Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
Gift of the occupation army.

(Gift van het bezettingsleger.)

Voor deze moet ik naar het legermuseum in Brussel om de maten op te nemen en met dit werk wil ik vooral leren sculpen .
Dit gaat zijn tijd zeker pakken en vele mislukkingen maar dat is leren vallen en opstaan.
Zal het niet laten om mijn mislukte pogingen te laten zien in de hoop ook al eens een afgewerkt stuk te presenteren.
Het diorama word groter dan gedacht daar het figuren zijn van, historex schaal 1/30.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Mislukking nummer 1 en zal het anders moeten aanpakken. :sleep:
 
mooi idee... voor de spaken, misschien een stukje staal in vorm slijpen en zo de kromming schrapen?
 
Mooi schilderij om na te maken in schaal.
Heb zelf ook ooit die situatie van op het schilderij nagemaakt, maar dan in 1/72.
Is een onderdeel van een groter dio, maar (nog) nooit afgewerkt geraakt :8
Wie weet steek je mij aan om er aan verder te werken?? ;)

attachment.jpg

Veel plezier ;)
 
Wauw!! dat is een mooi en ambitieus onderwerp Pascal :ohmy::wow:

Het getuigt van moed en wil om met een klus als deze jezelf naar een hoger niveau te brengen.CRfk0r.gif

Als het zo uitkomt zal ik je graag tips over sculpten (ook over de putty zelf) geven, anders vraag gerust !
(heb een 50 pagina's tellende vraagbaak over werken met putty)

Een vraag over het schilderij :
"Een gift van het bezettingsleger".... is dat de titel ? of is het erop gezet omdat het
daadwerkelijk een gift van een bezettingsleger was ? en indien zo, welk bezettingsleger ?

Veel plezier kerel :D
 
Mooi idee en hopelijk komt het tot een mooie uitvoering.

"Bezettingsleger", welke periode is dat?
De kanonniers dragen nog kleurrijke kleding dus is het pré-WO1 of juist in het begin er van. De kleding doet mij ook een beetje denken aan de oorlog 1870-1872 tussen Frankrijk en Duitsland.
 
Heel veel succes, beloofd er weer een om van te smullen te worden.
 
Héhé , weet nog op de laatste ledendag dat je die foto toonde en een tipje van de sluier oplichte. Zal veel meetwerk , alsook scratch & sculpteren worden ... Maar zal alles op z'n tijd zijn , want in zo'n dio zal véél werk kruipen , véél succes en plezier :)
Met jou gedrevenheid,geduld en kennis fantaseer ik al over het eindresultaat ;)

Alvast goed begonnen en ook de (nodige) tegenslagen ...maar heb er alle vertrouwen in !
 
Bedankt voor de belangstelling.
Volgens een officier van de artillerie is dit in de periode 1890-1921 en geschonken door de Pruisen.
Maar hoop meer te vernemen in het Brussels leger museum waar het doek hangt en de stukken volledig staan.
Het is met zekerheid wel het Belgische leger wat is afgebeeld.
Peter : Ik zal zeker uw teksten lezen over sculpen en de nodige vragen stellen als het zover is.
Tot dan.
 
Pascal, je zal de spaken moeten prefabriceren. Je krijgt ze nooit identiek dezelfde als je ze op het wiel moet gaan bewerken. Aangezien je er zoveel nodig hebt en de bewerking voor eentje al lastig is, lijkt dit me de moeite om er af te gieten.
 
Dit is een hele uitdaging, Mijn aandacht heb je volledig veel succes.
 
Die spaken: misschien iets voor iemand met een 3D printer?
 
Spaken kun je maken met een freesmachine, of met een 3D-printer zoals Erwin zegt. Als je één spaak hebt gemaakt, kun je de andere kopiëren met wat gietsessies zoals Steven noemt, een techniek die niet verkeerd is om jezelf aan te leren.

Heb je een close-up van hoe je de spaak wilt hebben? Of een dwarsdoorsnede van een spaak? Is die dwarsdoorsnede in de vorm van een klavertje vier?
 
Bedankt voor het meedenken maar heb nog niet de juiste maten.
toch voor het wiel zou volgens een tekening op google de diameter 1370 mm zijn.
Hier een duidelijke foto van het wiel.

attachment.jpg

Volgende maand neem ik een dag de tijd om te gaan opmeten in het museum mits toelating.
Of beter hebben zij de info op documenten.
 
Het gaat wel meevallen in het museum Pascal ,ze hebben daar al veel bouwers gehad die kwamen meten en kijken althans in de 10 jaar dat ik daar ben geweest toch ,en dat schilderij heb ik elke dag toen kunnen bewonderen net zoals nog veel meer aan info daar in het museum,ik zou ook nog eens moeten terugkeren naar ginder denk ik....((nostalgie) succes met je project ik ga volgen .
 
na een bezoek (tijdens de zomer) aan het leger museum in Brussel waren de mensen zo vriendelijk om mij te helpen om alles wat ik dacht nodig te hebben op te meten. Intussen zijn er vandalen erin geslaagd om 102 auto's te bekrassen waaronder 2 krassen op de mijne.
De mensen van het museum en politie waren zeer verveeld met dit gebeuren en krijgen dan ook een dikke pluim voor de manier zij er mee omgingen en afhandelde.
Daders zijn nooit gevat.
Toch kunnen we nu verder met deze topic.
Heb terwijl ik met tram dio bezig was heb ik mij een en ander aangeschaft waar veel zal aan veranderd moeten worden en ga ik mijn tijd er voor nemen.
Opmerkingen zeker welkom tijdens de werken.

attachment.jpg

Tussen de werken door ga ik ook weer beginnen met te oefenen van het schilderen van bustes die ik hier heb liggen.
Ook heb ik 6 tubes olieverf op basis van water gekocht en heb bij wijze van test een dopje op plastiek plaat een paar dagen laten liggen .
De verf was nog steeds niet uitgedroogd en vertoonde geen vel.
Heb alles met water afgewassen wat geen probleem gaf.
Kan het niet laten om toch eens te proberen.
 
Amaai Pascal das heftig krassen op auto's dat vind ik nu van het laagste wat er bestaat , ik kan nog niet verdragen dat bij het in en uitstappen contact gemaakt worden daarom ben ik langs de ene kant wel blij met de invalide kaart van Liliane daar staat men toch breder dan in de andere vakken he
Nu om verder te gaan zoals we kunnen zien ben je weer aardig op weg naar iets moois wat ons weeral verplicht om onze stoelen , zetels , hangmatten of poefs dichterbij te schuiven
Ik zou zeggen ongelooflijk veel suc6 gewenst
Marc
 
Wat een uitdaging zeg.Veel succes.
Marc S.
 
Was al vergeten dat je deze nog in de pijplijn zitten had maar ben dus opnieuw ontzettend benieuwd wat voor moois je daar gaat van maken.
 
Bedankt .
Na wat denkwerk en proberen ben ik eindelijk op de goede weg om de wielen te maken.
Dus deze foto's tonen het prille begin en er moet nog heel wat aan gebeuren maar zal hier geregeld foto's laten zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hola makker, nu ga je toch eens moeten uitleggen hoe en met wat je dit uitsnijd hoor!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan