Hoofdsponsor

1/10 Sea Wolf Life Miniatures (WIP)

Nu de verrekijker nog fatsoenlijk krijgen, de rest is op een paar details af denk ik.

DSC-6681.jpg DSC-6681-a.jpg
DSC-6682.jpg DSC-6682-a.jpg
DSC-6683.jpg DSC-6683-a.jpg
DSC-6671.jpg DSC-6679.jpg
 
De figuur van Life Miniatures heeft eigenlijk Kaleu Erich Topp als voorbeeld
erichtoppugkr5.jpg

vandaag kreeg ik een mail uit Bremen met de opmerking
Aber mit dem rotblonden Bart und der übrigen Bemalung hat Du ihn ziemlich genau in Kaleu Otto Ites (U-146, U-94) verwandelt...:
ottoites4qj24.jpg
Ites - kein Nazi! - war einer der wenigen Kommandanten, die den Krieg überlebten. Er geriet in Gefangenschaft als U-94 am 28. August 1942 östlich von Jamaica abgetakelt wurde und brachte es nach dem Krieg bis zum Konteradmral der Bundesmarine.

Deze man was geen Nazi en was een van de weinige komandanten die de oorlog overleefde. Hij werd gevangen genomen als U-92 op 28 augustus 1942 oostelijk van Jamaica afgesleept werd. Na de oorlog promoveerde hij tot Admiral bij de Duitse naoorlogse marine.

Ondertussen na een week schilderen is hij af, als ik er nog verder aan pruts verknoei ik het nog.
Enkel nog een passende voet maken en dan kan hij bij de andere in vitrine.

DSC-6692-a.jpg DSC-6692.jpg
DSC-6694.jpg DSC-6695.jpg
DSC-6696.jpg DSC-6698.jpg DSC-6699.jpg

De figuur bestaat uit vier delen is enorm mooi afgegoten, en er is bijna geen opkuis werk aan.
Het schilderen op zich vond ik persoonlijk een echt plezier.
 
Of hij nou Otto,Kaleu of Claus heet lekker belangrijk :) Maar is een mooie buste geworden, zijn overhemd en pet zijn voor mij wel echte blikvangers.
 
:wow:
Het is inderdaad een prachtige buste geworden.
De kepie en het hemd zijn inderdaad de aandacht-trekkers...
Prachtig werk Grijze Wolf :You_Rock_Emoticon:
 
Vind dit een van uw beste werken Jan ( en dit hoofddeksel is subliem ) chapo.
 
Schitterend model geworden, mooi detail vind het ijzeren kruis wat er zo onder hangt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan