Hoofdsponsor

1/10 Traxxas TRX-4 Bronco 1/10 [wip]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
Ik heb vroeger nog RC gereden, maar dat was op een zéér laag pitje geraakt.

Al een tijdje was ik aan het kijken naar RC Crawlers en van de recente modellen scoort de Traxxas TRX-4 zeer goede punten.
Ik ging eens kijken en horen in de modelbouwwinkel waar ik soms kom, daar stond hij als gebouwde versie. En het was zover, ik kon niet meer wachten, ik ging hem kopen.
Omdat mijn vader nogal technisch is en graag zo dingen prult, besloten om de kitversie te kopen. Dit wil zeggen: zelf in elkaar steken. En bij Traxxas nemen ze dit wel heel erg serieus. Echt alles moet je zelf in elkaar zetten en smeren :O
Oorspronkelijk wou ik de body van de Defender, maar ik was erachter gekomen dat de TRX-4 in 4 afmetingen van wielbasis kan gemaakt worden.
De kitversie is de korte wielbasis. De defender body past enkel op de lange wielbasis afmeting.
Er bestond wel een conversie kit, maar ik vond het nogal omslachtig om dat er ook nog bij te nemen. Voor degene die Traxxas kennen, het kost allemaal toch wel geld :ph34r:
Dus.. ik heb vorige week de kit besteld en de Bronco body (reeds gespoten en met allerlei extra, die zelfs de gebouwde versie niet heeft :laugh:)
Hierbij had ik geluk. Ik had de kit besteld, moest geen voorschot betalen en...
Ik kom thuis en post mijn aankoop op een facebookgroep van Traxxas. Kreeg ik te horen dat ik net op tijd was, want Traxxas had beslist om de prijzen terug naar de oude prijs te brengen, dus duurder (nu liepen er promoties op verschillende Traxxas modellen)

Namiddag ben ik mijn kit gaan afhalen en de verkoper zei inderdaad dat ik geluk had. Want toen hij de kit wou bestellen, was deze al reeds gestegen in prijs, maar hij heeft met de hoofdleverancier toch nog de goedkope prijs kunnen regelen. Ikke blij, want de prijs zou maar eventjes 90€ stijgen :O:(

Genoeg praatjes. Komende weken gaan vader en ik ons bezig houden met dit beest op schaal 1/10 in elkaar te zetten :D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nog een youtube filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=zddkWzj9Npw
 
Heel veel succes, ik volg.
 
Veel plezier met bouw van deze.
 
Wow Jordi ook helemaal mijn ding ik ga u hier heel veel suc6 bij wensen. het is wel onze gewone vorm van modelbouwen niet maar fantastisch om te volgen als het maar wielen heeft he Ik zou dood graag zoiets in elkaar willen steken maar het rijden zelf interesseerd me zo niet omdat ge altijd naar ergens moet rijden om te kunnen rijden he , zeker aan onze kant staan de mensen nogal snel op hun achterpoten om te reclameren , maar de techniek dat interesserd me geweldig
Suc6 makker
Marc
 
Geweldig zalig om die techniek te zien
Marc
 
Ha, tof. Zelf bouwen heeft altijd een meerwaarde. De belangrijkste is dat je je auto van binnen en van buiten kent. Ik heb mijn Axial ook zelf gebouwd en getuned, vééél plezanter.
 
Voordeel is ook dat je dan zelf de smering kan doen, want bij de gebouwde kits komt vaak aan het licht dat ze van het fabriek uit te weinig smering hebben. Ook in de handleiding van de bouwkit staat eigenlijk te weinig vermeld

Nog wat foto's volgen straks
 
Het bouwen gaat goed vooruit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Natuurlijk ben ik weer vergeten regelmatig wat foto's te nemen, dus bij deze is de Crawler bijna klaar :ph34r:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De besturing werkt, dat hebben we al getest
 
Leuk man !! zowel het opbouwen alsook straks het terrein in met die fraaie bak :D

Happy Crawling :laugh:
 
Man man wat is dat knap speelgoed :wow:
Ik volg dit met heel veel interesse
grt
Marc
 
En we kunnen rijden :)

attachment.jpg

Enkel nog een probleempje met het rechter voorwiel.
Ik ga de body voorlopig zo laten, full black, dus niet de meegeleverde stickersets erop kleven (zoals de voorbeeldfoto's van de fabrikant)
Nu nog een goei batterij (en batterijlader) en wat gadgets zoals dakrekje enzovoort...
Maar we kunnen al rijden, dat is al het belangrijkste
 
Very nice ! ziet er vet uit zo, nix meer aan doen (behalve probleem met wiel oplossen dan)

Ben wel nieuwsgierig wat voor probleem het is en hoe je het gaat oplossen...
 
Dit is al geen speelgoed meer ....maar deftig kwaliteitsmateriaal , buren hebben ook zoiets gelijkaardigs , en soms mag ik hun "HUMVEE" eens paar uurtjes lenen, en komt het kind weer in me boven, lekker crossen in m'n tuin ;)

Moest die klaar zijn op de ledendag , "mag" je die wel eens meebrengen hoor Jordi ;) ;) ;)
 
als ik tussen nu en ledendag geen stukken rij, komt de Bronco zeker mee naar ledendag ;)
 
Vandaag naar de winkel geweest...
De banden waren dus niet op de velg gelijmd.
In de handleiding stond de velg en de band apart en die moest je dan op elkaar zetten en lijm aanbrengen.
In mijn kit zaten de banden al rond de velgen, dus dan verwacht je dat ze klaar zijn :)
Ik had nog een oude batterij liggen, waarmee we het testwerk gedaan hebben, maar ik wou toch een degelijke batterij.

We zijn dus thuisgekomen met... een batterij, een batterijlader, bandenlijm, traxxas stekkertjes (waarmee je andere batterijen passend kan maken op het Traxxas systeem)

Het was weer een kostelijk dagje :(
 
Gaat hier snel vooruit moet ik zeggen knap bezig.
 
Mooie machine, benieuwd naar de ledendag om die te zien rijden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan