Hoofdsponsor

1/50 La toulonaisse 1823 1/50

ward

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
638
La toulonnaise was een Franse topzeil schoener.
De plannen heb ik lang geleden in het scheepvaartmuseum in Antwerpen gekocht.
Ooit heb het schip gemaakt uit de bouwdoos van Corel. (1/75)
Nu wordt het 1/50
Details worden opgezocht in het mate van het mogelijke.
'k zal wel zien waar ik uit komen.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


grt
Ward
 
hola, da is niet met de deur in huis vallen, maar met een heel schip!!!
Je hebt al een mega groot gedeelte achter de rug zie ik.
Gelukkig moet het tofste nog komen, de details, masten en zeilen.
veel amusement, hopelijk met wat meer fotokes tussen door.
 
Dat gaat met sprongen vooruit zo te zien :ohmy:
Van plan naar romp :D
Ziet er wel goed uit ;)
 
Je romp is alleszins al zeer goed gelukt! :) Benieuwd naar 't vervolg.
 
Een " goëlette a huniers" , heb ik even moeten opzoeken maar blijkt een topzeil schoener te zijn. Prachtige schepen, volger bij.
 
Oei, heb een probleempje met mijn geposte foto's. Om herhalingen of verkeerde toekomstige posting uit te sluiten zou ik graag wille weten hoe ik ze terug op mijn verslag kan krijgen. Of moet men steeds My Photos raadplegen.
Wie kan mij helpen ze terug op te zetten bij mijn eerste posting.
Ik zie nu alleen de tekst zonder foto's
Dank
ward
 
Mooi schip en mooi resultaat. Schoeners zijn ranke scheepjes, snel en wendbaar. Erg mooie scheepjes om te zien, dus zeker een mooi project om te volgen.
Succes met het correct krijgen van je foto's, dat gaat je vast wel lukken Ward.

groet,
Peter
 
Leuk om je hier terug te zien Ward. Romp ziet er goed gelukt uit. Hier lijken de foto's me zichtbaar (6 stuks?).
 
Oei, heb een probleempje met mijn geposte foto's. Om herhalingen of verkeerde toekomstige posting uit te sluiten zou ik graag wille weten hoe ik ze terug op mijn verslag kan krijgen. Of moet men steeds My Photos raadplegen.
Wie kan mij helpen ze terug op te zetten bij mijn eerste posting.
Ik zie nu alleen de tekst zonder foto's
Dank
ward

Als je foto's in een nieuw bericht wil hebben, moet je naar My Photo's.
Als je ze verplaatsen met de volgorde zoals het op het scherm moet komen. In een bericht wat je wil corrigeren, kan je bij bewerken de link verplaatsen met kopieren en plakken..
Heb je een link verpest of gewist, dan moet je ook weer naar My Photo's

Mooi schip al.
 
De opbouw van het voorplecht en de verschansing.
Later wordt het op maat geschuurd.


De koperen ringen in het dek zijn de verlichtingsraampjes. In werkelijkheid zijn dit glazen prismavormig geslepen glas en geven een zon-verlichting gelijk aan zo'n 30 w lamp. Door die prisma verdeeld het zonlicht zowat over de hele ruimte.

In miniatuur heb ik schoenmakers ringen op de diameter genomen en deze op gevuld met lijm die kristalhelder uithard (UHU-lijm)

Dat zij die koperen ringen in het dek


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop nu een betere resultaat,:| Ben beter in handwerk :D dan met de computer,:nowink:.

grt
Ward
 
Laatst bewerkt:
toch nog problemen met de foto's vrees ik , zie enkel vierkantjes met een kruisje.
 
oei, ik zit nu helemaal in de knoei. Heb in mijn verslag al de foto's zichtbaar.
verschillende malen het filmpje bekeken en geprobeerd, en nog herbekeken en terug geprobeerd, Enz........; tot in mijn album de eene pictogram na de andere leeg is aangegeven, pfffffffff vind nergens een knopje voor op te kuisen.
de foto's die nu nog wel in het tweede verslag staan bij mij, zijn nu niet in mijn album te vinden. k heb er maar 6 foto's in totaal, de rest is leeg
heb goed opgelet om "openbaar" aan te vinken.,
Dus en nu weet ik het helemaal niet meer.

grt
ward
Jammer
 
Je moet naar je bericht gaan, op bewerken klikken. Daar zie je linken staan van de foto's die niet werken. staat tussen

Dan nieuwe foto's opladen, naar het mapje MyPhoto's en de laatste 6 die jij ziet klikken. Als je de (oudere) andere er uit wil hebben dan moet het in je album, maar dan blijven toch de linken in je bericht staan.
Een filmpje kan je hier niet plaatsen, die moet upladen naar Youtube ofzo en de link hier plaatsen.

Ik stuur je nog een prive mail.
 
Ik heb mijn vorige post met" bericht bewerken" aangepast, en de foto's volgens uitleg herplaatst

grt
Ward
 
Ziet er goed uit, je bent het bouwen nog niet verleerd zo te zien... dat met de PC, dat komt wel...
 
Foto's nu wel zichtbaar !

Mooie vorderingen en een pracht van een project.
Succes

Dirk
 
Knap bezig hier en volg in stilte.
 
Goed je hier weer bezig te zien Ward.
En de foto's zijn hier scherp en duidelijk te zien hoor.

Zo te zien weer ouderwets vakwerk!

Fred
 
Heel mooi vakwerk, de lensjes vind ik zo ook wel iets hebben.
 
Heb deze niet echt gevolgd tot nu en ben aardig geschrokken in de goede zin , hier zitten toch echte stielmannen hoor
Ik blijf lekker kijken omdat ik nog niet terug kan bouwen , kan nog wel even duren eer dat ik terug actief ben
Suc6
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan