Hoofdsponsor

1/24 Chevy Impala Hardtop 1959 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

oldieman

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jan 2016
Berichten
1.343
Hetgeen ik nu ga starten is de bouw van een Chevy impala uit 1959.Dit is een kitje van Revell op schaal 1/25.Eerst een woordje over deze prachtige bolide.
De Chevrolet Impala Hardtop van de jaargang 1959 behoort tot de meest buitengewone autocreaties van de USA.In dat jaar probeerde Chevrolet auto's naar de smaak van de klanten te bouwen,bovendien was een algemene ommekeer te bemerken.Zonder uitzicht op een groot succes presenteerde Chevrolet het nieuwe model in een radicale stijl-superlang en breed,veel chroom en van achteren vinnen.Het was het werk van de beroemde G.M.hoofdontwerper Harley J.Earl,die kort daarna met pensioen ging.Ofschoon de '59er Impala zwaarwichtig was bood hij een lichte en smalle aanblik en was zeer gerieflijk.De 5,7 liter super-turbo V-8 motor met 335 pk zorgde voor een krachtige aandrijving.
Ik ga deze zo uit de doos bouwen,dus geen verbouwing of zo.Wat de kleur betreft daar ben ik nog niet uit maar dat zien jullie dan wel.
Hier dan een foto van de kit.
attachment.jpg
Marc S;
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heerlijke wagen
Suc6 Marc
Grt
Marc
 
Die heb ik vele jaren geleden ooit gebouwd voor iemand.
Is inderdaad wel wat werk aan maar een heel mooi model eens ie afgewerkt is.
Veel succes.
 
Heel veel succes met deze
 
Ik heb ooit de pickup versie gebouwd dus sterkte :)
 
Succes en veel plezier en is een mooie auto.
 
Tussen andere activiteiten door toch nog wat verder kunnen doen aan de impala.Er was serieus wat plamuur en schuurwerk aan.De kleur is oker van revell aqua maar ik heb er wel wat wit bijgevoegd.Hier dan de foto's.
Eerst de foto waar hij geplamuurd en geschuurd is.

attachment.jpg

Hier dan de gelakte body die daarna afgewerkt is met hoogglansvernis.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit was het dan weer voorlopig.
Marc S.
 
Mooi kleurtje en strak in zijn frak amai.
 
Prachtig Automobiel !! nooit geweten dat daar een turbo V-8 in lag.

Fraai kleurtje heb je gekozen.
In mijn ogen netjes gespoten ook, al lijkt het of ik op de motorkap wat 'spikkels' zie ?

Veel plezier met de bouw :)
 
Fraai kleurtje.
 
Hallo wat is dat hier ? Wat een kleurke , ziet er best leuk uit
Goed bezig Marc
Marc
 
Ziet er strak uit. Welke vernis heb je gebruikt?
 
@peter van dijk:er zijn inderdaad wat spikkels te zien maar die zijn mooi weg te schuren en te polijsten.Maar ik ga dit pas doen na een week tot twee weken dan is de vernis goed uitgehard.
@camaro 69:De vernis spuit ik met de spuitbus afkomstig van het merk sensys ooit eens gekocht bij brico.Naar het schijnt nu niet meer verkrijgbaar.
Bedankt allen voor jullie reacties.
Marc S.
 
Ziet er mooi uit spettert gewoon van mijn beeldscherm af.
 
Ik ken weliswaar niet veel van Amerikaanse oldtimers, maar wel van mooie lijnen.
En deze heefd ze zeker... goed bezig.
 
:De vernis spuit ik met de spuitbus afkomstig van het merk sensys ooit eens gekocht bij brico.Naar het schijnt nu niet meer verkrijgbaar.

Sencsys is het huismerk van Brico. Hier in Brugge althans staan de spuitbussen van Sencsys (ook de vernis) nog steeds in de rekken; en op de website van Brico staat hij ook nog te koop.

Mooie wagen trouwens, benieuwd naar het vervolg.

Groeten,

Dirk
 
Hier in de brico kan je die merken ook nog verkrijgen heb ik gezien,zelf gebruik ik een ander mat vernis aangezien ik enkel de legervoertuigen bouw die mij nauw aan het hart liggen ,maar toch moet ik nageven dat je heel mooi werk levert en je groeit steeds bij elke nieuwe bouw.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan