Hoofdsponsor

1/35 LeTorneau CarryAll LS Scraper [wip]

Marc dank voor de complimenten
 
Stil liggen doet de scraper nog niet.
Eerst in de Gele Primer en een druppel geel toegevoegd.

Na 3 dagen drogen in de Golden Yellow.
Ik heb de fellere tint geel gebruikt die voor WW2 toegepast werd. Waar het bij de moderne Golden Yellow is van Vallejo Model Air. Is het bij de oudere ook Golden Yellow, maar nu 016#70948

Vanavond in de matte vernis gezet. Nu weer drogen en over 3 dagen het chipping medium aanbrengen.




attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het Chipping medium heeft nu ook 3 dagen gedroogd.
Dan morgen naar het Olive drab.
Van heel dichtbij toch te zien hoe nu verder te gaan,

Ik heb nog twijfels of ik eerst de groene verf goed moet laten drogen of zo snel mogelijk met een harde kwast. Ik zie allemaal verschillende meningen hierover

attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
amai, deze is al bijna klaar, dacht dat je nog maar net begonnen was. Het hele verhaal dus maar in 1 x gelezen.
mooi bouwverslag , je hebt heel wat moeten zelf knutselen en bedenken om tot dit eindresultaat te kunnen komen.
Dikke proficiat alvast voor je prestatie tot op heden, ga zeker het eindresultaat komen bekijken.
 
Marc dank voor de complimenten.

Het gele gevaar is na de chipping nu 2x in de Olive drab gespoten.
Zelf vind ik hem in het groen mooier dan in het geel.
De volgende actie word,
Eens kijken of dat geel weer te voorschijn komt eerst met een harde borstel erover

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Afhankelijk van het chipping-medium (specifieke -dure- vloeistof dan wel haarlak) is er een optimaal tijdvak voor het verwijderen van de verfdeeltjes; dat is veelal binnen een half uur, soms binnen een uur, soms misschien langer. Het ligt er ook aan hoeveel water je gebruikt.
 
Ben benieuwd want als dit een aanhanger in volle dienst is, dan zal er zeer veel slijtage zijn aan de verf. Beetje vergelijkbaar met een bulldozer eigenlijk.
 
Afhankelijk van het chipping-medium (specifieke -dure- vloeistof dan wel haarlak) is er een optimaal tijdvak voor het verwijderen van de verfdeeltjes; dat is veelal binnen een half uur, soms binnen een uur, soms misschien langer. Het ligt er ook aan hoeveel water je gebruikt.

Roy, Silenoz en Erwin, dank voor het antwoord, ik heb het dure medium gebruikt, dat ook omdat het bij een setje zat wat ik ooit (verkeerd)aangeschaft heb, maar ook omdat er niemand in huis haarlak gebruikt. Dat 2x drie dagen drogen te lang is ben ik nu ik het lees proefondervindelijk ook achter gekomen. Maar gedane zaken nemen geen keer, eigenlijk heb ik op sommige punten net bereikt zoals ik het in mijn hoofd had. Groen met wat kleine beschadigingen waar het geel te voorschijn komt, op de plaatsen waar dit het meest logisch is, maar wel voor meer dan 80% groen houden.
De volgende verwering ga ik middels vervuiling toepassen en niet qua beschadigde lak, dat is in dezelfde stijl te blijven als de Bulls die ik heb. Mijn idee is wat intensief gebruikt word, in/op de beschadiging, komt glimmend staal te voorschijn, geen roest, want rust roest. Heeft zo'n aanhanger een maand stil gestaan, dan is het dunne laagje roest verdwenen na 5 minuten gebruik.
 
Dit is de voorlopige tussenstand. Van groen met geel een aantal beschadigingen op plaatsen die mij logisch lijken. De slijtage delen waar het moet glimmen een wash van staal aangebracht. Een verwering van European earth. O sommige delen wat pigment poeder om toch iets van verdikking te verkrijgen. Vanavond in de matte lak gezet. De foto's zijn het resultaat.
Morgen verder met een verwering aan brengen met lichtere kleuren.
Met name de wielen hebben nog veel nodig.
De achterwielen zijn nog steeds los en niet definitief bevestigd.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ziet er goed uit hoor. Het blijkt dat je groeit in het modelbouwwezen, je creaties zien er in toenemende mate natuurgetrouw uit.
 
Ga je aan de randen/hoeken ook nog wat slijtage aanbrengen?
Deze zijn gevoelig om als eerste verf te verliezen...
Zelf zou ik daar kleine chippings aanbrengen over bijna de ganse lijn. Door hier en daar dan met een potlood aan te stippen/krassen kan je het naakte metaal dan laten doorkomen.
Beetje meer van dit bedoel ik:
attachment.php


Geeft je model ook direct meer diepte.
Maar ik loop wellicht voor op de zaken?
Voor de rest ziet het er goed uit, de kleuren zijn mooi in contrast met elkaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Knap wat je laat zien en kijk uit naar vervolg.
 
Interessante bouw van een net zo interessante machine Aris, knap werk !

Ziet er al heel goed uit in de verf ook, maar zou laag langs de zijkanten wat meer kaal gesleten staal
verwachten bij een dergelijke machine.
(dat is waarschijnlijk hetzelfde als wat Beyond voorstelt ? plaatje is niet zichtbaar)

Ben al benieuwd naar het geheel op een zanderig ondergrondje...

Veel plezier verder ! :)

Bij mekaar geschraapt groetje ;)
 
Inderdaad ik beaam vorige uitspraken
Wat Aris zijne groei betreft ik ontmoete hem de eerste x bij Brouwers waar hij een Triumph in elkaar prutste ( zal ik het maar noemen ) , nu weet ik niet of het door mij gekomen is maar ik heb hem toch proberen te overhalen om naar ons hier te komen , en zeker niet de bedoeling om bij Brouwers weg te blijven , nu vanaf dat moment heb ik Aris enorm maar dan ook enorm weten groeien wat Roy zo mooi omschrijft
Prachtig Aris
Marc
 
Geslaagd werk , vooral die laatste foto vind ik knap.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan