Hoofdsponsor

1/35 Büssing L4500S & EMC Minen[WIP]

Toch weeral leuk om dit te mogen bekijken en van te genieten
Marc
 
Heb vandaag getracht om wat weathering aan te brengen mits gebruik van mijn AB maar het ding heeft weeral niet gewerkt zoals het moest. Nochtans Vallejo + Vallejo thinner + flow improver maar geen mooie mist, alleen hele fijne druppels en na een tijdje kwam er zelfs niets meer uit. Weet het niet meer met dat ding, is nochtans een Evolution, en begin te vrezen dat ik aan vervanging van de hele installatie aan toe ben. Zal eens een afspraak moeten maken bij Artobi vrees ik.
Maar daar gaan we geen polemiek over beginnen.

Dan maar verder met de EMC mijnen.
De eerste van 6 steekt ineen op de PE bevestigingen tussen zeemijn en voetstuk na.

attachment.jpg

Het verfplan spreekt van grijsgroen als hoofdkleur en ik heb de indruk dat ze zich hiervoor baseerden op enkele foto's die op het net te vinden zijn en die groene mijnen tonen in een museum. Echter, op hun boxart zijn ze zwart, op foto's uit WO2 lijken ze zwart te zijn en deze in het spel War Thunder zijn eveneens zwart met een mooie verwering.

Ik heb de mijn eerst een grondlaag Olive Drab van Vallejo gegeven en ze zagen er goed uit maar hierna heb ik ze toch maar Vallejo Grey Green geschilderd doch nu is ze volgens mij veel te bleek. Denk dat ik toch maar zal overgaan tot mat zwart dat daarna goed te verweren valt.

attachment.jpg

Op de foto is de zeemijn nog in het Olive Drab geschilderd, de voet is in Grey Green.
 
Zo, de Büssing-NAG L4500S steekt ineen en wat mij betreft blijft ie voorlopig zo tenzij er natuurlijk nog iets op aan te merken valt.
Voorlopig maar één, nog niet afgewerkte, zeemijn in de laadbak enkel als referentie.
Hierbij de foto's waarbij moet gezegd dat ze genomen zijn met een andere lens dan deze die ik normaal gebruik (en die stuk is).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Rest mij nu nog de mijnen in elkaar te steken en af te werken.
Heb besloten dat er 4 mijnen op de truck zullen staan en deze mijnen zullen niet voorzien zijn van hun ontstekers. Heb de boxart van deze kit nog eens te goei bekeken en gezien dat de mijnen op de truck niet voorzien zijn van hun ontstekers wat een verwijzing kan zijn naar hun wijze van transport; manier die ik maar al te goed kan aannemen. Je kan niet veilig genoeg zijn met springtuigen.

Zoals altijd zijn op- of aanmerkingen welkom.
 
Erwin , er is iets wat me doet twijfelen , om te beginnen komt er nog een wash of zo op de vrachtwagen , als ik de foto's nu bekijk lijkt het of hij nog niet af is sorry hoor
Ligt misschien dat de beelden wat klein zijn
De bouw is zoals gewoonlijk voortreffelijk
Marc
 
Er ligt wash op Marc alsook een fijne laag stofpigment en dat, samen met overbelichting door de flash, geeft dat bleke effect.
Als morgen het weer meezit zal ik misschien eens foto's nemen buiten.
 
tof want ik krijg een vertekend beeld dan
sorry makker
 
Schitterend geworden, ik ben benieuwd naar de buitenfoto's
 
Ben onder indruk van resultaat Erwin.
Hoop hem te zien op een van de beurzen.
 
Netjes geworden.
Komt er nog een aanhanger achter ;)
 
iedereen bedankt voor de reacties.

@ Ron: neen, geen aanhanger want geen in bezit. Ik weet dat de gele driehoek rechtop staat en er zou normaal dus een aanhanger achter moeten komen maar bij mijn weten is er geen deftige 2-assige Duitse aanhanger op de markt. Kan er toch maar moeilijk een tanktransporter aanhangen hé.

Buitenfoto's beloofd en hier zijn ze dan. De truck is deze maal geladen met 2 mijnen die bijna afgewerkt zijn, missen nog beetje verf en decal.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila, nu nog de EMC mijnen afwerken, verloopt iets trager dan verwacht door de vele kleine onderdelen.
 
Zo buiten is hij nog veel mooier
 
Prachtig afgewerkt Erwin , terug ééntje voor bij je knappe verzameling !
 
Hey,

Ja, de buitenfoto’s zijn gewoon prachtig, knap model geworden zulle....;)
Terug eentje voor in de collectie, tenzij je er iets gaat mee doen, vignette, diorama... :)
 
Erwin , nu zie ik pas de pracht van deze camion in de buitenlucht komt alles tot uiting , ik zal blij zijn als ik hem in het echt kan bewonderen
Gert
Marc
 
Deze morgen eens enkele buitenfoto's genomen van de 3 zeemijnen die nu al afgewerkt zijn. Redelijk vroeg genomen en dus wat last van de stand van de zon en de schaduwen indien ik er tussen zou staan. Zal later nog andere foto's nemen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de voorgrond één der resin paletten waar de zeemijnen moeten op staan tijdens transport.

attachment.jpg

Transportmodus op pallet en zonder de ontstekers.

attachment.jpg

Elke zeemijn krijgt een nummer.
Heb een beetje verwering aangebracht aan de verf door drybrushing met gun metal en wat brown wash.
 
Het is gelukt, ik beschouw hem als afgewerkt.

Büssing geladen met vier EMC mijnen in transportmodus. Foto's genomen in zonlicht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De zeemijnen blinken in het zonlicht maar zij zijn allemaal gespoten in satijn vernis.
De twee overige zeemijnen (met hun ontstekers) zullen later verwerkt worden in een nog op te starten projectje.
 
Knap resultaat, Erwin. Waarvoor stond de aanduiding "T" op de wielkap?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan