Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 GMC Airfield Fuel Tank Truck (open cab)[wip] - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 60

Discussie: GMC Airfield Fuel Tank Truck (open cab)[wip]

Standaard

Ziet er inderdaad fijntjes uit dat detail, netjes gedaan !

Wat me te binnen schiet over zo een flexibele ribbel slang :
    Heb eens zoiets gemaakt als slang van luchtfilter naar carburateur.
    Een stuk soldeerdraad Ø1mm omwikkelen met Ø0,6mm soldeerdraad.
    Heb je een vrij dikke 'ribbelslang' die toch heel flexibel is.
    Misschien is dat wat, misschien met andere diameters...

"The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Mooi in ieder geval .
    Pascal

Standaard

Misschien krimpkous, gevuld met soldeerdraad en een fijne draad rondgewikkeld?

Standaard

Het is niet geribbeld maar wel hol dun en zeer bruikbaar na mijn operatie heb ik alle slangetjes gevraagd en die van mijn epidurale is flinterdun ook die van de naald die ze steken om een baxter en zo aan te hangen is ietsje dikker misschien is dat iets
    Zal straks proberen een fotoke van te nemen , heb gisteren nog contrast vloeistof opgespoten gekregen en wilde de darmpjes nog vragen maar heb het toch maar niet gedaan , dat gaat gewoon de vuilbak in
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Misschien in plaats van mijn suggestie met looddraad een touwtje omwikkelen met dun koord/draad ?

Bij gebruik van looddraad zullen er toch ruime kieren ontstaan bij sterke buigingen.
    Dat zou misschien te egaliseren zijn met acryl resin.

of zoiets als dit gebruiken : braided line
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

nog iets : vinyl slang (voor 1:24 auto of motorfiets kits) omwikkelen met fijn lood of koperdraad.
    Door de vinyl slang steek je koperdraad om het geheel in de gewenste vorm te houden.

Standaard

Bedankt voor het meedenken en alle tips zijn goed bekeken.
    Heb ook nog eens foto's van die trailers bekeken en gezien dat ze niet allemaal voorzien waren van die geribbelde slangen.

Heb mijn verstand eens naast dat van mijn vrouw gelegd en hieruit werden een aantal geschikte en minder geschikte touwen/koorden bekeken.
    Tevens werd een oude stock aan elektro kabels bekeken alsook een restant verouderde gsm technologie en dergelijke welke mijn zoon hier nog achtergelaten had. Daarin een bijna ideale soepele kabel gevonden van één of andere adapter die toch niet meer in gebruik is. De kabel is niet geribd maar kan voor een simpel exemplaar doorgaan én er is lengte genoeg voor op de 3 trailers. Denk dat ik daarmee voorlopig gered ben.

Zal misschien wel eens een poging doen om ribben te maken mits gebruik van metaaldraad, we zien wel.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Even een update.

De trailer kreeg een grijze primer:

en werd deze avond gespoten in Humbrol Olive Drab 155.

Ook reeds enkele extra decals aangebracht aan de truck en dit deels afgaande op de standaardmarkeringen en op de foto die ik gebruik als referentie.

Nog niet volledig afgewerkt en hij moet ook nog wat extra verwering krijgen boven op de tank want bij het plaatsen van de decals is een deel van de reeds aangebracht verwering verloren gegaan. De brandblusser staat wel al op zijn plaats, veel tijd verloren om te weten te komen welke kleur te gebruiken.

Wat moet nog gebeuren aan de truck?
    - extra markeringen zoals de schoppenaas op voor- en achter bumper.
    - vermelding truck nummer
    - plaatsen buitenspiegels, bridging plate
    - maken van een bordje met vermelding "gasoline" (volgens foto)

Wat moet nog gebeuren aan de trailer?
    - uitvissen welke markeringen zoals zijn registratienummer, ster en vermelding gasoline er op moeten staan en waar juist
    - aanbrengen brandblusser
    - aanbrengen brandstofslangen
    Er steken geen decals in de kit dus het zal even behelpen worden vrees ik.

Zou nu aan de tweede trailer moeten beginnen maar de bouw begint mij een beetje te vervelen want het gaat te traag, wordt gevaarlijk om interesse te verliezen.
    Grrr

Standaard

Chapo voor buizen en gedraaide stuk darm.
    Meer dan geslaagd.
    Pascal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    Chapo voor buizen en gedraaide stuk darm.
    Meer dan geslaagd.
    Bedankt Pascal maar dat zijn onderdelen uit de kit hoor, ook die gedraaide darm. De volledige set buizen bestaat uit 13 resin en 3 PE onderdelen.

Foto's van de geschilderde trailer, pas uit het spuithok.

en in een eerste setting:

Toch maar besloten om direct aan de tweede trailer te beginnen of ik zou wel eens in tijdnood kunnen komen met het oog op 2 shows in oktober. Moet nog dat "In Honour" diorama afwerken ook hé !

Standaard

Hey,

Ja, dat lijkt me toch wel goed te komen zulle...
    Ge doet meer dan ik momenteel, ben bezig met een bouwopdracht, dus ik geraak zelf niet aan bouwen of schilderen toe op mijn model...
    Knappe spuitwerken toch..

Standaard

Mooie resultaten Erwin !
    Het scheelt dat je een doel hebt om dit project te willen voltooien, dat motiveert toch om door te zetten.

Veel plezier !

Standaard

Hele mooie combinatie zo Erwin, mooi gespoten
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Mooi helemaal op zijn Erwin's echt een lust voor het oog
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Komt toch dik in orde zo te zien .
    Pascal

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten