Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

Pascal ik zie iets misschien heb je het opgelost maar de wielen hebben links naar rechts vrij spel eventueel oplossen met spacers tussen de wielen en kar
Sorry als ik verkeerd zie hoor
Marc
 
Wel ik ben weer verwonderd wat u hier allemaal toont pascal ,ik geniet er van want dit is modelbouw van de bovenste plank ik zou het je niet nadoen.
 
Bedankt allemaal voor het kijken en ben blij dat het jullie bevalt.
Voor mij is de voorwagen af en gaat hij in een sopje.
Nu kan ik beginnen met het kanon en tussendoor de paarden die ik ga trachten een ander houding te geven hier en daar.
Nog wat foto’s van het gedane werk.
Marc : De wielen waren voor het laatste gehouden om ze steeds te verwijderen om te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Jawade, ik zie hier een scratch-meester aan het werk.... ;)
 
Zou hier in feite een ganse lijn met oe's en aah's moeten schrijven. Heel sterk bezig Pascal.
 
Ik heb het gevoel dat je lang in het museum hebt gezeten om alle details te bestuderen. Subliem werk dat je ons voorschoteld
 
Dank u mannen.

Nog wat foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Na het bekijken van mijn foto's heb ik een fout gezien wat maakte dat ik de affuit opnieuw heb gemaakt en kunnen we weer verder.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Lekker aan het scratchen hier ook weer, zie ik. Goed bezig, ziet er mooi uit!
 
prachtig werk het is gewoon genieten van je foto verslag.
 
Er valt niet veel toe te voegen aan de reeds gegeven commentaren. Grensverleggende scratchbouw. Mijn respect voor het inzicht dat je met dit project weer vertoont.
Een duidelijke visie op wat je gaat maken en een grondige voorbereiding vormen steeds een goed begin, maar om dat dan ook in de praktijk te brengen dat is niet iedereen gegeven. Dit wordt weer een diorama van heel hoog niveau.
Succes met de verdere bouw.
 
Wederom dank voor het kijken.

dryfit met affuit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Pascal, dat komt hier goed he man..., je moet wel goeie documentatie hebben om tot zoiets te komen..., en knap uitgevoerd.
We volgen makker... :)
 
Hey maat ik volg met grote ogen , ga nu nog niet te veel zeggen hoor maar volg met alle plezier en we zien later wel
Knap scratchwerk
Marc
 
Dank u mannen .
Ik werk voornamelijk van wat ik zie op gemaakte foto's maar loop soms toch nog in de val en moet onderdeel dan weer veranderen.
Hier ga je later niet veel meer van zien maar is er wel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Marc w maar.
Even fout rechtzetten.
Zoals u kunt zien heb ik de laatste detailwerken weg gehaald.
Het probleem met dit schilderij is dat er weinig over bekend is.
In het legermuseum staan 2 kanonnen TR 75 mm waar ik van beide veel foto’s heb genomen wat al een geluk is.
Toch ben ik er in geslaagd te beginnen met het recentere geschut gebouwd (190? - ???? ) door Cockerill op de plannen van Krupp (Pruisen).
Door een detail ben ik verder gaan kijken en zag ik dat ik eigenlijk het verkeerde geschut aan het maken ben wat niet zo veel scheelt van elkaar in de bouw maar die van Cockerill heeft wel wat verbeteringen zoals de rem (aan de wielen) die op de oude ( 1877 – 1901 ) niet te zien is.
Toch had ik nog mijn twijfels dat het oude geschut niet volledig was door de jaren maar heb nu een foto gevonden uit het boek Geschiedenis van het Belgische leger van een geschut zonder de remmen.
Vanaf nu concentreer ik mij op het oudere stuk.
Vond dit toch het vermelden waard om een beetje juist te blijven van wat ik maak.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Terug op het juiste pad.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een probleem dat ik ook aan de lijve heb ondervonden bij de black-pearl. Je hebt uiteindelijk veel info en denkt dat het allemaal om het zelfde gaat maar dan plots ontdek je dat er 2 of meer verschillende zijn en dan moet je alle info opnieuw gaan filteren voor je verder kan.

Ik dacht dat het wiel diende om de hoogte instelling te regelen. Je aanpassingen laten nochtans geen twijfel zien, prachtig werk weer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan