Hoofdsponsor

1/24 Audi R-8 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Beste collega bouwers ik heb niet echt stil gezeten maar door bepaalde omstandigheden heb ik maar hele kleine zaken kunnen doen
Ook voor de eerste keer heb ik met Candy colors gewerkt van Alclad
Wat zijn candy kleuren wel redelijk eenvoudig dat zijn transparante kleuren die men over een basis moet aanbrengen , de meest bekende onder die verven is de alom bekende " Candy Apple Red "veel gebruikte kleur in de show and shine wereld van Hotrod en Custom cars
Om te beginnen heb ik eerst de hele carrosserie in de witte primer gezet van Zero Paint om vervolgens na de respecterende tijd er een basis van zilver metaal kleur op gespoten wat op zich al mooi was om daarna voorzichtig dunne transparante laagjes Candy Bleu te spuiten
Bij aanvang van de eerste lagen trok dat op niet veel , maar zodra de natte lagen erop kwamen kwam de kleur echt naar boven een machtige diepe donker blauwe kleur
Na ook weer de droogtijd te respecteren heb ik de hele body lichtjes geschuurd , dat wil zeggen met een versleten slis ( schuur ) papiertje lichtjes de grove of ruwe verf wat fijner gemaakt , om daarna enkele fixe lagen Zero paint vernis erover te spuiten
Nu bij de laatste laag lag de verf nog niet goed naar mijn zin en de vernis was bijna droog dan heb ik met het laatste in mijn pistool ( A.B. ) er nog een vluchtige laag over gelegd dat maakte dat de minuscule oneffenheden verdwenen als sneeuw voor de zon
Spijtig genoeg lagen er twee stofjes in de vernis daarom was ik verplicht om te polijsten waar ik met tegenzin aan begon omdat er altijd een wazige film blijft liggen , maar geen nood ben op het YouTube kanaal gaan zoeken en kwam een filmpje tegen van onze collega Noorderbuur Tom tegen van " Scale Production " en daar legde Tom ook uit dat hij ook met dat probleem zat van mistige schijn
Tijdens het filmpje legde hij uit hoe hij dat oploste , gewoon polijstmiddel op een speciaal daarvoor geschikte poets stift en deze in een Dremel of Proxon te monteren en op laagste snelheid het polijst product mooi aanbrengen en als laatste de glans pasta aanbrengen laten drogen , oppoetsen en terug als nieuw
Dus ik heb dat geprobeerd en het resultaat was of is verbluffend
Ziehier de nog niet gepolijste body


attachment.jpg

Voor de gepolijste versie nog even wachten heb hiervan nog geen beelden
het complete interieur


attachment.jpg


buiten een paar kleine zaken die nog te drogen liggen zoals handrem en pook


Nog even dit Revell heeft een unieke oplossing gevonden voor de schijven , deze zitten namelijk tussen de twee velg helften en mochten niet gelijmd worden , resultaat de remschijf word op de voor of achteras gelijmd zodanig dat deze op zijn plaats blijft als de wielen draaien de schijven zijn in het echt van koolstof gemaakt vandaar de donkere kleur
Deze schijven kunnen zeer hoge temperaturen aan en remmen ook veel beter dan de stalen uitvoeringen , ik heb zulke schijven 1x mogen monteren en de set voor en achter met de remblokken kosten evenveel als een kleine auto want normaal zijn die in garantie of in culance


attachment.jpg

Zoals jullie zien heeft de R8 twee remklauwen per wiel op de voorste wielen daardoor kan deze wagen enorm snel remmen
Zo dat was het voor nu sorry voor de heel vele uitleg maar ik vond dat ik even moest uitleggen zeker voor de autobouwers onder ons
grt
Marc
 
daarom was ik verplicht om te polijsten waar ik met tegenzin aan begon omdat er altijd een wazige film blijft liggen

Twee keer op mijn tong gebeten maar kan het toch niet laten. Zolang ik je bouw werken volg heb je nog nooit iets gepolijst en de opmerking was als ik of een anders iets over polijsten zei was, hij blinkt toch, dus waar die wijsheid van een mistige/wazige laag vandaan komt????

Maar klopt dat er een mistige/wazige laag kan zijn vandaar dat je hem na het polijsten altijd moet poetsen om de juiste glans te krijgen. Maar wel een mooi kleurtje blauw.
 
Ik gebruik altijd vernis uit een spuitbus en dan kan het ook wel eens gebeuren dat er een stofje in zit.Ook kan het wel gebeuren dat ik een sinaasappeleffect heb.Daarom dat ik altijd de body schuur en polijst.Het is gewoon een kwestie van geduld.
Marc S.
 
Indrukwekkende uitleg, gelikt interieur
 
Bedankt voor jullie toffe reacties
Marc
 
Interessant die Candy kleuren, had er al over gehoord maar wist niet goed wat het was, moet ik onthouden voor Jabbeke 👍🏻
Grtzzzzz Modest.
 
Mooi interieur.Prachtig blauw.
Marc S
 
In volle afwachting van de "marriage" van de onderdelen.
 
Wel redelijk goed , niet veel tijd gehad de laatste tijd en even mijn interesse ook nog weg maar na de mooie beurs in Jabbeke is de spirit terug zoveel mooie auto's, het was prachtig
Marc
 
Laatst bewerkt:
Beste vrienden , de Audi is af , ik heb wel geen beelden reden is dat de wagen nog staat te drogen
Een pretje was het niet het ging goed tot aan de ramen die paste langs geen kanten o.a. er moesten zwarte randen rond de ramen komen na verschillende tips b.v. met een potlood afbakenen zelfs dat lukte niet dan maar geïmproviseerd en het is me enigszins gelukt
Dan de ramen zelf paste niet goed zeker de zijramen met alle gevolgen van dien
Daarna begon er een wiel op te spelen ging niet over zijn pin , ook dit moeten aanpassen had ze wel 2 a 3x gepast voor ze ineen staken mijn enigste verklaring is dat links en rechts onderling verwisseld ( foutje dan van mij )
Verder is hij wel mooi maar dat komt later ( volgende week )
Groetjes
Marc

Ondertussen ga ik al aan iets nieuw beginnen wacht maar af
 
Eindelijk is hij afgeraakt , ja ik moest nog even wachten op poetsgerief
Hier komen de eindfoto's


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



Voila deze kan weeral tussen zijn maten gaan staan
grt
Marc
 
Heel mooi geworden, schitterd ook behoorlijk
 
Goed gelukt Marc 👍🏻 Alleen die Carbon decals van Revell vind ik maar niks , de schaal klopt niet volgens mij


Grtzzzzzz Modest.
 
Dank u mannen van de carbon kan ik me echt niet uitspreken
Marc
 
Ziet er goed uit Marc, mooie aanvulling van de verzameling.
 
Zou je wat een foto's willen maken met goede verlichting, waardoor het resultaat van het polijstwerk duidelijk wordt? Bijvoorbeeld de voorklep?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan