Hoofdsponsor

Anders / onbekend Millenium Falcon (Finemolds)

Jiver

Sponsor
Registered
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
527
Locatie
Herenthout
Dit is de enige Finemolds die ik nog in bezit heb. Ze was reeds gebouwd en ik kreeg alzo het idee om deze eerst af te werken. De ervaring van de technieken en de kleuren kan ik dan toepassen op beide modellen van Bandai.
Ik moet zeggen, ik amuseer mij, al heb ik ook het geluk dat er tot nu toe nog niets is misgelopen.
De algemene kleur is gemengd met Vallejo wit, zwart en lichtgroen en is met de airbrush aangebracht. Enkel voor deze stap en de rode panelen is verf gebruikt, de rest zijn pastels en inkten. In alles wat ik schilder, of dat nu figuren zijn of deze modellen, let ik steeds op 1 ding: Overpainting. Mijn regel is 'Less is more'. Ik hou niet zo van grote contrasten, maar eerder van subtiliteit. Dat is ook de reden dat bvb mijn figuren niet mee zijn met de hedendaagse norm, ik vind me er niet in. Zo ook hier: Soms vraag ik me af waarom er zoveel stappen nodig zijn om tot een resultaat te komen. Dan zie ik de verkooptafels op een beurs, met al die flesjes, pigmenten en noem maar op. De commerce moet draaien, denk ik dan maar.
Soit, simpel gaat ook. Ik heb nog wel wat werk, maar de Falcon komt langzaam naar boven.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Groot gelijk wat dat verven betreft Jiver, je weet op de duur niet meer wat je moet kopen.
De Falcon ziet er goed uit!
 
Daar zit veel waarheid in uw commentaar over verven en toestanden.
Verder een mooi werk wat je laat zien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan