Hoofdsponsor

1/32 BAe HAWK T.A [wip]

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Mijn nieuw project
een trainingjet HAWK T.1A
Door Hawker Siddeley ontworpen en gebouwd
In gebruik van de RAF en een twintigtal andere luchtmachten
Meerdere info te vinden op het internet

attachment.jpg

Groeten Sabre
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik koos voor een kit van Revell op schaal 1/32 , als een onderdeel van het RAF stuntteam de "Red Arrows" omdat het model op zich heel mooi is . Maar omdat ik persoonlijk niet hou van jets in showuitvoering en dito beschildering , ga ik het model toch schilderen in één of andere camo volgens mijn fantasie en voorkeur. het hoeft deze keer niet waarheidsgetrouw te zijn . Ook bewapening is hier overbodig. Het gaat mij bij deze tweezitter enkel om het bouwen /schilderen van één in mijn ogen zeer mooi vliegtuig .
Sabre
 
Benieuwd welke kleurstelling deze uiteindelijk zal hebben ;)
Veel plezier
 
Zoals meestal gebruikelijk is gaan we beginnen met het samenbouwen van de cockpit , het schilderen met het penseel van de onderdelen , het aanbrengen van de decals die het instumentenbord weergeven , enz


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens worden de schietstoelen geasembleerd , geschilderd en aangebracht in de cockpit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als alle onderdelen van en in de cockpit zijn aangebracht en afgewerkt gaan we deze in zijn positie presenteren in de rechter romphelft van het vliegtuig . Als de positie correct is na passing kunnen wij deze verlijmen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes
Sabre


attachment.jpg attachment.jpg
 
Die bijna fluo riemen vallen erg op, ga je die nog een beetje temperen?
Mooi werk overigens.
 
Ziet er mooi uit, fijn afgewerkt..
Dat beloofd voor de volgende update :)
 
Als volgende stap gaan we het interieur van de cockpit presenteren in de rechter romphelft van het vliegtuig en na het inpassen verlijmen


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg
 
De luchtinlaattunnels worden in de twee romphelften aangebracht alsook de straalpijp in het achterste gedeelte . Het schilderen is beperkt tot de zichtbare zones omdat eens de beide helften met elkaar verbonden zijn er bijna niets meer zichtbaar is .
De romp kan gesloten worden


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Vervolgens gaan we de voorvleugels samenbouwen , de wielkasten en hun details krijgen alvast een kleurtje

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De samengebouwde vleugels worden aangepast in de romp van het vliegtuig en na passing samen met de achtervleugels verlijmd


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
We komen nu snel op het punt waar we kunnen gaan denken aan de eerste schildering van het toestel ; Zoals gezegd ga ik afstappen van de show versie van het stuntteam "Red Arrows" en opteer ik voor een camoflage uitvoering . Dewelke moet nog blijken . Keuze genoeg . Uit onderstaande patronen waarschijnlijk

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes
Sabre
 
Als je een Engelse Hawk gebouwd hebt zal je best bij een Engels schema blijven want elke buitenlandse versie heeft technisch wel iets verschillend met de Engelse.
Knap werk trouwens.....
 
? En welkeen wordt het?
Ik hoop op de Argentijnse... ;-)
 
Het zal dus een RAF versie worden , gewoon omdat ik hiervoor de nodige decals heb .
We zijn ondertussen zo ver dat we kunnen gaan airbrushen en beginnen na het nodige plamuurwerk , wat heel goed meevalt , met het spuiten van de eerste grijze kleur


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Vervolgens worden de camovlakken 'getrokken' met plasticine en afgeplakt met tape , waarna de tweede groene kleur kan gespoten worden


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik ben aangenaam verrast door je besluit geen preshading toe te passen Sabre, dat was met je vorige bouw nog anders.

(Samenvatting van mijn mening over preshading: volstrekt onrealistisch en hopelijk weldra even snel uit de mode als het erin kwam...)

Op een paar kleine puntjes na, zit de camouflage er mooi op.

Ik begrijp het goed dat de grijze laag die we hier zien, niet de primer is?

 
Hallo Roy , het klopt dat ik afgezien heb van preshading bij dit model . Onnodig bij moderne "jets" is ook mijn mening . Maar bij die WO2 vliegtuigen ligt de zaak toch enigziens anders . Dan heeft het wel iets en geeft het wel iets realistisch , iets speciaals aan de schildering . Die grijze verflaag is inderdaad ook geen primer maar wel degelijk de eerste camo kleur
groetjes , Sabre
 
Het onderstel is samengebouwd , geschilderd en gemonteerd zodat de kist alvast op zijn wielen kan staan . Ook de luchtrem achteraan is aan gebracht . Een klein minpunt is dat deze kist lichtjes een "staartzitter" blijkt te zijn . Een mogelijkheid waar nergens naar verwezen is en dat we dus gaan moeten oplossen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Sabre
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan