Hoofdsponsor

1/35 LeTorneau CarryAll LS Scraper [wip]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Daar 2 projecten hun einde naderen opgestart met deze

Kit is al enige tijd in mijn bezit, maar nu echt gaan beginnen.

De doos
attachment.jpg


Voor het eerst open en uitpakken

attachment.jpg


Een stel zakjes, heerlijk zoals verpakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En echt aan de slag met de inhoud

attachment.jpg

attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Amaai Aris , ge pakt nogal uit en de gebouwde modellen vliegen rond onze oren , goe bezig makker , als ge u maar amuseert he
Suc6 beste vriend
Marc
 
veel bouwplezier.

Voor degene die willen weten hoe het er ongeveer uitziet
let_image6.jpg
 
Veel gebruikt materiaal bij de aanleg van de extra vliegvelden in Normandië en ook in de Pacific na de inname van de eilanden.
Heel interessant onderwerp, meestal getrokken door een "crawler" een tractor of een bulldozer. Bij transport over de weg stond dit meestal op een dieplader en als het getrokken werd door een wielvoertuig dan was dit minstens een Diamond T.
Veel succes met deze Aris.
 
Das een origineel onderwerp om te bouwen. Ik kijk er naar uit!
 
Apart geval succes met de bouw
 
Ron dank je, eens apart en altijd vreemd..


Enkele foto's van de bouwbeschrijving

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Aris apart en vreemd zo hoort het ook
 
Ron daar heb je groot gelijk in.

De update vandaag.

Als eerste de voorste bogie. Wielen overgang chassis iets verstevigt en met de lego blokken geplaatst. Hier moet alleen nog een trekoog aangebracht worden.

De zwanehals en de eerste katrollen, en verstevigingen.

De laatste foto, op het stukje zwanenhals wat nu boven is, 4 katrollen maken, 2 beweegbaar en 2 vast. Naar eigen invulling uit delen PE, moet ik verstevigingen aan brengen.
Maar er is niets genummerd, en de onderdelen lijken eigenlijk niet op de foto's. En de vertaling naar de Engelse tekst laat ook iets te wensen over..

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Het zijn vaak technici die dit soort kitjes maken, waarschijnlijk omdat ze het hartstikke leuk vinden; en het maken van de gebruiksaanwijzing is dan vaak iets wat op het laatst gebeurt en vormt iets waar ze veelal niet zo goed in zijn. Toch jammer.

Voortgang van het model is daarentegen voorbeeldig.
 
Die handleiding lijkt me inderdaad een uitdaging.
Mooie vorderingen en een apart doch interessant onderwerp.
Succes met deze
Dirk
 
Ja, bij dergelijke handleidingen moet je goed je hoofd erbij houden en zelfs dan is het nog geen garantie dat er eens iets mis kan gaan.
 
Roy, Dirk en Erwin dank voor de complimenten.
Dat is waar het complexe beschrijving vormt een uitdaging en maakt het mooi om zo te bouwen. En gewoon veel dryfitten.

De zwanenek is in ieder geval gereed, op enkele zaken die na die aan de vulbak komen. Ook de verstevigingen zoals op het schema, en zoals ze aan gaven uit vrije fantasie heb ik aangebracht.

Brengt mij op het volgende probleem. De vulbak. Hier staan aangegeven dat ik een gaatjes van 0,6 mm moet boren voor de kabeldoorvoer. 2 gaten loop ik echter tegen aan. De stijl is het omcirkelde gedeelte en moet in de lengte richting doorgeboord worden. Nu heb ik een boortjes houder van proedge, die is vele malen dikker als de ruimte waar ik moet beginnen met boren. Als resultaat, ik kan schuin boren en kom aan de binnenkant uit. Zou ik ook van de andere kant junnen doen, kabel er doorheen en vlak voor het spuiten dichtmaken. een andere optie is, ik zet er een zaagsnede in met een breedte van 0,8 en een messing holle-buis breng ik aan en werk het direct af.
Wel blijft het probleem, de draad moet er beweegbaar in. Misschien iemand anders nog een idee?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ik vermoed dat je laatste voorstel, het aanbrengen van een zaagsnede, de enige werkbare optie zal zijn.
Als je een zaagsnede maakt, en vervolgens daar een buisje inlijmt (messing, plastic...), en vervolgens de zaagsnede weer opvullen met putty, moet dat wel lukken denk ik.

Zie ook dit schematje:
46693310144_f2b16869ca_b.jpg

Ik zie niet echt een andere optie.

Dirk
 
persoonlijk volg ik ook Leysend hierin. Mss even kijken bij Albion Alloys naar een messing buisje van de goede diameter zodat je kabel hier nog kan passeren...
 
Erwin en Silenoz dank voor het meedenken. Het messing buisje had ik gewoon in voorraad. Toevallig nog de juiste ook 0,8 buiten en 0,6 binnen. Het 0,6 boren was ook in de gebruiksaanwijzing. Ik heb een zaagsnede gemaakt, Buisje op maat gezaagd en op de bodem vast gekleefd, uit laten harden. Afplaktape aan beide zijden om het buisje te dichten en een wandje te hebben tijdens het vullen en de zaagsnede vol gegoten met CA lijm. Deels uit laten harden tape verwijderd en afgewerkt.

attachment.jpg
 
De basis van de laadbak met de beweegbare achterkant is voor zover gereed dat hij op zijn wielen staat. De staalkabels, die de schuif naar voren brengen zijn door de stijlen gevoerd en bij de voorste katrol. Om de schuif terug naar achteren terug te halen is de kabel, gemonteerd ivm het onbereikbaar worden. De schuif staat in een willekeurig stand gekleefd, was wel beweegbaar, maar met het aanbrengen van het touw moet er toch een echte vaste stand zijn. De wielen, zitten los op de achterassen, in de kit is hierin voorzien, door net een mm meer speling te geven, zodat bij het verven de wielen nog kunnen draaien. Op het laatst worden deze gericht en verzegeld

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan