Hoofdsponsor

1/72 Gaz AA type 55 Ambulance - model 1942[WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Roy, je hebt me wel op een idee gebracht...., maar geen sculptuur.... ;)
 
Hey,

Hier zijn we terug met een update van dat modelletje.
Ondertussen heeft onze Roy mij op een idee gebracht met iets dat ik nog in mijne voorraad heb liggen, maar da's voor later, als dit model is afgewerkt. :wub::8

Ondertussen hebben we niet stilgezeten met dat model hier en zijn we gaan extra detailleren waaronder binnen detail aan de deuren, de rest opkuisen van overtollige aanhechtingspunten en inboren zodat koperdraadjes het geheel kunnen verstevigen bij samenlijmen. Hier en daar waren er slechte stukken bij die dan verwijderd zijn en her scratcht zijn met plasticcard.

allez, wat foto's.....

attachment.jpg

attachment.jpg


Hierbij enkele details aan de binnenzijde van de deuren...… :$

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

detail aan de binnenkant van het voertuig, waaronder de zeteltjes..... :$

attachment.jpg

Een keer op zijn wielen gezet, waren ze niet aan het kantelen tijdens het fotograferen....:wub:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een met de deuren eens aangezet aan het voertuig, de ene keer scherp gezet op de voordeuren, de andere op de achterdeuren...., en met de voorste bumper eraan... :wub:

Voila se, weet dat de wielen ondertussen ook al klaar zijn, daar was wat opkuiswerk aan, en momenteel nog wat kleine werkjes zijn zoals de banken achteraan nog wat bijwerken, stuurtje maken,..., en dat we dan klaar zullen zijn voor de grondverf.
Ben benieuwd hoe glad hij gaat zijn na mijn schuursessies... :wub:
 
Zijn die deurscharnieren zelf gemaakt Swa ?
 
Mooie werken, wel eens benieuwd naar een detail van die scharnieren?
 
Die gaan we morgenavond eens te goei bekijken.
 
Hey,

Bedankt voor de bloemen.... :)
Inderdaad, de scharnieren zijn zelf gemaakt, heel eenvoudig zelfs. Het is niet dat ze draaiend zijn he...., dat hoeft niet omdat alles toch wordt vastgezet.
Heel eenvoudig is een heel klein stukje uitgetrokken sprue die je in hele kleine stukjes snijdt, en oplijmen, goed laten drogen en daarna inboren met 0,3 mm boortje om een koperdraadje in te steken. Juist hetzelfde inboren in de body van het voertuig en passend maken natuurlijk en klaar is kees, dus zeker geen staatgeheimen hier he... :) ;)
Ik hoop dat het iets of wat duidelijk is....
 
Hey,

Hier zijn we al terug, en voor mijn maatstaven nogal redelijk rap.... :P:nowink:
We hebben op ons gemakske kunnen verder werken en eens een dagje thuis doet ook heel veel....
Ondertussen is het model klaar gebouwd en momenteel al gewassen met ontvetter (sluikreclame - dreft) en ligt de boel te drogen...:wub:
We moesten nog wat afwerken aan de lichten vooraan en achteraan, zelf de kabels liggen er..., nog een opstaptrede maken achteraan, allez, wat kleinen brol die er nog bij moest. :8
Let wel, alles is nog los gebouwd en enkel gedryfit op de foto's....

Ik hoop van dit weekend de grondverf te kunnen aanbrengen.

Allez, wat foto's....

attachment.jpg

attachment.jpg

de onderkant...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

een rondom rond zicht....

attachment.jpg

en den lossen brol.....

Voila se.
Nu de verfspuit eens boven halen om te zien of ik het nog kan.... :wub:
 
Mooie update, heel veel succes met spuiten
 
Hey,

Terug....
We zijn wat ziekjes geweest waardoor we hier wat lichte vertraging hebben opgelopen, maar we hebben hem toch van een verfjasje kunnen voorzien. Russisch groen die we nadien hebben opgelicht met een lichtere 'vleeskleur' zodat we iets meer in de zenithal-techniek hebben kunnen kruipen. :)
Nadien hebben we een mal moeten maken om de 'witte bollen' te kunnen spuiten om de rode kruizen te kunnen zetten, dit waren dan ook de enige decals die erop moeten....
Vanaf nu is hij geklird en kunnen we beginnen met het fijn schilderen van de details, leggen van filters, washes, vuil maken...., maar niet te, ik ga er geen afgeleefd voertuig van maken gelijk je soms ziet op verschillende beurzen...., voor mij teveel overdreven... :8

Allez, wat foto's..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, we kunnen verder doen...., maar eerst van het weekend naar Lingen....hehe, beursje....:8:D:D
 
Ziet er goed uit Swaken!
Veel plezier in Lingen en niet vergeten foto's te nemen hé, zodat we mee kunnen genieten.
 
Jullie gaan lekker, het werk ziet er goed uit.
 
Swaken , vanuit de kliniek veel plezier gewenst te Lingen
Trouwens het ziet er zoals gewoonlijk geweldig uit
Gert
Marc
 
Benieuwd naar wat nog komt en veel plezier in lingen
 
Zeer mooi Swaken.
En ik kan je volgen wat betreft de verwering.
Vele voertuigen worden in een toestand geschilderd alsof ze al jaren staan te roesten, dit terwijl er tijdens de oorlog geen te lange levensduur was voor voertuigen (en jammer genoeg ook niet voor de soldaten :( )
 
Hey,

Terug.... :8
Ondertussen hebben we kunnen voortdoen tussen de vakantietrips door. We zijn nu eerst de binnenzijde aan het afwerken omdat dan de kast erop kan zodat we dan kunnen verder afwerken.

Momenteel iets nieuw aan het proberen met de weathering pencils van AK, wat ik zeer zeker kan aanraden wegens enorm gebruiksgemak. Het zijn acrylpotloden die je droog en nat kunt gebruiken. Meestal gebruik ik deze nat door middel van een nat penseel met fijne punt wat een betere controle oplevert. Geen gedoe meer met olieverven en solventen, gebruiksgemak primeert hier zodat je ook wat tijd kunt winnen. Ook aflopers kun je heel gemakkelijk aanbrengen en je hebt de tijd om ze goed in te werken.

Er zijn 'chips' aangebracht aan de opstaprand, aan de binnenzijde achteraan met heel lichte aflopers, bijna niet zichtbaar omdat de binnenkant niet teveel regenvocht ziet, allez hoop ik toch.... :8:D
Er is een stoflaagje aangebracht in de hoeken en op het looppad. Foto's geven uiteraard een uitvergroot beeld, stel je gerust in realiteit zijn de overgangen zachter... :$
Allez, wat foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

wat detailstukken...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en in overzicht.....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, je hebt het weer al gekregen....:8:wub::D:D
Op naar de volgende stap...
 
Het blijft prachtig om naar te kijken, die 1/72 modellen... ;)
Schoon werk Swaken, doe zo voort :D
 
Knap gedaan op deze schaal zo een overtuigende verwering aan te brengen oNYSjg.gif
Subtiel aangebracht en dat ziet er heel goed uit !

groet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan