Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 LeTorneau CarryAll LS Scraper [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26

Discussie: LeTorneau CarryAll LS Scraper [wip]

Standaard

Ja, bij dergelijke handleidingen moet je goed je hoofd erbij houden en zelfs dan is het nog geen garantie dat er eens iets mis kan gaan.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Roy, Dirk en Erwin dank voor de complimenten.
    Dat is waar het complexe beschrijving vormt een uitdaging en maakt het mooi om zo te bouwen. En gewoon veel dryfitten.

De zwanenek is in ieder geval gereed, op enkele zaken die na die aan de vulbak komen. Ook de verstevigingen zoals op het schema, en zoals ze aan gaven uit vrije fantasie heb ik aangebracht.

Brengt mij op het volgende probleem. De vulbak. Hier staan aangegeven dat ik een gaatjes van 0,6 mm moet boren voor de kabeldoorvoer. 2 gaten loop ik echter tegen aan. De stijl is het omcirkelde gedeelte en moet in de lengte richting doorgeboord worden. Nu heb ik een boortjes houder van proedge, die is vele malen dikker als de ruimte waar ik moet beginnen met boren. Als resultaat, ik kan schuin boren en kom aan de binnenkant uit. Zou ik ook van de andere kant junnen doen, kabel er doorheen en vlak voor het spuiten dichtmaken. een andere optie is, ik zet er een zaagsnede in met een breedte van 0,8 en een messing holle-buis breng ik aan en werk het direct af.
    Wel blijft het probleem, de draad moet er beweegbaar in. Misschien iemand anders nog een idee?

Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ik vermoed dat je laatste voorstel, het aanbrengen van een zaagsnede, de enige werkbare optie zal zijn.
    Als je een zaagsnede maakt, en vervolgens daar een buisje inlijmt (messing, plastic...), en vervolgens de zaagsnede weer opvullen met putty, moet dat wel lukken denk ik.

Zie ook dit schematje:

Ik zie niet echt een andere optie.

Dirk

Standaard

persoonlijk volg ik ook Leysend hierin. Mss even kijken bij Albion Alloys naar een messing buisje van de goede diameter zodat je kabel hier nog kan passeren...

Standaard

Erwin en Silenoz dank voor het meedenken. Het messing buisje had ik gewoon in voorraad. Toevallig nog de juiste ook 0,8 buiten en 0,6 binnen. Het 0,6 boren was ook in de gebruiksaanwijzing. Ik heb een zaagsnede gemaakt, Buisje op maat gezaagd en op de bodem vast gekleefd, uit laten harden. Afplaktape aan beide zijden om het buisje te dichten en een wandje te hebben tijdens het vullen en de zaagsnede vol gegoten met CA lijm. Deels uit laten harden tape verwijderd en afgewerkt.

Groet Aris.

Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

De basis van de laadbak met de beweegbare achterkant is voor zover gereed dat hij op zijn wielen staat. De staalkabels, die de schuif naar voren brengen zijn door de stijlen gevoerd en bij de voorste katrol. Om de schuif terug naar achteren terug te halen is de kabel, gemonteerd ivm het onbereikbaar worden. De schuif staat in een willekeurig stand gekleefd, was wel beweegbaar, maar met het aanbrengen van het touw moet er toch een echte vaste stand zijn. De wielen, zitten los op de achterassen, in de kit is hierin voorzien, door net een mm meer speling te geven, zodat bij het verven de wielen nog kunnen draaien. Op het laatst worden deze gericht en verzegeld

Groet Aris.

Standaard

Goed bezig Aris. Ik hou wel van dit soort rariteiten.

Standaard

Mooi, ziet er goed uit...

Standaard

knap frutselwerk Aris , kijken en genieten is hier bij u troef
    grt
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Roy, Silenoz, marc dank voor de complimenten.
    Ik vind het heerlijk om zulke vreemde dingen te bouwen en ontdekken hoe het werkt.

Weer een aantal stapjes verder.
    Het bovenste vierkant daar komen een aantal glijdende katrollen in. De kabels gaan naar de vleugels. De ronde buis eronder die te zien is, dat moet een spiraalveer in een koker voorstellen, die bij opengaan 2x zijn huidige lengte behaald. De katrollen die gaan de schuif bedienen en zitten verstopt in stukjes vierkant.
    De laatste 2 foto"s met het wormwiel aan de katrol, Laat als de veer openspringt de staalkabel los, en wordt weer terug getrokken in het midden van de spiraal veer. Hier heb ik de draad opgewonden zoals de bedoeling was, onderlangs en met de klok mee en moet aprupt stoppen in een gleuf, dat was iets lastiger tijdens het fotograferen was ook nog niet alles droog.
    De hulpkabel trommel, was 1 deel niet voorzien. Dit heb ik ut een stukje verpakkingsmateriaal over gezet, naar het voorbeeld. alleen de blauwe kleur verpest het een beetje op de foto.

De achterkant is dan eigenlijk gereed. Nu weer terug naar de bovenkant en de voorkant, waar nog heel veel katrollen en kabels komen. De klep ligt nu te drogen. Helaas daar nog geen foto's van.

Groet Aris.

Standaard

Door gebrek aan tijd deze een beetje gemist en wat een mooi werk.
    Pascal

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten