Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

Dat klopt ook Marc en dat veranderd niet.

Alles aan de wielen is dryfit omdat er nog moet aan gewerkt worden maar toch een tussenstand van zaken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Begint al een heel eind op te schieten. Ziet er allemaal ook heel realistisch uit.
 
Kijk je even niet hier en dan is het werk bijna gedaan :laugh: Maar ziet er allemaal netjes verzorgd uit.
 
wa is da man is beter dan een kit zelf
Knap gedaan
Marc
 
Wow some really great modeling , well done .

G
 
Thanks en bedankt voor het volgen.

Voor mij is het kanon af en kunnen we beginnen aan de ondergrond diorama.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amai Pascal, ge hebt Uzelf weer overtroffen man. Weet niet hoe je het doet maar het lukt je gewoon.
Jammer dat er geen beurzen meer zijn, je had hem gewoon kunnen inzetten als scratch - naked kit.
 
Pascal, ik heb net je eerste post nog eens gaan herlezen van dit project omdat ik dacht dat je geschreven had " ik ga proberen....."
Ik zit hier alvast met open mond naar het resultaat te kijken, echt, dit is prachtig en tot in het kleinste detail.
De verwachtingen zijn nu wel hoog voor het vervolg, maar dat gaat geen probleem opleveren.
Met jouw toewijding en oog voor de manier waarop je met je handen kan maken wat je ziet komt het helemaal in orde.
geniet vooral van het maken van je figuren en het diorama.
 
Ziet er weer prachtig uit,ik volg in stilte.
Marc S.
 
zonder in een reeks superlatieven te vervallen : werkelijk fantastisch !!!

en wat ik ook zo knap vind is dat je met Green Stuff een strakke taps toelopende loop en het sluitstuk heb gemaakt.
Ik weet niet beter of dat spul is niet te schuren of te vijlen, hoe heb je dat zo strak gekregen ?
 
Ik er niet meer aan toevoegen dan wat er al geschreven is, mooi werk.
 
Indrukwekkend Pascal. Ik heb al veel opgestoken van je inventiviteit !
Dirk
 
Hey,

in het Frans zeggen ze 'un scratcheur fou'..., of toch zoiets in die zin.....;) :):)
 
Vakmanschap van de bovenste plank !
 
:huh:Bedankt mannen.Nu ligt de lat wel heel hoog en dat met mijne slechte rug.

attachment.jpg

Ben aan de ondergrond begonnen maar ging niet van een leien dakje door het verkeerde materiaal en lijm die ik nog had te proberen.
Op deze foto zie inpak foam die de lijm absorbeerde en na 24 uur nog even nat was en kon het gewoon van de isolatieplaat halen.
Spijtig want zag er veel belovend uit naar vormgeving terrein toe.
Dus prullenmand en opnieuw met de zelfde isolatieplaat en een tweede erop gelijmd met witte lijm en weg uitgesneden.
Dit werkt altijd met dit resultaat na aanbrengen gips.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ja Ron en Swa : houten omlijsting :D:D:D ( Jullie hebben gelijk hoor )
Wat de green stuff betreft had ik nog een plastieken loop liggen waar ik het goedje heb op aan gebracht en met metalen lat op tafel gerold.
voor de kulas heb ik de ronding daar recht geschuurd zodat het 1 geheel bleef en dan wat green stuff erop bewerkt .
Met schuurpapier 120 en hoger kan je het wel een beetje bijschuren in mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Da gaat hier weeral knallen dat zie ik zo , ongelooflijk vanuit niks geweldig
Beste Pascal wees toch voorzichtig met uwe rug , bezie ons Lilianeke maar kan niet meer fatsoenlijk zitten na 9 operaties en een neurostimulator
Het beste
Marc
 
Pascal,

Nooit afwijken van iets dat je gewoon bent makker. Zo te zien was je ondergrond niet goed. Houden bij je gewone isolatieplaat makker, da's het beste waar je mee werkt.
En ja, houten omlijsting, veel mooier man... ;) :))
 
Ziet er heel goed uit Pascal en een mooie houten rand.

Maar.... (ge voelt mij al afkomen waarschijnlijk) ... ik heb de foto van het schilderij nog eens goed bekeken en ik heb de indruk dat de helling waar de paarden tegen op moeten wel steiler is dan hetgeen jij nu aan het bouwen bent.
De helling die je nu gebruikt zou waarschijnlijk voor een 6 paarden span geen probleem mogen zijn vermits de ondergrond droog is. Tevens lijkt de oppervlakte van jouw huidig ontwerp te klein voor een 6 paarden span + caisson + kanon.
Ik vrees dat jij je daar een beetje op misrekend hebt (hoop dat ik mis ben) maar vind toch dat ik het moet vermelden.

Indien het een vrij idee was zou ik er geen probleem in zien als je bijvoorbeeld maar vier paarden zou gebruiken maar vermits je een schilderij na bouwt dan moet het wel juist zijn.
Nogmaals, ik kan mij vergissen maar zou je toch aanraden het nogmaals te herberekenen.
 
Bedankt mannen.
Erwin : Het span zal wel lukken want ik heb 40 cm nodig en die heb ik.
Wat de helling betreft heb je gelijk maar is een moeilijke oefening van waar je het bekijkt.
Ik heb gegokt dat dit heidegrond is waar de caisson + kanon door gewicht inzakt in het mulle losse zand waardoor hulp nodig is.
Door de begroeiing lijkt het ook weer wat hoger te zijn.
Bekijk de foto's en zeg gerust jullie gedacht want persoonlijk vind ik dit een moeilijke oefening maar kan nog wel iets doen in het slechtste geval.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt alvast voor het meedenken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan