeds bezet was, ware de eerste suggestie beter.
 
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Wanneer ik wat lees duurt het steeds even voor ik een pasklaar antwoord heb.
In deze wil ik mezelf wat verduidelijken.
Sinds ik besloten heb om van modelbouw mijn hobby te maken heb ik er veel tijd kunnen insteken waar anderen door hun werk en andere zaken dat niet kunnen.
Met miserie in Parijs had ik al een beetje geproefd van wat scratchen betekend in de gebouwen en vooral het karretje van de fiets taxi.
In die zin hebben jullie gelijk en moet ik het woord beginner niet meer gebruiken wat ik ook vanaf nu niet meer zal doen.
Als ik niet in de val loop ( wat ik nog wel onbewust doe) door de macro foto’s zoals Jan schreef ben ik eigenlijk wel trots op de tram.
Wat de titel betreft is het gewoon een letterlijke verwoording in wat ik aan het maken ben. Niet meer en niet minder.
Dat het in het Engels is komt omdat ik het een toffe taal vind.
De tweede optie die Roy aangeeft ,, Occupied Antwerp, autumn 1940’’ vind ik zeker goed klinken en kan nog veranderen als Fred dit nog wil doen .
 
Hey,

Pascal, je mag je meer of bij de ver gevorderden rekenen, zekers met wat je tot nu toe scratcht.
De zelfgemaakte tram mag gerust naast de gekochte tram staan, in niets moet hij onder doen. Prachtige bouw en met zeer mooie details, da's waar ik het moet van hebben.... ;)
Die moet je zeker inzetten, je zal zien, prijzen pakken doet hij...
 
Die tram wordt een ferm stukje scratchbuild... misschien vind je jezelf niet gevorderd, maar ik denk dat we het hier unaniem over eens zijn... je bent gevorderd (minimum)
 
Dank u voor het vertrouwen mensen.
Een vraagje betreft deze kiosk op de groenplaats.
Wat te vinden is op google heb ik al enkele dagen gezocht en vermoed dat de meeste info betreft deze kiosk in een of ander boek zal staan.
Moest iemand dit boek of info over deze kiosk hebben en dit willen delen zou dit tof zijn en zal ik trachten dit te bouwen als de nodige info beschikbaar word (dank bij voorbaat ) .

attachment.jpg

Intussen zitten we niet stil en treffen we verdere voorbereidingen om dio vorm te geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De eerste keer dat ik zo een boom zie maken. Ziet er goed uit hoor!
 
Dank u Michel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de rondgedraaide takken leg ik een laagje witte lijm in meerdere keren om de draad te verdoezelen.
 
Na opmerking vrouw dat de boom nog takken kan gebruiken is dit intussen gebeurd wat hem wel voller maakt een andere kleur krijgt daardoor.
Maar het was een terechte opmerking.
Figuur uniform aangepast en in de maak.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Boom ziet er heel goed uit Pascal, is dat er één van op de "Gruunploatsj" ?
 
Voor de draden van je boom te verdoezelen kan je ook zilverzand gebruiken, eerst verdunde houtlijm aanbrengen en dan het zilverzand erover en laten drogen. Dit geeft ook nog een iet wat ruwe structuur om verder te beschilderen.

Mvg Bart.
 
Hoe da gij da na wet se, Erwin :P:laugh:
Bedankt Marc en Bart voor de tip want zit zonder zagemeel en zand had ik niet aan gedacht.
De rijkswachter krijgt een fiets maar om dat te bereiken zijn er deftig wat aanpassingen nodig geweest .
Bv. De rem moet links staan en daar de modelbouw versie dat niet heeft wat nodige fantasie en plantrekkerij met dit resultaat.
Foto's zeggen meer dus.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
en opnieuw is er maar een woord om dit fietske te omschrijven, PRACHTIG
en dan is ie nog niet geschilderd.
 
Inderdaad is heel wat werk verricht om tot mooie resultaat te komen
 
Van welk merk is deze fiets Pascal? Heel mooi werk trouwens.
 
Prachtig werk, van begin tot nu....
Klein detail, de remkabel zou in een mooiere bocht mogen, zonder "kink" ( in de kabel :O ).
Anders zal de rem niet goed werken :@ ;)
 
Dank u wel en we gaan verder.
Zal de kabel nakijken.
Klaar om figuur in de primer te zetten en alles te schilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, kan je de linkerbovenarm iets inkorten? Maar 1 of 2 mm ofzo. De rest ziet er geweldig uit, dat zal wel de Masterbox fiets zijn?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan