Hoofdsponsor

1/72 Gaz AA type 55 Ambulance - model 1942[WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hey,

Terug.... :)
Om van onze perikelen wat te bekomen van onze Stranraer, en deze wat te laten rusten, hebben we maar een nieuw doosje opengetrokken, dit in het raam van het niet te verleren... :nowink::8

Het betreft een kleine kit bestaande uit een aantal resinonderdelen van een voor mij onbekend merk.
Het is eigenlijk een 'moreeltje', wat ik bedoel dat ik de kit gekregen heb van een standhouder op een beurs om deze eens in mijn handen te nemen en er 'iets' van te maken. Maw, een morele verplichting om deze te bouwen.... :$ , wat we uiteraard met graagte doen... :8:D

Bij nadere inspectie van de kit moet ik al vaststellen dat het zeker niet voor een beginner is omdat er bepaalde onderdelen zelf ontbreken in de kit, en deze dus moeten gescratcht worden. Ontbrekende belangrijke onderdelen zijn de volledige vooras, ophanging en stuurinrichting, geen bijkomende onderdelen om het interieur, de chauffeur plaats, te verfijnen, enz...
De kit kost normaal gezien 24,- € wat ik toch een dure prijs vind, temeer er ontbrekende onderdelen zijn..... De handelaar zelf weet het vermoedelijk ook niet, dus de volgende keer zal ik hem maar waarschuwen, mochten er in de toekomst klachten komen....
Het bijhorende bouwplan is zoals we dit mogen verwachten van zulke 'exotische' kits, bestaande uit wat foto's van een gebouwd model en zoek het verder maar zelf uit...., nen echten TUP dus..... :tongue::D:D:8

Ondertussen hebben we het bouwproces al gestart en zullen daarvan de nodige foto's nog wel komen, maar eerst en vooral wil ik de kit voorstellen met een aantal overzichtfoto's….,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Tot de volgende met het bouwproces...
 
Leuk kitje Swa, van een sympathiek merk!

Je kunt een berichtje aan FanKitModels sturen met het verzoek de onderdeeltjes nageleverd te krijgen. In mijn setje van de Mercedes-Benz 1500 ladderwagen, zaten geen instructies. Ik heb toen gemaild met Simona Macelaru (fankitmodels@yahoo.com).

Veel succes, ik ga deze met interesse volgen.
 
Inderdaad , leuk kitje. Veel plezier ermee makker.
 
Alleszins een speciaal en mooi model.
Ben benieuwd of het aangenaam gaat bouwen?
 
Van hun ook weleens een kitje gehad in 1/35 en inderdaad een beetje basic maar netje gegoten en een vriendelijke prijs voor mijn schaal.
Maar ziet er uit als een leuk model.
 
Leuke kit Swaken.
Ik heb de GAZ-05-194 ambulance van MiniArt liggen. Dit is wel een 6-wiel versie maar moet grotendeels toch overeen komen.
Als je die eens goed wil bekijken kan ik die altijd volgende dinsdag meebrengen naar de club. Hun instructies zijn trouwens free download.

https://miniart-models.com/products/35164/
 
Heel mooi kitje ik ga mee volgen
 
Yep, ben er ook weg van en in uw handen gaan we weer wat zien en kijk er al naar uit.
 
Hey,

Mercie jongens om te volgen he....
@Roy, bedankt voor de mailsuggestie maar ik vermoed dat je me al wat kent op dat vlak en dat ik voor het scratchten ga...., dit is de uitdaging dan weer... :)
@Erwin, je mag deze altijd eens meebrengen maar eigenlijk al met het plan dat kunnen downloaden genoeg, om iets of wat een voorbeeld te hebben.
Zal hem volgende week eens meebrengen kan je al zien wat we verwezenlijkt hebben.... ;)
Genieten doe we al hoor, de bouw vergt niet te grote inspanningen, enkel uw hoofd er wat bij houden zodat het realistisch is.... ;)
 
Hey,

Mercie jongens om te volgen he....
@Roy, bedankt voor de mailsuggestie maar ik vermoed dat je me al wat kent op dat vlak en dat ik voor het scratchten ga...., dit is de uitdaging dan weer... :)

Ik kon het proberen he :D
 
Zal de truck meebrengen Swa, je mag hem zelfs effe bijhouden als je wil.
Als ik me niet vergis waren die GAZ trucks gebaseerd op Ford AA truck modellen gebouwd in licentie. Als je dat googeld zal je vermoedelijk wel goede referentiefoto's vinden.
 
Hey,

Mercie jongen voor jullie comments,... Roy, ja jongen, het is zoiets van het bloed dat kruipt.... :wub:
Erwin, da's vermoedelijk niet nodig dat je de kit gaat meebrengen, zoals je kan zien aan onderstaande foto's, ik heb de volledige voortrein zelf geconstrueerd aan de hand van de foto's die je hebt doorgestuurd en de technische tekeningen in mijn bezit. :$ ;) ;)

Alles opkuisen van flash en aanhechtingspunten vergt al een serieus werkje temeer dat je voorzichtig moet zijn daar resin zeer broos is en op bepaalde plaatsen zelfs dun. Daarna kon het plezante werkje beginnen, meer bepaald alles uitsnijden van deuren die ik open wou, herstellen van bepaalde onderdelen met plasticcard/evergreen zodat het terug zichtbaar mag worden. :wub:
Zoals al gezegd, is de voortrein onder handen genomen maar ook de achter trein is iets of wat meer gedetailleerd, niet dat je daar veel van gaat zien als hij op zijn wielen gaat staan, maar weeral, weten dat het er zit is voor mij voldoende...:8:8

Ook een tussenschot is al gemaakt in scratch waarbij een raampje is uitgewerkt welke voorkwam in de algemene opbouw van het voertuig.
Ondertussen doen we gestaagd verder met opbouwen, maar nu enkele foto's van de stand van zaken....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, we kunnen nu weer verder doen.... :wub::$
 
Blij dat je weer op dreef bent Swaken breng dinsdag maar mee naar de club.
 
Geweldig echt een leuk kitje
Doe zo voort
Marc
 
Ziet er goed uit, leuk om met resin te werken want je weet dat je aan iets bijzonders bezig bent.
 
Goed op dreef met de werken 8)
Zo te zien wordt het alweer een speciaal model :)
 
Hey,

Dikke mercie jongen, inderdaad, een resinmodel is altijd een specialleke, de meeste modelbouwmerken geven daarvoor geen groen licht om dit in massa te produceren dus gaan meer artisanale bedrijven dit dan maar uitwerken...
Dit zijn dan de spulletjes waarvan ik het meeste hou, iets wat een ander 'niet' heeft... :)

Ondertussen is de voortrein goed uitgedroogd en stevig op zijn plaats gezet. Volgende werken zijn het uitbouwen van wat details aan de binnenzijde van het voertuig en daarna de opbouw van de externe stukken.

Iemand een ideetje voor een vignette…. ;)
 
Klein stukje Moltkebrug?

Hmm... wordt al vrij gauw een diorama he.

Je kunt wel bijvoorbeeld zo'n beeld nabouwen met de ambulance ernaast... en dan op beurzen mensen laten raden waar het is.

stock-foto-duitsland-berlijn-moltke-brug-image79925297
stock-foto-duitsland-berlijn-moltke-brug-image79925297
duitsland-berlijn-moltke-brug-79925297.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan