Hoofdsponsor

1/72 Gaz AA type 55 Ambulance - model 1942[WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben paar dagen heel stil geweest op het forum en effekes bijgelezen.
Vind het spijtig dat ik deze de voorbije dinsdag niet gezien heb op de clubvergadering want als ik nu de foto's bekijk en vergelijk met wat ik op vorige vergaderingen gezien heb, dan lijkt het toch dat er veel strepen zijn bijgekomen.
Het kan natuurlijk aan de foto's liggen want ik weet dat jij op dat punt niet overdrijft maar op de foto's in het topic lijkt het toch ofdat je sterk overdreven hebt. Komt het door de door jouw gebruikte pigmentpotloden? Weet het niet maar (afgaande op de foto's), de strepen van voor tot achter op het dak storen mij.
Ligt het aan de foto of heb je dat zo aangebracht?
 
Hey,

E, het is zo, het zijn namelijk de regensporen met stof die zijn aangebracht, en uiteraard van voor naar achter gewreven anders zou het wat worden.
In het echt valt het niet zo op, met die 'over'belichting kan het zijn dat dit wat iets of wat sterk overkomt.
 
Swaken,

Klein vraagje. Welke belichting heb je gebruikt om de ambulance te fotograferen?
Is de overbelichting te wijten aan de flits van je fototoestel of ligt de ambulance onder een sterke lichtbron (TL lamp of zo?).

Mvg
airbus56
 
Hey,

E, het is zo, het zijn namelijk de regensporen met stof die zijn aangebracht, en uiteraard van voor naar achter gewreven anders zou het wat worden.
In het echt valt het niet zo op, met die 'over'belichting kan het zijn dat dit wat iets of wat sterk overkomt.

Ja, foto's hé, die zien veel meer dan wijzelf.

Als het regensporen zijn van voor tot achter, dan vrees ik toch dat je verkeerd bent.
Dergelijke sporen zal je tegenkomen op je eigen wagen om reden dat je snel genoeg kan rijden om de regen naar achteren af te voeren. In het geval van je ambulance in Rusland met zijn slechte wegen, mag je al blij zijn dat die 40 km/hr haalt (op goede verharde baan) en dus zal je eerder strepen krijgen die zijdelings lopen. Komt er nog bij dat het dak van dergelijke voertuigen dikwijls niet van staalplaat gemaakt is maar van hout overtrokken met canvas doek maar dat zou ik eens moeten uitzoeken.

Zou dus voorstellen om die overlangse strepen proberen weg te werken mits gebruik van een oorstaafje met pigment fixer of water of eenvoudig proberen met een zachte doek ze wat te verminderen in uitzicht. Ik durf zelfs een oude tandenborstel gebruiken in dat geval. Hoop dat het lukt.
 
Hey,

Neen, is al te laat, vernis ligt er al over, maar zoals ik al zei, ge moet al goed kijken om het te zien. Zo zie je maar dat focussen op twee modellen tegelijk dat dit geen goed systeem is voor mij..., of voor anderen ook...:)
@airbus, indd, ligt onder een 'powerled-lamp' en die geeft wel wat 'klaarte'...., vermoedelijk ligt het daaraan.
 
Swaken,

Ik maak regelmatig foto’s in mijn werkkamer onder een TL lamp en ik had vroeger hetzelfde probleem.
Wanneer ik nu foto’s van lichte oppervlakken moet nemen bevestig ik eerst een strook kalkpapier aan de onderkant van de kap van de armatuur. Dit tempert het licht. Eventueel kan je twee lagen kalkpapier bevestigen indien één laag onvoldoende is.
De beschermfolie (mousse) die je op nieuwe TV’s en computerschermen vindt is een goed alternatief voor het kalkpapier.

Mvg
airbus56
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Airbuske, bedankt, een goeie tip...
 
Hey,

Aan de admin's hier op het forum.

Van mij mag deze topic gesloten worden daar dit nu zal voortgezet worden in de rubriek diorama.
met dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan