Hoofdsponsor

1/24 Drag Nut [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Wel mijn volgende bouw is een beetje in de lijn van wat er nu op ons forum afspeelt namelijk figuurtjes
Deze is gewoon een hot rod karikatuur waar ik al een tijdje grote fan van ben , zelfs vanaf jonge gast 14 a 15 jaar heb ik zo van die modelleks gebouwd zoals een doodskist op wielen met zo een manneke
In feite een goede oefening voor mij om met kleuren om te gaan zo goed ik in mijn situatie kan
Ik hoop dat er iets goed van komt , hier gaan we
De boxart


attachment.jpg



De inhoud ( niet veel hoor )




attachment.jpg



attachment.jpg


Het ouderwetse bouwplan


attachment.jpg


het is een kitje toch wel van wat ouderdom 1963
Ik ga eraan beginnen
Tot laters
Grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das wel nen speciale he makker!! Ge kunt u wel eens laten gaan met de verfkes...veel succes!!

Grtz yves,
 
Zo te zien aan dat figuurtje hangt die auto rond zijn middel ? Dat is eens wat anders...
 
Zit zelf een ‘rat fink’ figuurtje bij.
Cool !
 
Heel veel succes met dit kitje wat bijna et zo oud is als mij
 
Maten bedankt voor jullie reactie , het zal voor mij een hele klus worden maar ik ga er voor
@ Erwin en Dirk even een toelichting ook voor ieder die het leuk vinden

Ed Roth was een specialeke op het gebied van ontwerpen van Hot Rod's en ook een zeer goed tekenaar helaas is de kerel al enige tijd overleden , maar hij was een artiest in het tekenen van zulke karikaturen en vooral hij tekende muscle cars uit hun vorm getrokken met enorme achterwielen en een motor die gewoon veel te groot was voor de auto en ik ben daar een beetje fan van
Nu zijn Rat Fink een soort rat is er bijna altijd bij en de echte poppen die ervan gemaakt zijn , zijn enorm duur
Ik denk dat Ed een aanzetter is van de "rat " hype van auto, moto , vrachtwagen tot fietsen alles ziet men nu verschijnen als rat....
Grt
Marc
 
Rudi 3290 het is en blijft een auto , maar inderdaad het zijn de schilderwerken waar ik me nu aan waag ben zelf nieuwsgierig hoe ik het er vanaf ga brengen
Marc
 
ff melden dat je de nieuwe uitgave hebt van deze kit, uitgebracht in 2015.
En dus niet de jaren '60 versie ;)
 
Jordi je hebt gelijk alhoewel er op de doos 2015 staat , staat de datum op het model 1963 vandaar dat ik dit schreef denk dat het gewoon een nieuwe doos is
grt
Marc
 
volg want lijkt plezierig project.
 
Ben nieuwsgierig hoe hij word ook al ben ik eerlijk gezegd er geen fan van.
Marc S.
 
Mijn eerste try out van onze kleinste slecht 5cm hoog , nu graag even wat reacties , de kleurtjes zijn wat geschat want men kan er alle kanten
Mijn Lilianeke heeft voor mij de kleuren gekozen het is te zeggen het groen van zijn vel ( ik dacht dat ratten grijs waren , maar ja het is een karikatuur )
Dit is zijne voorkant zonder flits getrokken

attachment.jpg


deze is met flits getrokken


attachment.jpg



En hier zijne zij-achterkant


attachment.jpg


Ik heb hem nu in blinkende vernis gezet omdat ik nog de naden moet bijwerken aan de letters enzo
grt
Marc
 
Rudi primer ( alclad ) is gespoten daarna alles met penseel gedaan lichaam groen daarachter een donkerde wash gegeven in donker groen
Daarachter met een blinkende vernis overspoten
Bedankt voor uw reactie
Marc
 
Dank U Dirk ben op dit moment bezig met de grote daar zal wel wat meer werk aan zijn
1 vraagje zal ik Rat Fink matt spuiten zo blinkend is ook maar niks he
 
Dat kan ik wel volgen. Het blinkende geeft er een speelgoedachtig uiterlijk aan.
Ik denk dat een matte laag daar verbetering in kan brengen.

Dirk
 
Da's toch al iets speciaals hé Marc maar in het mat zal hij beter zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan