Hoofdsponsor

1/48 MH-53J PAVE low III [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
>w
Je schrijft links en rechts.

Maar bij ons schepen noemen wij dit bakboord en stuurboord. Is dat bij jullie niet zo?

Ik dacht dat dit ook zo was?
 
>w
Je schrijft links en rechts.

Maar bij ons schepen noemen wij dit bakboord en stuurboord. Is dat bij jullie niet zo?

Ik dacht dat dit ook zo was?

Zo ver ik weet (maar ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn) wordt er gewoon van links en rechts gesproken.
Zoals een piloot zou zeggen dat de wingman links van hem vloog.

Maar in de boeken ie ik net door bladert heb spreken ze soms over stuur en bakboord maar ook over links en rechts arghharghharghh

Dus als iemand het antwoord weet breng me dan ook op de hoogte.

Mark
 
zeer mooi werk!

Zover ik weet gebruiken we tijdens de vlucht niet bakboord en stuurboord maar ook niet links en rechts :D

Om verkeer in de lucht aan te duiden spreken we over "uren".
Je moet je voorstellen dat je vliegtuig op een klok ligt, dus dat de neus naar 12 uur wijst en de staart naar 6 uur.
Als we een vliegtuig links van ons zien, zeggen we bijvoorbeeld "verkeer op 9 uur hoog"

Grtz

merlijn :k
 
Eventjes aansluitend op het bovenstaande:
In de luchtvaart zijn zaken uit de scheepvaart overgenomen. Denk hier bv. aan de navigatieverlichting.
Ook termen als bak- en stuurboord worden in de luchtvaart genoemd: stuurboord vleugel, bakboordmotor (alhoewel bij verwijzingen naar een motor men meer het motornummer zal gebruiken) ...

Het gebruik van een ingebeelde klok in de luchtvaart wordt enkel en alleen gebruikt om vanuit een toestel een ander vliegtuig, obstakel o.d. aan te wijzen.


Maar we zijn hier serieus >w aan het gaan.





Droop
 
:D zal ik het weer on topic brengen...ziet er gaaf uit. Ben razend benieuwd naar het vervolg.
 
Weer een beetje verder gedaan.
Ik heb de deur uitgezaagd en bij gewerkt dit om later toch een beetje meer zicht te krijgen op de cargo ruimte eens deze is afgewerkt.
1_DSC_0342.jpg
En nog een paar kabels getrokken de rest moet nu later komen eens ik de apratuur klaar heb die daar moet komen.
1_DSC_0341.jpg
Dit is een van de bakken die aan die zijde moet bevestigd worden.
1_DSC_0340.jpg

Mark
 
Een beetje verder gedaan aan de electronica die in de cargo ruimte komt.
1_DSC_0352.jpg
En alles gemonteerd.
1_DSC_0353.jpg

Zo dat was het voor nu.

Mark(ske)
 
Hier ook een beetje verder gedaan.
1_DSC_0372.jpg

Mark
 
Je blijft goed bezig, Mark'ske.

Wel een priegelwerkje, hé? :O

Accentueer je de bedieningsknoppen ook met een houten tandenstokertje?





Droop
 
@Droop
Alles is geschilderd de knopjes zijn gedaan met een 10 dubbel nul.
Het is een geduld werkje maar het loont wel.

Mark
 
Het werd stilaan tijd om aan de andere zijde te beginnen.
Ik ben van de week een lading nieuwe strips gaan halen dus nu val ik voor deze kit normaal niet meer zonder.
Deze kant is natuurlijk het zelfde opgebouwd als de andere alleen zit aan deze zijde een deur.
Dit is het verlopige resultaat van een beetje lijmen.
1_DSC_0393.jpg

Zo dat was het voor nu ik hoop morgen verder te kunnen doen.

mark(ske)
 
@Jadefalcongaurd
Dat ben ik nog allemaal aan het bekijken.

Een beetje verder kunnen doen aan deze heli en zoals te verwachten weer et evergreen.
1_DSC_0407__3_.jpg

Zo dat was het voor deze update.
De volgende zal ten vroegste over twee weken komen.
Moet weg voor het werk.

Mark
 
Weer even verder gedaan met evergreen strips.
Het einde van dit werkje komt in zicht waar ik wel blij om ben(begin dubbel te zien van al die strips.
file.php


Dat was het voor vandaag denk ik.

Mark
 
Mark,

Dit is een echt monnikenwerk.
Ik hoop voor jou dat je er nog iets van zult kunnen zien, wanneer je model af is.
Persoonlijk vind ik het wel knap dat je zo doorgaat. Dat bewijst doorzettingsvermogen en een beetje modelbouwer heeft hier nogal dikwijls wat van te kort.
 
@Dominiek.
Inderdaad het is een monnikenwerk maar ik persoonlijk vindt dat het loont.
Of je er veel van gaat zien eens de romp dicht is weet ik niet echt.
Er zal wel iets van te zien zijn maar we weten dat het er is natuurlijk en ik heb men plezier er aan gehad.
Het is weer een mooie ervaring die ik kan gebruiken in mijn toekomstige projecten.

Vandaag nog een beetje tijd gehad om verder te doen aan de binnen zijde van de romp.
Het is zo goed als gedaan met de evergreen strips en is het tijd om nog wat kabels enzo te leggen.
DSC_0428.jpg

De meeste roosters aan de buitenzijde worden ook veranderd daar voor heb ik een rooster van aber gekocht en deze ben ik aan het verwerken om een beter resultaat te krijgen.
DSC_0430.jpg

Zo dat zal het geweest zijn voor nu.
Tot de volgende dan maar weer.

Mark(ske)
 
Hoi Markske,

Prachtig werk wat je hier levert hoor.
Ik denk dat ik er tureluurs zou van worden maar uiteraard is er het eindresultaat dat telt.
Plus dan nog maar te zwijgen over de meerwaarde van het model wanneer het met zo'n super detaillering is uitgerust.

Klasse hoor.



Dat rooster dat je hebt gebruikt, is dit een messing of een aluminium exemplaar?


Droop
 
Het is inderdaad een zeer mooi werk dat je tevoorschijn tovert, en het belangrijkste is inderdaad dat jij weet wat er van werk in zit en dat jij weet welk mooi werk je in dit project gestoken hebt, wij zien het nu ook, dus ga vooral zo verder het zal de moeite lonen en zeer mooi worden.
 
@Droop.
Die rooster is van messing en komt in een groter exemplaar daar heb ik deze dan uit geknipt.
En ja als je wat te lang aan één stuk aan de binnenzijde bezig bent wordt je een beetje gek.
Daarmee in stukken werken hé.

@Pantani.
Inderdaad heel wat werk dat er in kruipt maar zou het jammer gevonden hebben als ik er niets aan gedaan zou hebben voor d meer waarde.
De conversie set alleen kast al drie maal meer dan de doos dus wou het zeker niet verknallen door een kale cargo ruimte.


Mark(ske)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan