Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Büssing L4500S & EMC Minen[WIP] - Pagina 3
Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 87

Discussie: Büssing L4500S & EMC Minen[WIP]

Standaard

De motor begint er goed uit te zien

In totaal reeds 33 onderdelen verwerkt, nog 3 + leidingen en bekabeling te gaan.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Ziet er mooi uit Erwin.

Standaard

Schitterend werk
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Roy & Aris: bedankt, appreciated.

Motor in een groene primer gestoken van The Army Painter. Bij mijn OOB Büssing had ik deze kleur ook gebruikt maar nu blijkt uit foto's dat de motor (en de kleurinstructies op het plan) in een soort German Grey zou gespoten zijn geweest.

Daarom deze motor vandaag nog eens overspoten met Tamiya German Grey waarna ik zal trachten hem een verweerd uiterlijk te geven met wat zandkleur en washes.

Maar waar het tot nu toe redelijk vlot ging merkte ik bij een dryfit van de cabine en het aanbrengen van de wielen dat er verlijmde delen los kwamen. Ik had reeds ondervonden dat het plastiek van de kit een iets zachtere versie is dan deze van bijv. Italeri maar blijkbaar reageert deze plastiek ook met de gebruikte primer.
    In dit geval betreft het de primer uit de Action waar ik tot voorheen geen problemen met gehad én, niet onbelangrijk, ook de primer van The Army Painter.

Om die reden verschillende onderdelen waaronder de voor- en achteras constructies opnieuw moeten verlijmen alsook enkele dwarsbalken.

Hopelijk blijkt het bij dit enkel feit.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Erwin, welke lijm had je dan gebruikt? Die van Tamiya of de gewone? Ik heb al vaak Armypainter en andere spuitbussen gebruikt maar er kwamen nog geen stukken los.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenVD Bekijk bericht
    Erwin, welke lijm had je dan gebruikt? Die van Tamiya of de gewone? Ik heb al vaak Armypainter en andere spuitbussen gebruikt maar er kwamen nog geen stukken los.
    Zowel de Revell Contacta (met naald) als de vloeibare Tamiya Thin cement (groene dop)

Standaard

Vanavond de laadbak in elkaar gestoken, mag nu een nachtje drogen.

32 onderdelen, reservewiel en zijn support niet meegerekend welke nog eens 4 extra stukken zijn.

Standaard

Dat is een mooi gedetailleerde laadbak
    En hij zit mooi in elkaar

Standaard

Met sommige (nieuwe) kits van Heller heb ik iets soortgelijk ook, daar is ook een vorm van zacht plastic. Die delen verlijm ik met UHU die heeft net andere weekmakers dan contacta. Alleen geprobeerd omdat Heller dat specifiek aanraad. Daarmee was het probleem ondervangen. Voordeel van UHU daar kan je ook doorzichtig plastic mee kleven, zonder dat er een waas ontstaat
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Erwin knap zeg
    Dit zal toch weer een juweeltje worden ( kijk er al naar uit )
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Hey,

Breng die maar eens mee volgende week zodat we dit aan een bestuderend oog kunnen onderwerpen, want dat beestje ziet er verdomd prachtig uit en zeer gedetailleerd..... ik wil er van genieten he...

Standaard

Mooie laadbak en beloofd een knappertje te worden.
    Pascal

Standaard

Kon het deze avond niet laten om alles eens te passen in een dryfit.
    Goed idee eigenlijk want het heeft mij toch enkele aandachtspunten naar voor gebracht:

1: Stomme beginnersfout: het voorste stuk van de uitlaat lag boven de eerste dwarsbalk i.p.v. er onder. En ik maar schrijven dat je moet voorzichtig zijn bij het monteren van het chassis. Bon, eigen schuld....

2: De motor moet zeker eerst geplaatst worden voordat de cabine kan geplaatst worden. Lijkt logisch maar op het plan staat aangegeven dat je bij het plaatsen van motor en transmissie ook al de versnellingspook moet plaatsen en dat lijkt mij vragen om moeilijkheden in die zin dat je hierbij zeker riskeert om de pook te breken.

Hun achterliggende reden is natuurlijk dat de cabine slechts gemonteerd wordt als die volledig afgewerkt is en dan kan je zeker niet meer aan een versnellingspook tenzij je een portier zou open laten.

3: Het kleur van de motor stond mij niet aan en is overspoten door grijs hetgeen zal toelaten om deze motor veel beter te accentueren door washes en dergelijke.

Zoals je kan zien ben ik ook al begonnen met het plaatsen van de leidingen.

4:Hoe sterk de constructie ook lijkt, ze is teer en er mag niet te veel druk uitgeoefend worden op sommige plaatsen. Het sterkste punt van dit model is niet zijn chassis maar de bodem van de laadbak. Door de vele kleine onderdelen riskeer je breuken, sommige zelfs zonder dat je er erg in hebt.

Morgen voorstelling van deze constructie op de club, we zullen het wel horen wat ze er van denken.

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Interessante overwegingen Erwin; en het ziet er keurig uitgemeten uit.

Standaard

Ben al een paar dagen aan het prutsen aan de motor en heb deze wat meer gedetailleerd maar hij is zeker nog niet af.

Foto's genomen met mijn gsm.

Ook bezig met het verder afwerken van de cabine. Het dak zal plamuur nodig hebben en ik vrees dat er hierbij enkele kleine details gaan verloren gaan.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten