Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Mooi kleurtje hout en mooie vorderingen.
Word dit een civiel of militair dio?
 
Hartelijk dank.
Aris : Ik ben aan het aan het zoeken naar referentie foto's van onderstel want heb wel een gevonden maar is niet duidelijk genoeg.
Dit is inderdaad nog maar de zwarte primer.
Erwin : Ik ben er nog niet uit .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zal jullie wel opvallen maar het houtwerk van de zijkanten zal andere kleur krijgen om het niet te eentonig te maken.
 
Het zal jullie wel opvallen maar het houtwerk van de zijkanten zal andere kleur krijgen om het niet te eentonig te maken.

Je kan de zitbanken en rugleuningen ook wat meer slijtage geven door gebruikssporen aan te brengen zoals enkele kappen in het hout, vernis afgesleten, verbleekt door de zon, en dergelijke.
 
Misschien deze linken?

https://www.google.com/search?q=tra...bVAKHb7iBR4Q_AUIDygC&biw=1280&bih=579&dpr=1.5

Foto 1 zijn niewe banden om een wiel, waarbij het wiel in chassis-zwart staat. Foto 2 is een redelijk heldere hoe het zwart van de complete Truck /draaistel/ Bogie onder het straatvuil en rails-slijpsel zit. en de banden en flenzen glimmend. Hier is ook te zien dat het rubber iets zwarter is, maar de rode kleuren vervagen onder dezelfde typische kleur.

attachment.jpg attachment.jpg
 
Bedankt Aris.
Was verkeert aan het googlen heb ik de indruk , maar door uw voorzet heb ik gevonden wat ik nodig heb.
Erwin : Gaat gebeuren maar ik doelde zuiver op de kleur die ik ga afwisselen aan de zij panelen van de tram.
 
Sorry maar faceb. is niets voor mij.
De periode is nog in twijfel maar intussen toch enkele vorderingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Die gravure in de bank is een mooi detail, net als dat boomblaadje 8)
Goed gevonden ;)
 
Mooie vorderingen Pascal, en volgen is leuk omdat we uiteraard stiknieuwsgierig zijn waar het heen gaat met de tram :8

Die ingekraste text is helemaal geweldig !! boomblaadje zou ik een verdorde voor kiezen.
Er mag best iets meer 'kaalslag' op de vloerlatten wat mij betreft (net zoals op de randen van de zitbanken).
Vind overigens de houtkleur goed getroffen !

Misschien nog een oud tramkaartje op de grond, sigaar of (platgetrapt) sigarette peukje ?

Wild idee : Paarden voor de tram ! Wanneer die lopen dan rolt de tram 'echt' :8

Happy Tramming :D
 
Heel mooi werk, hoedje af.
 
Kan alleen de collega's bijtreden , knap detail ...die inkervingen op de houten bank rugleuning , ga zo door makker !
 
Heeft dat een titel nodig ? Denk het niet gewoon zo is het al enorm geweldig , wow ben enorme fan van uw werk
Pascal dat komt hier weer goed
Marc
 
Mooie vorderingen Pascal, en volgen is leuk omdat we uiteraard stiknieuwsgierig zijn waar het heen gaat met de tram :8

Wild idee : Paarden voor de tram ! Wanneer die lopen dan rolt de tram 'echt' :8

Happy Tramming :D

EEh die Tram heefy wel 2 Elektro-Motoren. Haaks op de aandrijfrichting.

Schaarwijnlijk, zijn die ieder goed voor 47 horsepowers en een snelheid van wel 43 km/h.

Lets go English, put the horses behind the wagon..
 
Van harte dank allen.
Nog wel in dryfit maar tot nu toe past alles geweldig goed.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey Pascal, al eens aan gedacht om te refereren naar een oud Suske en Wiske album, Wattman?
Als mijn Antwerps wat juist is refereert dit naar de trambestuurder en/of controleur - kaartjesknipper in die tijd.
Geef toe, zou origineel " Antwaerps" zijn van 't Stad.
 
inderdaad Erwin mijn Nonkel was Wattman in feite slaat dat op de hendel die diende om de tram te laten versnellen of vertragen wat in feite was niet meer dan een grote regelbare weerstand vandaar de man die de wattages bediende
Pascal gij zijt echt een krak man ,onvoorstelbaar knap gedaan een streling voor het oog
Marc
 
Pascal schitterend gedaan een lust om naar te kijken
 
Ik heb dit topic stilletjes gevolgd tot nu toe, tijd voor een reactie. Het ziet er weer prachtig uit wat je aan het doen bent Pascal, hopelijk blijf je de stijgende lijn in niveau doorzetten en ga je met dit diorama uiteindelijk gouden plakken pakken.

Het centrale onderwerp is alvast bijzonder en goed uitgevoerd tot nu toe. De subtiele verwering aan het bestuurderspaneel e.d. vind ik geweldig.
 
Mooi werk aan het instrumentenpaneel. Het drybrushen vind ik goed geslaagd, misschien nog een kleine wash met zwart om diepte te brengen, met dat het achter een raam zit... voor de rest, puik werk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan