Hoofdsponsor

1/35 GMC Airfield Fuel Tank Truck (open cab)[wip]

Bedankt voor het meevoelen in mijn dipje.

Effe off topic:
Heb getracht dit de voorbije dagen wat op te krikken door eens een 1:1 project aan te pakken met name het eens flink onder handen nemen van mijn 17 jarige Rover 75.
Grondig poetsen, velgen speciale beurt, lederen interieur terug opgesmukt en last but not least een goede waxbeurt ofte simoniseren in het schoon Vlaams.
Hij staat weer te blinken, dochterlief is er opnieuw zoet mee voor een jaar.

attachment.jpg

en nu maar profiteren van de nieuwe energie !
Zouden we nu een auto bouwen ? Bah neen alhoewel ik hier nog hele mooie projecten heb liggen maar dat is voor later.
 
Auto poetsen is zeer geschikt om even fijn de gedachten te verzetten :)

Is bovendien dankbaar werk !

En wellicht binnenkort tekeer gaan met de Shelf of Doom groepsbouw :8
 
Deze avond de zeer delicate PE delen aangebracht:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er ontbreken nu enkel nog 2 resin slingers en het resin brandblusapparaat.
De wielen zijn ondertussen geschilderd en klaar om gemonteerd te worden van zodra de aanhanger geschilderd is.

De kromme aanhangsels zijn bestemd om de brandstofslangen op te houden tijdens het transport maar de kit voorziet geen brandstofslangen.
Heb mij al afgevraagd hoe ik deze mogelijks zelf zou kunnen maken. Ze moeten flexibel zijn, liefst hol en geribd.
Iemand enig idee?
 
Nou Erwin, jij ben ook grappig, stel je in het ene item geen vragen wat mij hoofdbrekens kost, dan doe je het in een ander ook. Nu zit jouw slang vast in mijn hoofd..
 
Ziet er inderdaad fijntjes uit dat detail, netjes gedaan !

Wat me te binnen schiet over zo een flexibele ribbel slang :
Heb eens zoiets gemaakt als slang van luchtfilter naar carburateur.
Een stuk soldeerdraad Ø1mm omwikkelen met Ø0,6mm soldeerdraad.
Heb je een vrij dikke 'ribbelslang' die toch heel flexibel is.
Misschien is dat wat, misschien met andere diameters...

attachment.jpg
 
fuel_trailer_low.jpg

Misschien krimpkous, gevuld met soldeerdraad en een fijne draad rondgewikkeld?
 
Het is niet geribbeld maar wel hol dun en zeer bruikbaar na mijn operatie heb ik alle slangetjes gevraagd en die van mijn epidurale is flinterdun ook die van de naald die ze steken om een baxter en zo aan te hangen is ietsje dikker misschien is dat iets
Zal straks proberen een fotoke van te nemen , heb gisteren nog contrast vloeistof opgespoten gekregen en wilde de darmpjes nog vragen maar heb het toch maar niet gedaan , dat gaat gewoon de vuilbak in
Marc
 
Misschien in plaats van mijn suggestie met looddraad een touwtje omwikkelen met dun koord/draad ?

Bij gebruik van looddraad zullen er toch ruime kieren ontstaan bij sterke buigingen.
Dat zou misschien te egaliseren zijn met acryl resin.

of zoiets als dit gebruiken : braided line
 
nog iets : vinyl slang (voor 1:24 auto of motorfiets kits) omwikkelen met fijn lood of koperdraad.
Door de vinyl slang steek je koperdraad om het geheel in de gewenste vorm te houden.
 
Bedankt voor het meedenken en alle tips zijn goed bekeken.
Heb ook nog eens foto's van die trailers bekeken en gezien dat ze niet allemaal voorzien waren van die geribbelde slangen.

Heb mijn verstand eens naast dat van mijn vrouw gelegd en hieruit werden een aantal geschikte en minder geschikte touwen/koorden bekeken.
Tevens werd een oude stock aan elektro kabels bekeken alsook een restant verouderde gsm technologie en dergelijke welke mijn zoon hier nog achtergelaten had. Daarin een bijna ideale soepele kabel gevonden van één of andere adapter die toch niet meer in gebruik is. De kabel is niet geribd maar kan voor een simpel exemplaar doorgaan én er is lengte genoeg voor op de 3 trailers. Denk dat ik daarmee voorlopig gered ben.

Zal misschien wel eens een poging doen om ribben te maken mits gebruik van metaaldraad, we zien wel.
 
Even een update.

De trailer kreeg een grijze primer:

attachment.jpg

attachment.jpg

en werd deze avond gespoten in Humbrol Olive Drab 155.

Ook reeds enkele extra decals aangebracht aan de truck en dit deels afgaande op de standaardmarkeringen en op de foto die ik gebruik als referentie.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog niet volledig afgewerkt en hij moet ook nog wat extra verwering krijgen boven op de tank want bij het plaatsen van de decals is een deel van de reeds aangebracht verwering verloren gegaan. De brandblusser staat wel al op zijn plaats, veel tijd verloren om te weten te komen welke kleur te gebruiken.

Wat moet nog gebeuren aan de truck?
- extra markeringen zoals de schoppenaas op voor- en achter bumper.
- vermelding truck nummer
- plaatsen buitenspiegels, bridging plate
- maken van een bordje met vermelding "gasoline" (volgens foto)

Wat moet nog gebeuren aan de trailer?
- uitvissen welke markeringen zoals zijn registratienummer, ster en vermelding gasoline er op moeten staan en waar juist
- aanbrengen brandblusser
- aanbrengen brandstofslangen
Er steken geen decals in de kit dus het zal even behelpen worden vrees ik.

Zou nu aan de tweede trailer moeten beginnen maar de bouw begint mij een beetje te vervelen want het gaat te traag, wordt gevaarlijk om interesse te verliezen.
Grrr :( :@ :@ :@
 
Chapo voor buizen en gedraaide stuk darm.
Meer dan geslaagd.
 
Chapo voor buizen en gedraaide stuk darm.
Meer dan geslaagd.

Bedankt Pascal maar dat zijn onderdelen uit de kit hoor, ook die gedraaide darm. De volledige set buizen bestaat uit 13 resin en 3 PE onderdelen.

Foto's van de geschilderde trailer, pas uit het spuithok.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en in een eerste setting:

attachment.jpg

Toch maar besloten om direct aan de tweede trailer te beginnen of ik zou wel eens in tijdnood kunnen komen met het oog op 2 shows in oktober. Moet nog dat "In Honour" diorama afwerken ook hé !
 
Hey,

Ja, dat lijkt me toch wel goed te komen zulle...
Ge doet meer dan ik momenteel, ben bezig met een bouwopdracht, dus ik geraak zelf niet aan bouwen of schilderen toe op mijn model...
Knappe spuitwerken toch.. ;)
 
Mooie resultaten Erwin !
Het scheelt dat je een doel hebt om dit project te willen voltooien, dat motiveert toch om door te zetten.

Veel plezier ! :)
 
Hele mooie combinatie zo Erwin, mooi gespoten
 
Mooi helemaal op zijn Erwin's echt een lust voor het oog
Marc
 
Komt toch dik in orde zo te zien .
 
Om even te bewijzen dat we ook hier nog verder doen, een fototje met de huidige toestand van de tweede trailer:

attachment.jpg

Morgen normaal gezien de wielen er op.
Nu nog op zoek naar enkele bruikbare letters en cijfers in de Archer decal sets.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan