Hoofdsponsor

1/32 Gift of the occupation army [wip]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik ben me in 3D printen gaan verdiepen omdat cirkels een mega probleem is bij mij.
Dan tover jij hier netjes 12 perfecte cirkels en snij je er ook nog eens de rand perfect gelijkmatig af.
zeeeeer diepe buiging en razend benieuwd naar het hoe en met wat.
 
Ik gok dat het met een gewone cirkelsnijder gebeurd is, maar da's nog niet zo simpel in plastic.
 
Klopt mannen.
Het is met een gewone snijder.
Vanaf 1 mm en alles eronder gaat dit zeer goed als je uw druk op apparaatje goed regelt want te snel willen zijn en wat harder drukken werkt niet.
Door te hard te drukken maakt het apparaatje snel een fout doordat het mesje geforceerd word om schuin te snijden en is het om zeep.
Bij dikker dan een mm beginnen de vingers pijn te doen en langzaam draaien is een marteling die je niet lang vol houd en terug gaat kracht zetten waardoor je zeker in de fout gaat.
Ik heb per wiel 3 cirkels gedraaid 2stuks van 1 mm dik en 1 st. van 0.3 dik plastiek.
Dan worden die aan elkaar gelijmd en heb ik een dikte van 2.3 mm wat goed is voor mij.
De kleinere cirkels zijn van 0.5 dik plastiek en ook hier vooral uw tijd pakken en niet te hard drukken en dit werkt snel en perfect.
De kleinste cirkels (bruin) is een overschot spreu die 4 mm dik is en ik niet kan snijden wegens te klein.
Hoop dat dit duidelijk geschreven is

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit heb ik ooit ook geprobeerd maar waarschijnlijk te weinig geduld of te pijnlijke vingers gehad.
Nogmaals proficiat voor uw toewijding en volharding om dit soort werk gedaan te krijgen.
 
Hey,

Die heb ik ook liggen en dat gaat goed.
Je mag inderdaad niet teveel druk zetten of anders gaat ie uit de 'bocht'.... :)
Knap dat je de wielen zelf gaat maken, maar we zijn al het een en ander gewoon van je... ;)
 
Dank u.

Eerste wiel klaar nog 3 te gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Top werk Pascal.
Ik denk dat iedereen wel zo'n snijdertje heeft liggen, ik ook.
Maar zelf in karton vind ik dit al lastig....

Fred
 
Dank u Fred.
4 wielen klaar en kunnen beginnen met de voorwagen te bouwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Thanks.

Kleine vorderingen van de laatste 3 dagen.
Alles is zelf gemaakt met overschotten wat het tricky maakt om macro foto's te tonen maar dit is het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De bovenzijde van bak is klaar dus nu begin ik aan onderkant +voorkant om voorwagen te vervolledigen.
 
Ik zie toch weinig afwijkingen, prachtig scratchwerk.
 
Waarom zou je bang zijn macro foto's te tonen? Ik zie enkel een prachtig resultaat van een toegewijd bouwer.
 
Bedankt Steven en Marc en geeft weeral de moed om verder te gaan.
De voorkant is nu ook klaar en kan verder gaan om de onderkant af te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat u ziet is dryfit van het geheel.
 
ongelooflijk knap gedaan da gaat weer een knallerke worden ,zulke werkzaamheden zijn een lust voor het oog
Pascal doe zo rustig verder
Marc
 
Prachtwerk weerom, uniek stuk, vol bewondering voor je kunnen.
 
Bedankt rudi.

De volgende stappen zijn nog de zijkanten en volledige afwerking van de voorwagen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit was het voor vandaag dan weer.
 
wauw Pascal !! zulk prachtig werk lever je af, gouwe handjes heb je ;)

Al m'n petjes af... kaak op de grond...blaren van het Applaus...ach wel... ik ga maar weer 'ns verder met zo'n ordinaire bouwdoos :D
 
Weer een mooi stukje scratchwerk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan