Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 BAe HAWK T.A [wip]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 31

Discussie: BAe HAWK T.A [wip]

Standaard BAe HAWK T.A [wip]

Mijn nieuw project
    een trainingjet HAWK T.1A
    Door Hawker Siddeley ontworpen en gebouwd
    In gebruik van de RAF en een twintigtal andere luchtmachten
    Meerdere info te vinden op het internet

Groeten Sabre
    Laatst gewijzigd door JordiC; 01-04-19 om 07:42

Standaard

Ik koos voor een kit van Revell op schaal 1/32 , als een onderdeel van het RAF stuntteam de "Red Arrows" omdat het model op zich heel mooi is . Maar omdat ik persoonlijk niet hou van jets in showuitvoering en dito beschildering , ga ik het model toch schilderen in één of andere camo volgens mijn fantasie en voorkeur. het hoeft deze keer niet waarheidsgetrouw te zijn . Ook bewapening is hier overbodig. Het gaat mij bij deze tweezitter enkel om het bouwen /schilderen van één in mijn ogen zeer mooi vliegtuig .
    Sabre

Standaard

Benieuwd welke kleurstelling deze uiteindelijk zal hebben
    Veel plezier

Standaard

succes met deze.
    Pascal

Standaard

Zoals meestal gebruikelijk is gaan we beginnen met het samenbouwen van de cockpit , het schilderen met het penseel van de onderdelen , het aanbrengen van de decals die het instumentenbord weergeven , enz

Vervolgens worden de schietstoelen geasembleerd , geschilderd en aangebracht in de cockpit

Als alle onderdelen van en in de cockpit zijn aangebracht en afgewerkt gaan we deze in zijn positie presenteren in de rechter romphelft van het vliegtuig . Als de positie correct is na passing kunnen wij deze verlijmen

Groetjes
    Sabre

Standaard

Die bijna fluo riemen vallen erg op, ga je die nog een beetje temperen?
    Mooi werk overigens.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Heel mooi bezig.
    Pascal

Standaard

Ziet er mooi uit, fijn afgewerkt..
    Dat beloofd voor de volgende update

Standaard

Als volgende stap gaan we het interieur van de cockpit presenteren in de rechter romphelft van het vliegtuig en na het inpassen verlijmen

Standaard

De luchtinlaattunnels worden in de twee romphelften aangebracht alsook de straalpijp in het achterste gedeelte . Het schilderen is beperkt tot de zichtbare zones omdat eens de beide helften met elkaar verbonden zijn er bijna niets meer zichtbaar is .
    De romp kan gesloten worden

Standaard

Vervolgens gaan we de voorvleugels samenbouwen , de wielkasten en hun details krijgen alvast een kleurtje

Standaard

De samengebouwde vleugels worden aangepast in de romp van het vliegtuig en na passing samen met de achtervleugels verlijmd

Standaard

We komen nu snel op het punt waar we kunnen gaan denken aan de eerste schildering van het toestel ; Zoals gezegd ga ik afstappen van de show versie van het stuntteam "Red Arrows" en opteer ik voor een camoflage uitvoering . Dewelke moet nog blijken . Keuze genoeg . Uit onderstaande patronen waarschijnlijk

groetjes
    Sabre

Standaard

Als je een Engelse Hawk gebouwd hebt zal je best bij een Engels schema blijven want elke buitenlandse versie heeft technisch wel iets verschillend met de Engelse.
    Knap werk trouwens.....
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

? En welkeen wordt het?
    Ik hoop op de Argentijnse... ;-)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten