Hoofdsponsor

Hayanami destroyer 1/700 [Wip]

al goed dat ik de foto's kan vergroten :) zo'n klein geprul ! maar het ziet er fantastisch uit, zelfs vergroot:)
 
Beste modelbouwers, na een hele tijd ben ik eindelijk nog eens verder gaan werken aan mijn hayanami destroyer. De basiskleur (Donkergrijs zijdemat, Revell) is geairbrushed, en dat was voor mij iets helemaal nieuw. Mijn vader heeft mij de belangrijkste punten van het airbrushen uitgelegd. Er is eerst natuurlijk een (zwarte) primer aangebracht vooraleer ik het volledige model donkergrijs spoot.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens heb ik het dek van de boot met de hand geschilderd met houtbruin zijdemat van Revell en heb ik ook al enkele details aangebracht op het model zoals het schilderen van de lopen van de Anti-Aircraft guns.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Momenteel ben ik ook bezig aan de kanonnen van het schip en een paar kleine details te schilderen zoals kettingen en het anker.
 
Ziet er goed uit en blij te zien dat je herbegonnen bent.
 
Knappe werkzaamheden ook zeer blij dat het modelbouwleven zich stilletjes in beweging zet , ook ik ben stilletjes begonnen
Suc6
Marc
 
Tof dat je weer begonnen bent en volg want die schaal heeft wel wat.
 
Ben je zeker dat de dekken houtbruin moeten? Op de Japanse schepen had je linoleum dekken (roodbruin) en de verhogingen die je ziet die van links naar rechts lopen waren messingstrips om deze te bevestigen.

Apart van dit ziet het er wel mooi uit voor je eerste keer aan de (verf)spuit...
 
ik ben eveneens blij dat je opnieuw verder aan het werken bent aan dit prachtig scheepje.
mooie resultaten.
 
Silenoz, ik twijfelde eerst ook over de kleur van het dek, maar volgens het bouwplan moet er houtbruin gebruikt worden. Ook heb ik dit schip opgezocht en vond ik alleen maar instructies van andere modelbouwdozen (zowel gekleurd als zwart-wit) die ook houtbruin vermeldden. Toch bedankt iedereen voor de interesse. :)
 
Beste modelbouwers, ik ben nog een bezig geweest aan mijn hayanami en ik heb heel wat vooruitgang geboekt.

Ten eerste heb ik alle onderdelen aan mijn schip bevestigd en zijn deze ook allemaal geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook heb ik een zwarte wash aangebracht op het schip om het er meer gebruikt te laten uitzien en heb deze ook (waar nodig) opgekuist met white spirit.

attachment.jpg

Vervolgens ben ik bezig geweest met de vlaggen, maar er was 1 probleem; het waren decals. Daarom heb ik (deze techniek kwam ik op Youtube tegen) de decals met Decal Solution van AK aan een vel zilverpapier geplakt en eenmaal droog uitgesneden, wat zeer goed werkte. De afbeelding van de uitgesneden vlaggen volgt nog, maar moet eerst de 2e vlag afwerken.

attachment.jpg

Aangezien dat het schip zelf ongeveer klaar is, ben ik begonnen met de diorama. Deze wordt gemaakt van een fotokader waarbij ik de kader geschuur heb en vervolgens met black primer van vallejo. Op het glas van de fotokader heb ik oceaan kleuren aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ten slotte heb ik het schip op het geverfde glas gelijmd (wat a.d.h.v. secondelijm goed blijft plakken). Hier ga ik later nog een watergel van AK (pacific blue) aanbrengen, om het op echt water te laten lijken, a.d.h.v. golven en schuim met witte verf.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan