Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 LeTorneau CarryAll LS Scraper [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 45

Discussie: LeTorneau CarryAll LS Scraper [wip]

Standaard

De staal kabels met poulies zijn gemonteerd. De groene gemonteerd aan de voorzijde van de bovenste katrol, ligt nog los en komt aan de klep om te openen. Deze katrol heb ik op een andere plaats gemonteerd dan de onderste. Dit omdat ik de klep iets geopend wil plaatsen. De grijze doorlopende die door het oog gaat, moet nog verder door de katrollen die aan de vooras zitten en gaan naar de Cat. Het is mij niet helemaal gelukt om de kabels strak en recht in de balk te krijgen en nog minder om ze mooi op de foto te krijgen. Ik ga ervan uit tijdens het spuiten is hier nog iets aan te verbeteren en echt te fixeren. De onderste schuifkatrol zit met door een andere katrol en en draad bevestigd aan de katrollen die naast de balk aan de voorkant zitten. Helaas valt dat stukje onder de afdekplaat.

Dan volgt er voor mij iets om over na te denken, er zijn 2 uitvoeringen, de ene in Olive Drab, de andere in Golden Yellow.
    Betekend dat hij word..
    optie 1 Us Army, of optie 2 Caterpillar
    Foto 4 is het trekkende voertuig, met de LeTourneau bediening. ook hier de keuze tussen geel en groen

Laatst gewijzigd door Aris5; 29-03-19 om 02:23
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Deze is zover dat hij gespoten kan worden.
    Aan de voorkant heb ik de hef nrichting kabels aangebracht zodat hij kan scrapen of gewoon rijden. De 2 staal kabels die voor de werking zorgen, heb ik doorgevoerd naar de nek in de bewegende katrollen.
    Toen kwam ik op het punt, de bevestiging tussen de draaiende vooras en de scraper. Dit is zo'n kleine verbinding, dat die geheid af gaat breken, al tijdens het spuiten. Zie foto 1. Ik heb overwogen om met strips of doorboren en staf een stevige verbinding te maken. maar dan gaat het of het mooie eraf, want dikker als 0,2 boren lukt door gebrek aan materiaal erom heen, of door strips is er niets meer te zien. Dat heeft mij doen besluiten, om de vooras los te laten. Het is tenslotte een statische opstelling. Als ik hem niet op een dio zet is de enige beweging die hij nog krijgt ooit een ritje naar Belgie in en transport box.

De volgende foto's zijn van de scraper dan gereed om te spuiten. Met een losse vooras kan ik hem ook in diverse standen zetten. Hetzij met de trekhaak op de grond of achter een trekker.
    Als laatste een paar foto's terwijl ik hem achter een Cat, ook in 1/35 heb gekoppeld. Dit om te tonen hoe groot hij is ten opzichte van de toenmalige gebruikers en omgeving.

Groet Aris.

Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Toch wel een aardige constructie als hij zo achter de dozer hang.

Standaard

Toch veel groter dan gedacht eigenlijk. Ben je al uit de kleuren? Je kan ook starten met geel, daarna olive drab en het geel erdoor laten komen, als zijnde een herspoten/opgevorderde civiele versie.

Standaard

Das al serieus wat vooruitgang zeg. Ziet er al goed uit!

Standaard

Mooie combinatie Aris, zou goed uitkomen zo.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Netjes amai en imposant.
    Pascal

Standaard

Pascal, Erwin, Wouter, Silenoz, Ron, dank voor de complimenten.
    Eerst geel en dan in de olive is ook een heel goed idee. En dan met chipping het geel naar boven ipv roest, zoals vaak te zien is. Dan kan ik het zelfde schema door voeren op de trekker.. Kan ik mooi doorvoeren op een kleine dio
    Groet Aris.

Standaard

En dat zou dan ook weer jammer zijn... Gewoon de schraper met het geel en olive drab, en de trekker in olive drab, om het duidelijker te maken dat ze gebruikten wat ze konden...

Standaard

Silenoz een strak plan.
    De scraper staat nu in de gele primer en morgen ga ik de eerste laag Cat geel van vóór WW2 aanbrengen. Compleet dekkend geel ga ik hem niet maken, dus ik ga mij beperken tot 2 lagen. Dan een blanke lak en daarover een Chipping Fleud. Dan komt welbekende Olive Drab aan de beurt
    Groet Aris.

Standaard

Wel beste Aris ik ben aardig verrast van hetgeen ik hier zie
    Indrukwekkend geheel ik hou ervan van zulke machines te zien
    Je hebt het geweldig gedaan
    Ik volg met veel interesse
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Marc dank voor de complimenten
    Groet Aris.

Standaard

Stil liggen doet de scraper nog niet.
    Eerst in de Gele Primer en een druppel geel toegevoegd.

Na 3 dagen drogen in de Golden Yellow.
    Ik heb de fellere tint geel gebruikt die voor WW2 toegepast werd. Waar het bij de moderne Golden Yellow is van Vallejo Model Air. Is het bij de oudere ook Golden Yellow, maar nu 016#70948

Vanavond in de matte vernis gezet. Nu weer drogen en over 3 dagen het chipping medium aanbrengen.

Laatst gewijzigd door Aris5; 08-04-19 om 23:33
    Groet Aris.

Standaard

Het Chipping medium heeft nu ook 3 dagen gedroogd.
    Dan morgen naar het Olive drab.
    Van heel dichtbij toch te zien hoe nu verder te gaan,

Ik heb nog twijfels of ik eerst de groene verf goed moet laten drogen of zo snel mogelijk met een harde kwast. Ik zie allemaal verschillende meningen hierover

Laatst gewijzigd door Aris5; 15-04-19 om 23:22
    Groet Aris.

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

amai, deze is al bijna klaar, dacht dat je nog maar net begonnen was. Het hele verhaal dus maar in 1 x gelezen.
    mooi bouwverslag , je hebt heel wat moeten zelf knutselen en bedenken om tot dit eindresultaat te kunnen komen.
    Dikke proficiat alvast voor je prestatie tot op heden, ga zeker het eindresultaat komen bekijken.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten