Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

Dank u voor de complimenten mannen.
Intussen de wielen geklemd zodat ze kunnen draaien.
De nummering is aangebracht met bertje bibber in mijn hand wat soms zeer lastig is.
De touwen waren klaar maar na meerdere keren bekijken vond ik de garendraad in lijm gedept veel te dun.
Woldraad ( is dikker) geprobeerd en was meer lachen met mezelf dan een goed resultaat.
Dan dacht ik aan het maken van bomen en heb ijzer draad gedraaid met boormachine wat een zeer goed resultaat gaf en ik dus van plan ben met deze methode verder te gaan.
De details zijn beter dan de garendraad die details verliest door de lijm.
Hoop dat de foto’s het wat duidelijk maakt.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De gevlochten koperdraad is inderdaad een groot verschil en veel realistischer. Doe zo voort. Willy.
 
Altijd goed koperdraad voor vervanging van touw en sleepkabels, Zelf vind ik het met drie draden het beste werken met meer draden loop je sneller tegen problemen op tijdens het ineen draaien.
 
Bedankt

Klopt wel wat je schrijft Ron maar heb dikte nodig en vandaar 4 draden.

1ste paard ingespannen .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig Pascal en blij te zien dat alles goed aangespannen staat want die paarden zijn echt aan het trekken hé, slappe touwen zouden zeer misplaatst staan.
Kijk al uit naar het vervolg!
 
Gelijk heb je Erwin en we houden er rekening mee .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal ben jij paarden onderling aan het verwisselen?
Op foto 2 staat het voorste paard precies stil terwijl deze op foto 3 aan het trekken is. Voorste paard dat stil staat kan niet hé.

Bij zover ik nog mijn vader horen vertellen heb was het paard linksvoor de leider omdat daar de voorste menner op zat en hij kon het weten want voor WO2 was hij voorste menner bij een zesspan met 105mm howitzer en caisson.
 
Ze staan op hun vaste plaatsen en die zijn niet veranderd Erwin.
Elk paard is in een bewegende houding .
De een al wat meer dan de andere maar de keuzes zijn beperkt van historex tenzij ik twee dezelfde had gemaakt wat ik zeker niet wenste en paarden poten sculpen kan ik spijtig genoeg niet.
Net omdat het paard niet spectaculair beweegt staat het daar want het hoofdpaard dat linksvoor loopt met menner maakt het geheel dan weer goed.
Persoonlijk vind ik de korte bewegingen goed omdat het bergop is.
 
De bemerkingen van Erwin kloppen wel wat betreft foto 2 maar anderzijds is er meer dynamiek in foto 3. Ik denk dat deze foto een beetje uit een andere hoek genomen is zodat er meer zicht is op de achterpoten die meer beweging suggereren. Alleszins toch een spectaculair diorama. Willy.
 
353205043.jpg


Mooiiiiiii :)
 
Ha ha Ha ....... plezierige foto Ron.
Bedankt allen om te volgen en soms wat in vraag te stellen wat mij al behoed heeft van stommiteiten.
Willy heeft het beter verwoord dan ik zelf het kon uitleggen en hoop dat de volgende foto's wat meer klaarheid geven.
De 6 paarden hebben intussen hun vaste plaats terug ingenomen en kan beginnen aan het voetvolk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het geheel ziet er inderdaad wel beter uit dan de eerdere foto,s.
Komt volgens mij vooral omdat het voorste paard on draf word afgebeeld en de twee andere in galop. Maar bergop in een zes span is dat best mogelijk, vooral op de top van een heuvel en in een bocht.
Kortom, ziet er perfect realischtis uit met de zes paarden.
Succes met het voetvolk.
 
Pascal,

Jawade makker, dat ziet er adembenemend uit. Zeer mooie setting die je doet.
Als het 'voetvolk' erop zal staan gaat dat 'schilderij' gaan leven.....
 
Wat het vooral levendig maakt in deze setting zijn de hoofden van de paarden die telkens een andere houding hebben. Geen twee paarden hebben ooit hun hoofden in dezelfde richting of hoogte.
 
Pascal,

Ik heb niets toe te voegen aan de reeds lovende commentaren van mijn voorgangers.
Dit wordt werkelijk een super mooi en realistisch diorama.
Je hoeft ook niet te bescheiden te zijn in je toelichtingen hoe alles tot stand komt. De manier waarop je bepaalde details aanpakt (constructie ruiters, ontwerp en afwerking van de touwen van het gespan + nog zoveel andere details) bewijst dat je heel veel talent hebt. Het is een genot om deze bouw te volgen.
 
Bedankt voor jullie interesse en het doet me steeds plezier dat het de goede weg uit gaat.
Vandaag na het lezen van andere topics en het bekijken van 2 video's ben ik gestart aan het veranderen van figuren.
Foto's zeggen meer dus.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
da zie ik weeral direct , da gaat hier weer echt knallen hoe ge het doet voortreffelijk Pascal knap yoeng
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan