Hoofdsponsor

1/10 Traxxas TRX-4 Bronco 1/10 [wip]

zo een geluidsmodule ben ik ook nog aan het bekijken.

Knappe defender met leuke aftermarket spullen
 
Gisteren werd mijn aanhangwagentje geleverd...
Maar er ontbraken enkele belangrijke onderdelen (waarschijnlijk een zakje dat niet in de verpakking zat)
_ 2x Hex 12mm blokjes om de wielen op te bevestigen (deze zou ik zelf kunnen printen)
_ 2x wielmoertjes (die heb ik wel reserve)
_ balhoofd om aan de trekhaak te hangen.

Na wat heen en weer gemail met de verkoper, zijn de onderdelen onderweg.
Hopelijk geen 3 maanden wachttijd :D

Waarschijnlijk ga ik voorlopige onderdeeltjes zelf maken, zodat ik de aanhangwagen toch eens kan meepakken op uitstap
 
Het leuke van zo'n project lijkt me dat het nogal eens af komt (als je teveel gaat detailleren gaat dat misschien ook ten koste van de stabiliteit en wordt het geheel ongewenst fragiel). Daarnaast kun je er eens mee spelen, zoals nu in het bos, zonder dat je een vergunning nodig hebt. Ik heb vroeger wel een RC vliegtuig gebouwd (staat nog steeds op zolder) maar daar heb ik nooit mee gevlogen, onder meer omdat we geen bruikbaar vliegveld in de buurt hadden (en omdat ik de afstandsbediening had laten ploffen..). Dan is dit toch wel wat makkelijker.

En je hebt waarschijnlijk een -mannelijke- familietak waarvan de leden zich wat meer voor het object interesseren dan bij statische modelbouw vaak het geval zal zijn.
 
Flink clubje hebben jullie daar. Lijkt me wel plezierig om wat toeren uit te halen met die jeeps.
Hoe lang heb je nu plezier van zo een batterij pakje? kan me voorstellen dat die dingen toch wel wat energie verbruiken tijdens al de capriolen.
 
deze topic heeft nog eens wat updates nodig :D
één van de dagen werk van maken

@Roy: mijn vader interesseert zich inderdaad meer voor RC dan voor statische modelbouw. Maar dan vooral het bouwen, niet het rijden (gelukkig voor mij)
Ik hou me bezig met het rijden en het visueel tunen ;)

@Baenske: leuk groepje inderdaad. Gisteren nog samengekomen bij iemand thuis en een ganse dag geknutseld aan hindernissen voor een evenement in augustus.
Zal straks ook proberen eraan te denken van fotos te posten van enkele hindernissen

Ik heb een Lipo 3S (3 cellen) van 4500mAh, hier kan ik 2 tot 3 uur mee rijden en dat is dan niet gewoon vlak rijden.
Ik heb ook nog een oude Nimh accupack liggen, maar die begint te verslijten. Dus die gebruik ik als reserve, om terug aan de auto of thuis te geraken :D
Een Lipo accupack rij je nooit volledig leeg, daar zit een veiligheid ingebouwd. Bij een bepaald percentage stopt de auto gewoon en zal niks meer rijden. Je merkt wel tegen het einde dat hij minder krachtig is, maar toch nog sterk genoeg om ergens te geraken. Bij andere types heb je vaak dat de auto heel traag begint te gaan. Eventjes wachten en dan kan je weer een metertje verder. Dat is dus niet bij een Lipo. Als je merkt dat hij minder snel of minder sterk is, pak je maar beter al een reserve accu uit je rugzak :D
Lipo batterijen kan je ook op verschillende manieren opladen. Ik laad mijn altijd 'balanced'. En als je de batterij weken/maanden niet zou gebruiken, moet je hem 'storage' laden (of ontladen via storage als hij nog vol is). Zo kan je batterij geen kwaad tijdens de rustpauze. Die blijft dan stabiel op een bepaald percentage (er zal natuurlijk wel een klein beetje afgaan). Als je de Lipo volgeladen zou wegleggen voor maanden, gaat hij volledig leegtrekken en is het over and out...
Dat bepaald percentage wat erin moet blijven (daarom dat hij ook stopt met rijden op een bepaald percentage) is belangrijk voor een Lipo.

zo hebben ze mij toch wijsgemaakt in de winkel :D
Ik ga met de tijd wel nog een nieuwe Lipo bijkopen, maar waarschijnlijk een 2S (2 cellen), deze zouden beter zijn voor het rustige klimwerk.
 
@Peter: haha zo kan je het inderdaad noemen

Al enkele foto's ter update ;) Er volgen één van de dagen nog nieuwere
Ritje in Genk, in het bos en op de mijnterril. Was (voor mij) fysiek een zware rit, maar wel leuk om te doen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wederom leuke beelden echt plezant, ik denk eens je ermee begint het gevoel krijgt er zelf in te zitten in zo een vierwielaangedreven
Zo zou ik het toch ervaren
Tof
Marc
 
Worden hier ook wedstrijden in georganiseerd of word daar maar wat in rondgereden? Ik weet wel dat ze voor de snelle rakkers wedstrijden hebben.
 
Er bestaan ook crawler-evenementen en wedstrijden. Vooral in Nederland...
Ik wil wel eens op zo'n evenement gaan rijden, maar net als bij modelbouw is het voor de meeste gewoon een hobby en gezellig samenzijn
 
voor de meeste gewoon een hobby en gezellig samenzijn

Dat is ook het belangrijkste uiteraard. Maar zo`n Trail wedstrijd lijkt wel leuk om te zien wat zo`n wagen allemaal aankan op speciale ontworpen proeven.
 
Leuk om eens zo een collectie bij elkaar te zien.
 
mooie foto's leuk om zo naar te kijken
 
Dat is ook het belangrijkste uiteraard. Maar zo`n Trail wedstrijd lijkt wel leuk om te zien wat zo`n wagen allemaal aankan op speciale ontworpen proeven.

Inderdaad. Heb op YouTube al filmpjes gezien met dergelijke crawler wedstrijden. Vind dit zelf ook geweldig. Het kriebelt bij mij ook al een hele tijd om met RC iets te doen.

Ik ben van plan op 21 juli eens naar Genk te gaan. Daar is dan een Tamiya cup. RC wagens op weg. En in Zolder ben ik van plan eens naar een RC buggy wedstrijd te gaan kijken. Maar de crawlers spreken mij momenteel wel het meeste aan.
 
En dan maar eens wat foto's hoe de Bronco er momenteel bijstaat.
Nieuwe voor- en achterbumper, trailer erachter...

Er ligt nog een verlichtingssetje en dakrek (met lichtbalk) te wachten om te plaatsen.
Nieuwe velgjes met nieuwe banden staan ook nog op de planning...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
nog eens updaten...
ik ben volop bezig met de ledverlichting te voorzien. Er zijn ook metalen beadlock-velgen met nieuwe banden besteld, nog niet het setje dat ik op het oog had (die zijn nog te duur)
Zondag is er een evenement in De Schorre, Boom (waar het wereldberoemde Tomorrowland ook doorgaat) en wordt georganiseerd door de groep waar ik regelmatig mee ga rijden. Ik ga zondag zelf ook rijden met de Bronco, foto's volgen nog ;)
 
update foto's van het evenement 'Wispland' in De Schorre (Boom)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
En dan nog wat foto's van de reis naar Normandië, waar de Bronco heeft rondgereden op onderandere Omaha Beach 8)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Leuke foto's van dat evenement :) (en ga je nu een snelkoppeling voor het bagagerek verzinnen ? ;))

Waar er drie naast elkaar op een tafeltje staan vind ik die voorste 'Rat' echt vet !!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan