Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal Bismarck [wip] - Pagina 7
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 105

Discussie: Bismarck [wip]

Standaard

Gisteren naar Marc geweest, was tof, veel van opgestoken. Bedankt!!!
    Hebben eerst de primer en daarna de rode verf gespoten.
    De grijze verf heb ik vandaag zelf gespoten.
    De drie verven zijn van Tamiya.

Standaard

Verder nog wat anders in elkaar geplakt.

Standaard

Ja Rudi ge zijt een goeie leerling moet ik zeggen
    Vraagje is er nu tijdens het lostrekken verf los gekomen ?
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

neen.
    Had eerste de dunne tape geplakt op de waterlijn en daarna de plastiek hierop gekleefd met de bredere tape.
    Heb de tape eraf getrokken zoals jij had gezegd.
    Voor mij is dit al een goed resultaat, voor de eerste keer.

Standaard

Komt goed zo te zien .
    Pascal

Standaard

Voorlopig wel.
    Nu nog wat schilderen of spuiten met donker grijze verf vooraan en achteraan en dan moeten de decals er nog op.
    Dat zal ook ni gemakkelijk zijn!

Standaard

Schitterend zo, zdker weten dat je geen spijt heb dat je opnieuw begonnen ben. Ziet eruit als een juweeltje
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ziet er goed uit

Standaard

Je romp ziet er heel goed uit, prima gedaan.
    Wat de verdere opbouw betreft moet je eens goed kijken naar je tweede foto:
    - het bovendek sluit niet goed aan op de opstaande wanden, dit moet je beter aanpassen tijdens een dry-fit.
    - aan de trap is er nog een plastiek overschot (onderste trede) te zien dat je best eerst verwijderd.

Deze zaken zie je dikwijls pas als je er foto's van genomen hebt maar het zijn juist deze foto's die sommige foutjes aan het licht kunnen brengen en je kunnen leiden naar een betere realisatie.
    Kan er op wijzen dat je te vlug wil werken maar dat is een fase die we allemaal vroeger en zelfs nu nog wel eens tegenkomen.

Maar we lezen dat je wil leren en dat is heel positief !
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Bedankt voor de opbouwende reacties!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Je romp ziet er heel goed uit, prima gedaan.
    Wat de verdere opbouw betreft moet je eens goed kijken naar je tweede foto:
    - het bovendek sluit niet goed aan op de opstaande wanden, dit moet je beter aanpassen tijdens een dry-fit.
    - aan de trap is er nog een plastiek overschot (onderste trede) te zien dat je best eerst verwijderd.
    Erwin,
    Ik heb dat ook gezien aan het bovendek, had het maar opgemerkt als alles in elkaar gelijmd was. Wat bedoel je met “aanpassen tijdens een dry-fit”

Dat stukje onderaan de trap moet ik nog in een uitsparing steken in het dek.

Ik moet zeker leren niet te rap te werken bij modelbouw!

Bedankt voor je hulp!
    Laatst gewijzigd door Beyond; 04-03-19 om 21:16

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dry-fit betekent gewoon dat je de passing uitprobeert voordat je de lijm bovenhaalt. Als dit op het laagste dek voorkomt, kan je dit nog plamuren, want de Bismarck had over een groot deel van de opbouw een zwarte strook verf tegen het dek aan.

Hoger op de opbouw zal je het moeten aandrukken met een schroef.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudi61 Bekijk bericht
    Erwin,
    Ik heb dat ook gezien aan het bovendek, had het maar opgemerkt als alles in elkaar gelijmd was. Wat bedoel je met “aanpassen tijdens een dry-fit”

Dat stukje onderaan de trap moet ik nog in een uitsparing steken in het dek.

Ik moet zeker leren niet te rap te werken bij modelbouw!

Bedankt voor je hulp!
    Een Dry-fiy kan je doen door met tape alles tegen elkaar aan te plakken, met een verwijderbare lijm. Dat er net 10 delen die uit elkaar vallen, op de juiste manier samen komen (en blijven), en je maar 1 hand nodig heb.
    Een foto is een verschrikkelijk ding, die laat nou net de dingen zien, die jij niet opmerkt. Dat is als een vrouw zonder make-up op de foto. <moet je om half zes eens proberen....Maar juist wel de dingen die je heb gemist , of onopmerkzaam in het geheel juist het extra geven.
    V
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten