Hoofdsponsor

1/350 Bismarck [wip]

Ik gok met een fotocamera, als ik de afbeeldingsnaam zie?

Ik zou de boot topping als laatste afgeplakt hebben omdat dat de donkerste kleur is.
 
Ik heb foto’s getrokkenn met de camera en over gezet op de computer.

Als je goed ziet heb ik enkele druppels, moet ik die gewoon weg schuren (met P1500)en opnieuw spuiten.
 
Wel voorzichtig opnieuw spuiten dan, deze verf tast de vorige lagen terug aan. Beter een paar keer van ver dan in een keer en teveel.
 
Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje,maar dan de limeted edition met PE-set..alvast veel succes met de bouw!!!

Grtz yves,
 
Ik heb het probleem van de kleine foto's ook gehad. Volgens mij ligt het ergens aan de browser of Windows versie.
Vanaf de ene op de andere dag werden mijn fotos (die nochtans een grote resolutie hebben) bij het uploaden via het forum verkleind.
Erg lang gezocht en geen oplossing gevonden...

Uiteindelijk beslist om niet meer op het forum te uploaden maar Flickr te gebruiken.
Het is een aanpassing uiteraard, maar eenmaal gewoon vind ik het handiger.
Ik neem mijn fotos met mijn Iphone, en je kan ze opde Iphone rechtstreeks via de Flickr app nemen waardoor je niets meer moet uploaden.
Vervolgens op de PC gewoon de foto URL's uit Flicker in het artikel plaatsen en klaar.

Dirk
 
Mooi werk al en volg deze in stilte veel plezier.
 
Het ging te goed!!
bij het verwijderen van de plakband:
attachment.jpg attachment.jpg
Kan ik dit nog goed krijgen?
 
attachment.jpg
dit is de tape die ik gebruikt heb om af te plakken
 
Daar is het nu wel te laat voor denk ik, da's voor het volgend model.
Ik kan nu waarschijnlijk eerst best wat bijschuren (met een fijn schuurpapier) tot dat al de rest van de plakband verwijderd is en de verf wat gelijk is.
 
Het aloude liedje... ‘dat is voor het volgend model’.

En bij het volgende model maak je de volgende fout, maar herstel daarvan is voor het daarop volgende mode. Etc. etc.; uiteindelijk is je 100e model foutloos. Ik zie er al naar uit.

Gewoon verf strippen, model in de primer en nieuwe verflaag eroverheen. Dit is je eerste model, je wilt toch minstens dat de basis goed is neem ik aan?
 
Het aloude liedje... ‘dat is voor het volgend model’.

En bij het volgende model maak je de volgende fout, maar herstel daarvan is voor het daarop volgende mode. Etc. etc.; uiteindelijk is je 100e model foutloos. Ik zie er al naar uit.

Gewoon verf strippen, model in de primer en nieuwe verflaag eroverheen. Dit is je eerste model, je wilt toch minstens dat de basis goed is neem ik aan?

Ik sluit me aan bij de opmerking van Roy. Je krijgt hier op het forum tal van goede suggesties die je echt wel verder helpen, probeer ze dan ook toe te passen. Zodoende zal je snel vorderingen maken.

Als de verf verwijderd is (en je model nog eens werd afgewassen) kan je alvorens de primer te zetten nog een lichte schuurbeurt toepassen met zeer fijn schuurpapier (korrel 1500 of fijner) of met fijne staalwol. Dan nogmaals dit schuurstof afspoelen en je verfwerk opnieuw beginnen.
Door de schuursessie ga je minuscule krasjes op het oppervlak van je model maken waar de verf veel beter gaat op hechten. Het vraagt uiteraard een beetje werk maar een van de belangrijkste basisprincipes van de modelbouw is steeds rustig werken en geduldig zijn( een werkwijze die je je met de tijd vanzelf eigen zult maken…) .
Mvg
 
Wat ik mij afvraag, is wat voor verf er onder die tape zat. Is het Revell Aqua, dan verbaast het me niet, die verf zou aangetast geweest zijn door het rood erboven. De verf van Tamiya bevat producten die plastic kunnen oplossen, ik zou ze nooit over andere verfmerken heen gebruiken. In dit geval had ik ook TS voor het grijs genomen, er bestaan gelijkende kleuren voor. Ik heb TS verf nog niet weten loskomen door zulke tape, ik heb hem nu ook. Probeer ook meteen na het spuiten de masking al weg te trekken, als de verf nog nat is, en trek niet recht naar je toe maar laat de tape langs de romp glijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk wil ik dit model ook perfect afwerken, dat “voor het volgend model”was maar bij wijze van spreken.
Ik wil juillie allemaal bedanken voor de goede raad.
attachment.jpg
Dit is de verf die ik gebruikt heb
 
Ja natuurlijk wil ik dit model ook perfect afwerken, dat “voor het volgend model”was maar bij wijze van spreken.
Ik wil juillie allemaal bedanken voor de goede raad.
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=117010
Dit is de verf die ik gebruikt heb

Beste Rudi,

Verven van een model is een zeer complexe en moeilijke discipline. Hou het daarom in het begin zo simpel mogelijk.
Indien je voor een bepaalde verf gekozen hebt, blijf dan binnen dit merk en begin niet onmiddellijk verven te mengen. Kies je voor Tamiya, gebruik dan een primer en verdere verven van Tamiya. Kies je voor een ander merk (Vallejo, revell…) gebruik dan primer en verven van ditzelfde merk. Ook voor verdunning en zo blijf je in het begin best bij de producten (thinners) die de fabrikant aanbiedt.
Mengen van primers, verven, vernis en thinners doe je best wanneer je reeds enige ervaring hebt opgedaan. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Zelfs met bovenstaand advies zal alles misschien niet perfect verlopen doch je zal wel minder problemen ondervinden.

Mvg
 
Lijkt een grote stap zo de verf erafhalen, maar het gaat je eindresultaat wel ten goede komen...
 
Je bent een beginnend bouwer, maar ook een beginnend lezer/schrijver hier. Als je hier wat langer meeleest bij anderen, dan bemerk je dat bij een ieder van ons af en toe er een verfprobleem is. In het verleden, de kit waar ze nu mee bezig zijn, en zeker ook in de toekomst. Een ieder vind het vervelend, maar de uitkomst na opniuw beginnen, is altijd dat het er mooier op word. Je zit nu uren en maanden te bouwen op dit schip en als hij al 5 jaar in de kast staat, zal je nog steeds zelf zien waar het probleem zat. En nu kaal maken en herbeginnen hoort gewoon bij een leercurve. En het vervelende is, wat je ook aan een model bouwt toevoegt en extra waarde geeft, de verf bepaald hoe het resultaat is
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan