Hoofdsponsor

1/35 Occupied Antwerp, autumn 1940 [wip]

Prima vorderingen weer Pascal.
Algemene opmerking wat die reclames betreft zou zijn dat we ons allen wel eens meer mogen verdiepen in wat er gangbaar was in welke periode vermits die niet alleen tijdsgebonden maar ook streekgebonden kan zijn.
Voorbeeld: Reclames zoals Dubonnet waren zeer verspreid en ze komen zelfs in WO2 veelvuldig voor als reclameschildering op gevels. Maar tegenwoordig moet je zelfs in Frankrijk al goed zoeken om Dubonnet nog te vinden. Nochtans de slogan "Du Bo, Du Bon, Dubonnet" is ons ouderen allen gekend.

Maar denk dat je al heel goed op de hoogte moet zijn om dergelijke anomalieën op te merken.
 
Het ziet er voor mij weer subliem uit , gewoon verder werken:35:
 
Dank voor de lovende woorden collega bouwers.
Peter: Ik heb ze inderdaad geprint op fotopapier wat ik niet meer gebruik en dan het nog eens gesplitst zodat ik alleen het plastiek vel over had wat het veel dunner maakt.
Decals waren beter geweest maar we behelpen ons met wat we vinden in huis he.
Roy: Na eens goed te kijken heb je gelijk en de vering was te dicht op elkaar.
Dus heb ik getracht die wat open te zetten maar met het manipuleren zal het een beetje vergaan zijn wat ik eerlijk gezegd niet gezien heb.
Erwin: Het moet lukken dat die reclame in het boek vermeld word. En zoals silenoz mij op de cola wees heb jij dit gedaan in miserie in Parijs en door die hulp kunnen we fouten rechtzetten ( waarvoor dank ) want soms is het moeilijk kiezen in wat kan en wat niet als je niet echt op de hoogte bent.


attachment.jpg

Dit is mijn gedacht om te setting te bouwen.
Intussen weten jullie dat ik het graag druk maak in de straten en zijn er verassingen voorzien onder voorbehoud dat ik het klaar krijg natuurlijk.





attachment.jpg

attachment.jpg
 
Geweldig , en zeggen dat ik nog als kind met zulke trams heb mee gereden , ik kan het me nog vaag herinneren
Goed bezig Pascal
 
Pascal, heb je er erg in dat de getoonde foto, op de motorwagen een andere beugel staat, dan die in de doos is? In de doos zit een 2 benige met een sleepstuk en de door je getoonde kranten knipsel heeft een 1 benige met een rol eraan die tegen de bovenleiding rolt. Maar in verschillende tijd stadiums zijn die met de rollen alle gewijzigd, naar of met een sleepstuk, gelijk de doos, of in sommige gevallen naar een 4 benige pantograaf.

Mooie tram verder.

Marc ik heb er niet mee gereden maar wel Mee gereden, maar dan al bestuurder. Hele vreemde ervaring staande op de bok als je een bocht om gaat en de zwaai zijwaarts gaat maken
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt weer een ferm diorama ! Smikkelen en smullen dus :)

Happy Modelling Pascal !
 
Dank u.
Als je niet kunt dansen ligt het aan het orkestje he, dus deze figuren zijn echt moeilijk te bewerken door de zachte plastiek.
Dit gezegd zijnde ga je er echt wel weinig van zien in de tram wanneer het dak erop gaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prima bezetting van de zitplaatsen !

Net wat je zegt, men zal van de passagiers heel weinig detail kunnen bekijken, bovendien zijn die
Duitse figuurtjes zo te zien OOB OK.
 
Alleen de armen zijn van overschotten van andere figuren .
Aktentas uit dezelfde doos voor ander figuur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap gedaan die figuren.
Ik ben er ook mee bezig, maar als ik deze zie heb ik nog wat werk.
 
Ben zeker dat dit je gaat lukken Gerry want oefenen is de boodschap . De kwaliteit figuren bepaald ook veel in mijn ondervinding.
En ik heb ook nog een hele lange weg te gaan hoor zeker als ik dan weer andere bekijk.
Dun schilderen blijft de boodschap.




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal,

Ge gaat er ferm op vooruit man, heel knap... :)
 
Dank u, en kan het weer niet laten om wat te proberen.
Vandaar wat latere update en om niet te vervelen ineens de foto's.
Van de dame heb ik het nodige weg gesneden om tot een mannelijke wattman te komen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is niet de bedoeling om het onderstel correct te maken maar de rest wel min of meer.
 
wauw Pascal, dat is ferm scratchwerk man, petje af ! het dio zal indrukwekkend gevuld zijn met een tweede rijtuig :8

veel plezier :)
 
Ik had zoiets van "wat gaat 'em nu doen? Opnieuw beginnen in scratch?" maar het is een totaal nieuwe dat je er bij maakt.
Ja man, chapeau, vol bewondering Pascal !
 
Dank u mannen maar hij is nog niet klaar he.
De ondergrond is klaar voor bewerking straat enz.
Enkele vorderingen en krijgen jullie een idee van de oppervlakte diorama.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan