Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

Dat is echt wel heel goed, altijd fijn om je werk te bekijken.
 
Dank u mannen.
De kin riem van historex waren te groot en log dus met wat risico verwijderd en overgeschakeld naar kettinkje wat ik nog had.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De sabel van de 2de op het schilderij hangt er nogal raar bij en vraag mij af of dit klopt ?.
 
dat gaat een schoontje worden pascal ziet er top uit
 
Wat bedoel je met "er nogal raar bij"? De sabel hing altijd links achteraan, hij hangt zo diep omdat de sabel tijdens het rijden werd losgehaakt van de heupriem,
zodat de sabel de ruiter niet hinderde en beter te hanteren was.

Dus voor mij zie dit er goed uit hoor.

Grtz Bart.
 
Ik had wat duidelijker moeten zijn Bart waarvoor sorry.
Het gaat hier over de trompetter waar ik nog moet aan beginnen.

attachment.jpg

De sabel hangt inderdaad links achter het zadel maar hier hangt hij volgens mij aan zijn riem.

https://www.youtube.com/watch?v=Fl1B-LJsv1U
 
Ik volg in stilte maar vind het geweldig.
Marc S.
 
Wat een schoon werk opnieuw.

Pascal, een bedenking: zou het niet kunnen zijn dat de sabel zijwaarts uitvliegt om reden dat het paard wat steigert of juist in verhoogde pas de helling op loopt?
 
Dank u Erwin.
Maar is onwaarschijnlijk daar de riem er te kort voor is.
Tekening zijn van trompetter artillerie uit 1869.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
het lijkt inderdaad dat deze soldaat zijn zwaard op een niet voorgeschreven manier draagt.
Normaal zou het vest onder de cape moeten zitten, maar deze heeft duidelijk een riem over zijn cape met daaraan het zwaard.
zou het gewoon maken zoals op het schilderij, het valt te hard op om het anders te maken.
Misschien is het een foutje van de schilder, of was er een uitzondering in de zwaard dracht voor niet officieren?
 
Het kan wel aan zijn riem van broek hangen maar lijkt me in deze niet logisch dus tracht ik te maken van wat ik zie.
Intussen klaar om te schilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wel je volgt het schilderij zoals het zou moeten zijn dus doe zeker zo verder of de sabel nu fout of goed is het schilderij verteld een verhaal , fantastisch werk.
 
Ik geef het op, weet niet meer wat zeggen.
Die cape, zo fijn en met een textielmotief. Hoe doe je het om dat zo mooi geplooid te krijgen? Gaasverband en hout- of textiellijm?
 
Bedankt Luc en Erwin.
Als je niet kan boetseren dan trekken we onze plan he .
Het paard licht in de ovenreiniger maar de ruiter is al wel klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hoi Pascal,

Na eens goed naar je trompeter gekeken te hebben, en na een gesprekje met mijn collega's die reinacment van de American Civil War doen (2de hobby van mij), kwamen ze tot de conclusie dat het wel degelijk mogelijk is.
Ik verduidelijk me nader, het hangt er een beetje vanaf waar de bevestigingsriemen op de broeksriem hangen. Normaal plaatsten ze deze riemen meer naar achter waardoor de sabel in "ruiterstand" meer naar achter hing. Maar het kon dus ook dat ze de riemen niet naar achter verplaatsten en dan hangt de sabel meer te hoogte van de heup. De cape dat is een foutje denk ik.

Nu nog over die riemen, die zijn niet zo kort hoor, als je die los haakt zonder op het paard te zitten, komt je sabel praktisch bijna horizontaal te liggen.
ik heb nog zo een set gehad, ik zou eens moeten kijken of ik ze nog heb.
Hopelijk ben je hier iets mee, doe rustig verder het word terug een pareltje.

Grtz Bart
 
Die cape, zo fijn en met een textielmotief. Hoe doe je het om dat zo mooi geplooid te krijgen? Gaasverband en hout- of textiellijm?

Dat ge uwe plan trekt zien we, de vraag was hoe ge het doet.

In ieder geval een sterk stuk wat ge aan het bouwen zijt, beide duimen omhoog.
 
Ja, Jan speciaal voor u en Erwin een stof klaargemaakt om te gebruiken.
Het is iets wat ikzelf gevonden heb met te experimenteren en daarom ben ik wat terughoudend daar de houdbaarheid op het materiaal niet gekend is.
Voor kinderen is deze manier van werken niet aan te raden door het lijmen en het gevaar ervan.
Dit zijn in ieder geval de materialen die ik gebruik in deze.
Katoenen stof maar zo fijn mogelijk ( Ik heb nu zakdoeken in overschot maar kan eender wat zijn).
Collall lijmspray om aan 1 zijde te spuiten om dan even te laten drogen.
Dan kan je dit ineen vouwen met de lijm naar de binnenkant op elkaar en een nachtje laten liggen.
Hiervoor smeerde ik witte lijm op de zakdoek waardoor die te hard werd en moeilijker te bewerken viel.
Zonder de lijm is de stof weer te soepel om het in een vorm of op zijn plaats te houden vandaar die lijmspray.
Bij het spuiten wel best een masker dragen voor uzelf te beschermen.
Na een nachtje drogen krijg je een soort vilt dat steeds een beetje plakt (wees zeker dat je niet irritatiegevoelig bent voor de lijm.)
Dan plak je het op de tegel en kan je de plooien eruit wrijven.
Ook kan je de nodige aftekeningen maken in welke vorm ook om dan uit te knippen.
Snijden werkt in mijn ervaring niet vandaar een scherpe schaar.
Eens je een vorm en een idee van werken heeft ga je ondervinden dat dit plezierig werken is omdat het steeds een beetje kleeft op uw werkstuk en je kunt doen wat je wilt, zonder het steeds op zijn plaats te moeten houden.
Je kunt het er steeds terug aftrekken en veranderen tot je tevreden bent.
Dan als je weet wat je wilt tik je het hier en daar vast met de seconde lijm maar eens dit gebeurd is er geen weg terug.
Ook bij teveel secondelijm kan je dit niet meer bewerken maar dat is allemaal zelf te ondervinden.
Als de doek vast en volledig op zijn plaats zit smeer je de witte lijm erop en na een paar uur is dit volledig hard en schilder klaar daar de zuig effect van het katoen weg is door de lijm.
Ben je dan nog niet tevreden na een paar dagen dan trek je het er gewoon af en begin je opnieuw.
Met wat geluk moet je zelfs niet schuren.
Een goed pincet om het stof wat de vormen is handig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als je wil maak ik de volgende met wat meer foto's als er interesse voor is.
 
Als je wil maak ik de volgende met wat meer foto's als er interesse voor is.

Heel graag Pascal, ik leer graag bij.
Waar koop je die lijmspray want dat merk ken ik niet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan