Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

De opstelling ziet er goed uit maar als je de nadruk wil leggen op de mulle ondergrond dan ga je de karrensporen dieper moeten maken, dat zijn ze op het schilderij ook.
De planten aan de rechterzijde zijn goed maar zouden toch iets fijner mogen zijn maar nu ben ik aan het mieren.....
 
Viel even van de bank toe ik zag dat je hout had gebruikt :laugh::laugh:

Ook ik heb gekeken naar het schilderij en buiten de karrensporen heb ik meer problemen met de positie van het kanon en toebehoren.
Ik zelf zal kanon wat meer naar het midden van het diorama gezet hebben, en waarom omdat je dan aan de zijkanten wat meer ruimte heb om in de hoogte in te gaan. De helling die word genomen is veel steiler dan die je nu heb dus op die manier kon je helling steiler maken. Maar alles nog in de begin fase dus we wachten af hoe het word.
 
Ik ken er natuurlijk niks van zeker van die periode , maar als ik eerlijk mag zijn ik vind de opstelling briljant en ik vind ook dat alles niet mooi centrisch is opgesteld zeker een plus punt
ik ben er weg van , en blijf dit tafereel toch lekker volgen en ooit ? zullen we het eens kunnen bewonderen he
Marc
 
Bedankt voor jullie input.
Waar ik zelf mee zat is de steile hellingsgraad waar ik wat ga aan proberen te doen .
De karrensporen en vegetatie zijn lange nog niet klaar maar liet de foto's toch zien om jullie gedacht te kennen.
nu heel steil lijkt het me nu ook niet op het schilderij.
word vervolgd.
 
Zoals geschreven had ik zelf ook een probleem met het hoogteverschil en na jullie opmerking daarover kon ik dit niet zo laten.
Ron: in de schilderij staat het materiaal ook niet in het midden vandaar deze opstelling.
De verandering is gebeurd in drie fazen .1 deel per dag voor de droogtijd witte lijm.
Bij gebrek aan plaaster heb ik alleen met isolatieplaat en witte lijm alsook zand gewerkt.
Wanneer volledig gedroogd is dit schuurbaar en sterk.
De helling is hoger dan wat de foto's laten vermoeden .

Deel 1.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deel 2

attachment.jpg

attachment.jpg

En deel drie.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er heel wat aannemelijker uit Pascal, goede verandering.
 
Bedankt Erwin en eerste bewerkingen terrein begonnen.
Zoals je kan zien ga ik het anders aanpakken om heide terrein trachten te bekomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dit ziet er vrij realistisch uit , nu nog wat struiken en planten vermoed ik ?
 
Inderdaad Marc.
Zelf gemaakte struik waar ik best tevreden over ben en een idee hoe het gaat worden.
Update zal nu wel wat langer duren tot het terrein af is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bedankt Erwin.
Wel ik hoop dat het jullie bevalt want dit word de setting.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Na lang bekijken en nachtje slapen toch maar veranderd en ben nu tevreden en begin aan de volgende stappen de figuren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat met het terrein. Ik volg deze in stilte en steeds onder de indruk van je werk en de gebruikte technieken.
Dik
 
Ik ken dat schilderij heel goed, er hangt een kopie in mijn Kazerne, Mooie vorderingen, ben benieuwd naar de verdere vorderingen.

Grtz Bart
 
Wederom dank voor langs te komen en de toffe coments .
Historex heeft niet de Belgische uniformen die ik nodig heb alsook de talpak die ik dan zelf zal moeten trachten te maken.
Toch een tussenstandje van wat er aan het gebeuren is.
Dit is wel tijdrovend maar prettig om te doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal toch weer fascinerend hoe jij het hier weer klaarspeelt precies een scene uit een echte film
Knap en indrukwekkend
Marc
 
Dank u.
Om wat afwisseling te hebben 1ste paard geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan