Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Traxxas TRX-4 Bronco 1/10 [wip]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 65

Discussie: Traxxas TRX-4 Bronco 1/10 [wip]

Administrator/V.I.P JordiC's schermafbeelding

Standaard Traxxas TRX-4 Bronco 1/10 [wip]

Ik heb vroeger nog RC gereden, maar dat was op een zéér laag pitje geraakt.

Al een tijdje was ik aan het kijken naar RC Crawlers en van de recente modellen scoort de Traxxas TRX-4 zeer goede punten.
    Ik ging eens kijken en horen in de modelbouwwinkel waar ik soms kom, daar stond hij als gebouwde versie. En het was zover, ik kon niet meer wachten, ik ging hem kopen.
    Omdat mijn vader nogal technisch is en graag zo dingen prult, besloten om de kitversie te kopen. Dit wil zeggen: zelf in elkaar steken. En bij Traxxas nemen ze dit wel heel erg serieus. Echt alles moet je zelf in elkaar zetten en smeren
    Oorspronkelijk wou ik de body van de Defender, maar ik was erachter gekomen dat de TRX-4 in 4 afmetingen van wielbasis kan gemaakt worden.
    De kitversie is de korte wielbasis. De defender body past enkel op de lange wielbasis afmeting.
    Er bestond wel een conversie kit, maar ik vond het nogal omslachtig om dat er ook nog bij te nemen. Voor degene die Traxxas kennen, het kost allemaal toch wel geld
    Dus.. ik heb vorige week de kit besteld en de Bronco body (reeds gespoten en met allerlei extra, die zelfs de gebouwde versie niet heeft )
    Hierbij had ik geluk. Ik had de kit besteld, moest geen voorschot betalen en...
    Ik kom thuis en post mijn aankoop op een facebookgroep van Traxxas. Kreeg ik te horen dat ik net op tijd was, want Traxxas had beslist om de prijzen terug naar de oude prijs te brengen, dus duurder (nu liepen er promoties op verschillende Traxxas modellen)

Namiddag ben ik mijn kit gaan afhalen en de verkoper zei inderdaad dat ik geluk had. Want toen hij de kit wou bestellen, was deze al reeds gestegen in prijs, maar hij heeft met de hoofdleverancier toch nog de goedkope prijs kunnen regelen. Ikke blij, want de prijs zou maar eventjes 90€ stijgen

Genoeg praatjes. Komende weken gaan vader en ik ons bezig houden met dit beest op schaal 1/10 in elkaar te zetten

En nog een youtube filmpje
    https://www.youtube.com/watch?v=zddkWzj9Npw
    Bij vragen of opmerkingen, contacteer een moderator of beheerder...

Standaard

Heel veel succes, ik volg.
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Veel plezier met bouw van deze.
    Pascal

Standaard

Wow Jordi ook helemaal mijn ding ik ga u hier heel veel suc6 bij wensen. het is wel onze gewone vorm van modelbouwen niet maar fantastisch om te volgen als het maar wielen heeft he Ik zou dood graag zoiets in elkaar willen steken maar het rijden zelf interesseerd me zo niet omdat ge altijd naar ergens moet rijden om te kunnen rijden he , zeker aan onze kant staan de mensen nogal snel op hun achterpoten om te reclameren , maar de techniek dat interesserd me geweldig
    Suc6 makker
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

al enkele updates

Standaard

Geweldig zalig om die techniek te zien
    Marc

Standaard

Ha, tof. Zelf bouwen heeft altijd een meerwaarde. De belangrijkste is dat je je auto van binnen en van buiten kent. Ik heb mijn Axial ook zelf gebouwd en getuned, vééél plezanter.

Standaard

Voordeel is ook dat je dan zelf de smering kan doen, want bij de gebouwde kits komt vaak aan het licht dat ze van het fabriek uit te weinig smering hebben. Ook in de handleiding van de bouwkit staat eigenlijk te weinig vermeld

Nog wat foto's volgen straks

Standaard

Het bouwen gaat goed vooruit

Standaard

Natuurlijk ben ik weer vergeten regelmatig wat foto's te nemen, dus bij deze is de Crawler bijna klaar

De besturing werkt, dat hebben we al getest

Goede topic beantwoorder BUZZY10719's schermafbeelding

Standaard

Goed bezig.
    Ikke Dus

Standaard

Leuk man !! zowel het opbouwen alsook straks het terrein in met die fraaie bak

Happy Crawling
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Man man wat is dat knap speelgoed
    Ik volg dit met heel veel interesse
    grt
    Marc

Standaard

En we kunnen rijden

Enkel nog een probleempje met het rechter voorwiel.
    Ik ga de body voorlopig zo laten, full black, dus niet de meegeleverde stickersets erop kleven (zoals de voorbeeldfoto's van de fabrikant)
    Nu nog een goei batterij (en batterijlader) en wat gadgets zoals dakrekje enzovoort...
    Maar we kunnen al rijden, dat is al het belangrijkste

Standaard

Very nice ! ziet er vet uit zo, nix meer aan doen (behalve probleem met wiel oplossen dan)

Ben wel nieuwsgierig wat voor probleem het is en hoe je het gaat oplossen...
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten