Hoofdsponsor

1/35 LRDG SAS Willys (Tamiya)

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
attachment.jpg

De Niña ligt even ter plaatse te dobberen.
Intussen heb ik wel iets anders in mijn handen gekregen :8
Enkele maanden geleden enkele modellen van een vriend gekregen.
Het waren eerder de onderdelen van enkele voertuigen die hij enkele decennia terug ineen had gestoken en beschilderd :laugh:
Maar ik spaar oude modellen voor onderdelen, en dat weet hij :D
Er zat er ééntje tussen waar ik zo goed als alle onderdelen van had terug gevonden.
Één cruciaal onderdeel voor deze uitvoering was echter spoorloos. De condensator welke vooraan op de bumper werd toegevoegd.
Ik was er echter van overtuigd dat ik ooit eens zoiets had tegen gekomen tussen alle, over de jaren heen, verzamelde losse onderdelen in de scrapbox. Ik noem het hier scrapbox, maar in feite zijn het er een aantal... Hier en daar heb ik al van alles gesorteerd, en dus werd het een zoektocht in alle scrapboxen.
Uiteindelijk heb ik het onderdeel gevonden :D, er was maar één probleem, er hing nog een bijna volledige willys aan vast... :huh:
Dat vond ik van het goede te veel, dus heb ik het onderdeel afgenomen, opgekuist en er een copie van gemaakt door enkele rondjes te ponsen uit plastic card met een Punch&die, en metaalfoelie (botervlootje, koffie, tabak,...) mooi glad te rollen en rond de rondjes te kleven.
Het heeft twee mislukkingen geduurd eer ik tevreden was. Derde keer goede keer dus :D
Ik wou enkel wat bezig zijn en deze gewoon in ere herstellen...
Dit wil zeggen, de losse onderdelen wat opkuisen, eens goed afkuisen, en puzzelen waar het decennia geleden geplaatst geweest is.
Heet is dus iets uitgelopen :ph34r:
De oude verf heb ik zoveel mogelijk als primer/grondlaag gebruikt.
Het was namelijk niet de bedoeling er een volledig nieuw model van te maken :nowink:
De figuren zijn de enige onderdelen welke gestript zijn van hun verf door deze in een afsluitbaar potje onder te spuiten met ovenreiniger en enkele uren later de verf er af te spoelen.
Figuren zijn met acryl geschilderd, en het vergt duidelijk nog wat oefening :8

Voila, genoeg gezeverd, de -foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hehe, een rebuild en een model gered van de ondergang.
Ziet er geslaagd uit!
 
Zeer geslaagd , heb je knap gedaan
Marc
 
Bedankt makkers :)
Zal hem meebrengen naar de ledendag.

Hij is inderdaad gered, Erwin, zonde toch om zoiets in de vuilbak te kieperen?
Het heeft mij enkele uurtjes bouwplezier opgeleverd :D
En de oorspronkelijke bouwer is er blij mee dat zijn model een tweede leven heeft gekregen :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan