Hoofdsponsor

Anders / onbekend Rocade Michelin

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Vandaag moest ik gaan house-sitten bij mijn dochter omwille van verbouwingswerken binnenshuis en vermits ik toch niet zomaar de hele dag kan kastje kijken was het dus tijd om wat papierwerk mee te nemen.
Deze maal geen Citroën H maar wel iets dat er met in verband kan staan ter presentatie van de modellen namelijk een Rocade Michelin.

In feite is dit een samenvoeging van 2 zaken.
Rocade is het Franse woord voor ringweg of rondweg,
Michelin is natuurlijk de overbekende bandenfabrikant en de ouderen onder ons zullen zich nog wel herinneren dat er op het F1 circuit bijna overal zo een grote band over de weg geplaatst was als reclame.

attachment.jpg

Dit is de band waarvan er een voor en een achterzijde is, dus 2 bladen,

attachment.jpg

en dit is het wegdek waarvan er 4 bladen zijn.

attachment.jpg

dit moet het centrum van de plaat voorstellen waarrond de stroken wegdek zullen gekleefd worden.
Het vierkant onderaan is de voet van de band.

Na veel ril- en knipwerk bekwamen we dit,

attachment.jpg

waarna we de bedekking konden beginnen fixeren

attachment.jpg

De goede raad van Fred in acht nemend lijm ik slechts één lipje per keer en het helpt echt.

attachment.jpg

Ook de stukken wegdek werden uitgesneden en de zuil welke in het midden moet komen steekt ook al in elkaar.

Al met al niet slecht voor een dagje werk.
 
Laatst bewerkt:
Erwin weeral een schot in de roos , prachtig
Marc
 
Als F1 liefhebber weet ik dat nog heel goed hoor Erwin.
Ziet er netjes en strak uit hoor.

Fred
 
Leuk project. Ga je dit gebruiken als basis voor een auto model ?
Dirk
 
Leuk project. Ga je dit gebruiken als basis voor een auto model ?
Dirk

Ja, ga er enkele Citroëns doen rondtoeren (allez alsof)
Heb nog een model in litige van een Citroën H takelwagen met Michelin opschrift, zou er goed op passen als we nog tijd hebben om deze te bouwen.
 
Misère et malheur, miséricorde zeggen ze in het Frans en dit alleen maar om één van mijn meest sappigste vloeken te onderdrukken.

Wat is er gebeurd?
Wel, vandaag ziek kleinkind gaan oppassen en dus tijd voor papierbouw.
Alles vlot verlopen, heel tevreden met het resultaat en gaan we vanavond eens enkele foto's nemen.

Neem ik mijn toestel, blijf ik met de riem toch wel hangen aan een schuif en heel de boel op de grond. Goodbye Nikon D50, allez op het eerste zicht toch. Morgen komt mijn zoon er eens naar kijken of er nog iets aan te doen is.

Dus dan maar een fototje genomen met de gsm:

attachment.jpg

Nog een serieus groot ding geworden, diameter is 50cm zonder boog.
Nog 1 item plaatsen en het is af, dan kunnen we een passende Citroën zoeken. Misschien een gepimpte rally versie?
 
Flink van afmetingen, ziet er mooi uit. Duimen dat het nog goed komt met de camera
 
Oei Erwin dat vind ik erg met het fototoestel ook wij zullen duimen
Nu nog even afwachten naar de afwerking met auto die erop moet komen he
Marc
 
Eindelijk volledig afgewerkt:

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan nu over naar het voertuig dat er op zal staan.
 
Met de "H" erop wordt het echt een plaatje!

Fred
 
Dank voor de reacties.
Wat het fototoestel betreft: dit is ok maar ik heb wel een nieuwe lens moeten kopen.
Vanavond post ik een foto met de Citroën er op en zondag gaan beiden mee naar de beurs in Middelkerke.
 
Voilà, een bad-ass Citroën op de piste:

attachment.jpg

attachment.jpg

In deze opstelling zal hij zondag gepresenteerd worden.
 
Hmmm ze rijden toch altijd richting Michelin...al is het alleen voor de camere en reclame. Als ik het verkeerd heb, toch een leuke opstelling
 
Rijd zo 24 uur om zot te worden :wow: toch wel knap gedaan
Marc
 
Spijtig dat de spatborden of is het de wiel kas (pfft, ik en auto's) wit is gebleven.
 
Mooi geworden hoor Erwin.
Gefeliciteerd met je gewonnen prijs.

Fred
 
Mooi papier projectje Erwin.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan