Hoofdsponsor

1/35 GMC Airfield Fuel Tank Truck (open cab)[wip]

Een geluk dat je een goed gevoel/inzicht voor techniek hebt en bovendien
de nodige referenties !
En dan weer fijn dat de strubbeling + oplossing hier vermeld en getoond worden wat een ieder tot nut kan zijn :)

Beyond zei :
Bij deze weten we dus dat 95% van deze kits verkeerd zullen gebouwd zijn/worden...
En het gebeurt ook dat door dergelijke onzorgvuldig uitgevoerde kits en/of instructies het complete project in de hoek beland.

Carry on Tankmeister ;)
 
Dank voor de reacties, leuk om lezen.

@Beyond: de Evergreen rod is gewoon geplooid met de hand rond een ronde vijl. Beetje te ver plooien en dan keert ie terug naar de goede positie.

Het gaat vlot vooruit, veel sneller dan verwacht. Dit gezegd zijnde hoop ik dat Murphy niet op bezoek komt om een beetje tegen te werken.
Zo staat de truck er momenteel voor:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat moet nog gebeuren aan de GMC?
- dop achteraan de buis boven het reservewiel,
- aanbrengen grote brandblusser,
- decals USA + nummer op de motorkap (op de foto's in dryfit),
- afwerken cabine (motorkap, dashboard, voorruit + wissers, buitenspiegels),
- trekhaken vooraan,
- aanbrengen bridge plate.
en dan zal het tijd zijn om de andere decals aan te brengen alvorens te verweren.

Ook de trailer werkte goed mee en de eerste PE onderdelen zijn hier ook al aangebracht:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier is nog redelijk werk voor de boeg want het pompsysteem moet bevestigd worden en dat bestaat uit kleine resin onderdelen.

De komende dagen ga ik echter voorbehouden voor:
- de afwerking van 2 papieren items, bestemd voor deelname in de wedstrijd volgende week in Middelkerke,
- nazicht van de Büssing ook met het oog op de wedstrijd,
- het plaatsen van decals op de nog niet gemonteerde motorkap van de GMC.
 
Wat een mooi ontwerp is dit toch ook.

Goed te zien dat het inmiddels voorspoedig gaat.
 
Schiet inderdaad lekker op. En ziet er al goed uit ook die tankert, mooie bak !

Kan alleen maar zeggen : doet zo voort :)
 
netjes en mooi bezig ferm.
 
Hey,

Inderdaad, dat schiet op, dinsdag in zijnde ‘bloten’ nog gezien en nu al met verfjasje...:)
 
Gaat vlot vooruit... Er lijkt iets raars met de verf op de achterzijde van de truck, bovenaan de twee bakjes nabij de achterwielen...
 
Dank voor het volgen,
@Silenoz: die verf komt wel in orde hoor maar bedankt om er mij op opmerkzaam te maken.

Ondertussen gaat het hier minder vlot vooruit dan ik gehoopt had maar we doen traag verder.

attachment.jpg

De trailer heeft zijn pompinstallatie ontvangen en deze avond heb ik zijn voorwiel geplaatst dat echter nog in dryfit staat.

attachment.jpg

CMK levert geen metalen of andere soort assen en ook enkele gaten waar je normaal gezien de assen zou moeten insteken, ontbreken.
Opnieuw dus een geluk dat ik mijn docu heb die ik bijna dagelijks moet raadplegen.

Het trekoog vooraan kan, naargelang de hoogte van de trekkende truck, verplaatst worden en het stuk war dit trekoog moet inkomen is voorzien van 3 gaten. Maar: de handleiding zegt dat je 2 gaten extra moet bij boren en de foto's tonen dit aan ook en dus was het weer zoeken en uiterst voorzichtig te werk gaan om het stuk niet om zeep te helpen.

attachment.jpg

Ook de trekhaak achteraan diende voorzien te worden van een as.
De kit voorziet ook een klein rond ding dat er uit ziet als een piccolo bel van een hotel en dat zou op de achterwand van de tank moeten komen maar ik vind dit niet terug op geen enkele foto en ook niet in de TM's, zal dus nog even zoeken worden.

Nu nog het probleem van de wielen oplossen (te kleine as voor te grote velgen) en we kunnen de vele PE handgrepen beginnen aanbrengen.
Verven zal voor na het verlof zijn, hopelijk kom ik er dit jaar eens een echte tegen.
 
Schitterend om naar te kijken, mooi om te lezen
 
Ziet er weer een winnerke uit zoals hier al gepresenteerd.
 
Hey,

Jawade, schone detail met die pompinstallatie.
Dat begint er serieus op te trekken zulle... ;)
 
De elan is er hier uit, ik geraak moeilijk weer op dreef en dit net nu de aanhanger heel veel aandacht nodig heeft met betrekking tot het aanbrengen van PE onderdelen.
Ook de as en de wielen maken het mij niet gemakkelijk.

attachment.jpg

De as uit de kit was onbruikbaar en deze werd vervangen door een metalen staaf welke juist gepast door de openingen in de bladveren kon.
Maar: de wielen in de kit hebben grote openingen en de door mij geplaatste metalen as is dus onbruikbaar bij deze wielen.

Het wiel links op de foto toont de grote opening.
Daarom al een buis geschoven over de metalen as (zie rechts op de as) en nu moet er dus nog een buis over de reeds verbrede buis. Goed dat we Evergreen rod hebben.
De wielen rechts op de foto zijn hiervan voorzien.

De wielen zullen zeker niet draaien maar heb er toch hoop op dat ik ze zal kunnen plaatsen.
Nu nog juist de schwung terug vinden.
 
Erwin ziet er al goed uit, volgens ij zit je alweer in een ritme. Nu nog even iets opvoeren en dan ben je er weer
 
Beste Erwin stokjes van oor stokjes zijn tegenwoordig ook uit kunststof en hol van binnen en best bruikbaar voor vele doeleinden
Suc6 makker , komt wel terug goed hoor
Marc
 
Komt wel terug na een tijdje en ziet er toch goed uit.
 
Het is weer even nadenken en proberen en uiteindelijk komt het dan weer goed ,prachtig aanhangertje.
 
Klinkt als 'slipstick'.... de vereiste kracht die nodig is om op gang te komen is groter dan de
kracht benodigd om in gang te blijven ;)

Je bent al ver gevorderd toch met het rollend gedeelte van het project en nu ook alweer een stukje verder..
Kwestie nu om niet op te geven, maar even doorbijten... voor je 't weet zit de Schwung er weer in :)
(Ik zeg dit, want zit zelf met hetzelfde start probleem, maar komt goed want al raakt de start accu leeg, dan is er nog de kickstart..)

energiek groetje :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan