Hoofdsponsor

1/10 Sea Wolf Life Miniatures (WIP)

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Ben gisteren nog eens begonnen aan iets rond. The Sea Wolf van life miniatures. Schaal 1/10
Zoals gewoonlijk wijkt het kleurpatroon een beetje af van de boxart.
Begonnen met het hoofd

DSC-6654.jpg DSC-6655.jpg

DSC-6656.jpg DSC-6657.jpg

Sorry als er geen tussen stappen zijn, ik denk niet altijd aan fotograferen als ik aan het schilderen ben.
En ik behoor tot te species speed painters, is frustrerend voor sommige maar dit is ongeveer drie uur werk.
De uren oefenen op andere werken zijn ondertussen opgelopen in ontelbaar.
 
Knappe kop Jan, wou dat het zo vlot ging bij mijn Dolfken maar kan mij er voorlopig niet op concentreren en dan is het beter dat ik die laat rusten.
 
Ben gisteren nog eens begonnen aan iets rond
:laugh::laugh:

Het werk ziet ziet er al goed uit enne Life minatures makken wel mooie figuren vind ik wat ook het schilderen een stuk prettiger maakt.
 
Klopt Ron, maar vond hun oudere figuren persoonlijk meer mijn smaak treffen. Het ganse fantasy gedoe is mooi maar niet altijd aan mij besteed.
Tegenwoordig komen er zo veel goede figuren op de markt van een uitstekende kwaliteit dankzij 3dprinten dat er wel elke week een firma ontstaat en ergens anders een andere sluit.
 
Dat ziet er al knap uit grijze wolf.Gebruik jij acrylverf?
 
wou dat het zo vlot ging bij mijn Dolfken

Erwin, ge zijt op de goede weg no stress. Ik heb altijd de indruk dat mensen hun eigen onder druk zetten en daardoor verkrampen.
Is zoals skiën, als ge begint na te denken gaat ge gegarandeerd op je bek. Als dat een streepje verf niet daar zit waar het moet zet je er gewoon een ander over niet toch.
 
Heb ook vandaag aan de figuur gewerkt, het schilderen van het hoofddeksel heeft zelfs langer geduurd als het gezicht.
Ik hoop dat het een beetje bevalt.

DSC-6659-a.jpg DSC-6660-a.jpg

DSC-6661-a.jpg DSC-6659.jpg
 
Het resultaat van z'n gezicht mag er zeer zeker zijn hoor !
 
Mooie kop en volgens mij heb je de schaduwen iets minder hard gehouden als wat je normaal doe?
 
Ron, stijl is niet veel anders maar past beter bij waar ik naar toe wil.
De hardliners zullen het wel niet goed vinden, maar mij past het
 
Heb vandaag het hemd geschilderd en begonnen aan de jas

DSC-6666.jpg DSC-6667.jpg

DSC-6668.jpg
 
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik vind hem zeer geslaagd.
Zeer levendig, een sprekend gezicht.
Proficiat.

Grts,
Joost
 
Hey,

Jawade, ik wou dat ik dit ook kon...
Prachtig die hemd. Eigenlijk een klein vraagske hierover. Over dat motief op het hemd, staat dat erop gegraveerd (lichtjes) of eigen inbreng..., zoja dat laatste, amaaiii ;) :)
 
Het ruitjespatroon is niet voor gegraveerd, is niet zo moeilijk als je niet te veel ineens wilt doen.
Ben begonnen met gewoon een blauw hemd, dit dan volgens de regels van de kunst licht en schaduw aanbrengen.
Voor het ruitpatroon heb ik dan heel sterk verdunt Mojova wit van Scale75 gebruikt, hiermee zet ik dan een aantal puntjes eerst in de lengte van het hemd.
Daarna in de breedte, tot ik vind dat een goede verdeling heeft. Hierna trek ik de lijnen zeer dun en heel transparant over het hemd het moet mij enkel de mogelijkheid geven de ruiten op het hemd te positioneren. Als dit naar mijn tevredenheid is wordt het dan met iets dikkere verf aangebracht, indien niet "opnieuw"
Mojova wit is een zeer cremig geel/wit, zeer verdund aangebracht bijna niet zichtbaar en gemakkelijk te corrigeren "lees overschilderen" indien het eens mis gaat.
 
Mooi verfwerk zeg, dat shirt springt er echt uit. Hij ziet er heel erg natuurlijk uit. Ik ben een groot fan van zijn kepie, heel erg mooi vuil wit. Knap gedaan!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan